Ik heb de vorige keer op het cb eigenlijk helemaal niet over eten gehad, ons zoontje heeft KMA dus hij krijgt bijv geen toetje.. 6:45 boterham + flesje van c120 + 3 scheppen 9:30 slapen tot 10:00 uur (lekker lang he?) 10:15 fruit 12:00 boterham + 180cc met 6 scheppen en wat pap 12:30 naar bed 14:30 wakker 14:45 koekje en wat sap 125 cc 16:30 groente heel soms gaat hij dan nog even terug 17:30 vaak nog een beetje drinken en een stuk fruit of koekje 18:00 naar boven in bad 18:30 fles 180cc met 6 scheppen en wat pap Iemand enig idee of hij te weinig of juist te veel krijgt? Hij word snacht iig nooit wakker
thijs is ook 10 maanden en krijgt ongeveer hetzelfde, alleen eet hij wel wat meer avondeten heb ik het idee, hij eet namelijk gewoon met de pot mee en krijgt dus ook aardappels/pasta/rijst en vlees/vegetarisch. Verder slaapt hij `s morgens 1,5 tot 2 uur en smiddags 1 tot 1,5 uur.
Hier bijna 10 maanden. 180/6 + 3 pap en wat slokjes thee Fruit en wat slokjes thee 1 a 1/2 Boterham + 90/3 (meer melk wil ze niet sinds een week) Rijstwafel of cracotte met thee Avondeten (pot mee, gisteren stamppot rauwe andijvie ) Toetje (100 ml yoghurt) 180/6
Hier soms met de pot mee (stukjes mee eten want hij zit bij ons aan tafel).. Moet zoiezo melk, kaas enz vrij zijn dus ook potjes waar het niet in zit als wij het wel eten.. Nu kan het nog straks houden we er rekening mee... mijn zoontje eet dus 200ml groente.. Thanx voor de reacties, altijd fijn om te lezen hoe andere dat allemaal doen!
En mag ik dan ook vragen wat jullie kindjes allemaal al kunnen? Die van mij kan zicht optrekken tot staan, langs de bank lopen, zelf gaan zitten... Heel soms staat hij los.. Hij is 1 maand te vroeg geboren...
Hier is ons schema zo; 09.30 fles 200cc 10.15 1 boterham met beleg en thee 11.00 naar bed 13.30 wakker + 1 stuk fruit of een fruitsalade of zelfgemaakte fruityoghurt en nog een boterham met beleg + water/sap. 15.00 tussendoortje en drinken. 16.45 avondeten + 100gr yoghurt 18.00 in bad 18.45 fles 200cc en naar bed. Dan wordt ze rond 8.30 - 09.00 wakker, maar wilt nog niet gelijk drinken of eten.
Ze eet 9 van de 10x met ons mee trouwens. Maar ze houd bijvoorbeeld niet van pasta (Alleen van Lasagne) Dus als wij pasta eten, zoals vanavond, dan maak ik voor haar iets anders.
Elise eet eigenlijk hetzelfde als hierboven. Ze eet wel flink met de pot mee en 1,5 boterham tussen de middag. Vanmiddag beginnen we met karnemelk tussen de middag (asl ze het lust, anders wordt het volle melk). Tja, wat ze kan. Hier tijgert ze nog niet eens Maar ze kan wel goed rollen Ze trekt zich ook nog niet op maar ligt ook nooit in de box
Even Offtopic; Neem je 'normale' volle melk? Of ga je biologisch geven? Ik wil binnenkort ook eens gaan proberen of ze melk drinkt..
Effe reactie offtopic; heb eerst maar verse karnemelk in huis gehaald. Ik hoop dat ze dat lust. Anders biologische volle melk. Op het CB zeiden ze tot 1 jr volle melk en dan mag ze wel halfvol als wij dat drinken. als de karnemelk goed gaat wil afwisselen met melk. Mira krijgt al karnemelk toch?? (dacht het ergens gelezen te hebben). He plan is hier met 10/11 maand haar pap gaan aanmaken met volle melk en dan alleen nog de avondfles van opvolgmelk en die zo houden zolang ze nog een avondfles heeft
Hoe ga je dat doen? aanmaken met volle melk? Ipv water de melk? Ik ga ook voor de biologische volle melk. Mira drinkt ook karnemelk uit een pak en ik maak het ook zelf door yoghurt te verdunnen. Mira lust geen pap, ik neem aan dat jij pap geeft ipv de eerste fles? Zou ik die eerste fles dus ook gewoon met biologische melk kunnen aanmaken. Zo dat waren een hoop vragen
@ lynn, onze man krijgt een beetje alpro soya yoghurt als toetje. Misschien kun je dat eens proberen?
het is wel moeilijk te vergelijken omdat jij met koemelk allergie zit maar mijn schema is nu zo, 8.30 180+6 pap uit een bordje. 12.00 2 broodjes met beleg of alleen boter drink daar ook vaak sap bij maar geef hem nu soms gewone melk. 13.45 fruit 1a2 stuks. 16.00 koekje met beker sap 17.00/17.30 groente met toetje 18.45 fles 180+6 hij geeft nu steeds vaker aan dat hij geen melk meer in de avond wil dus dan ga ik bij het brood meer melk geven en meer toetje.
Ook even off-topic: maar waarom al gewone (koe)melk ipv opvolgmelk bij nog geen 10 maanden?? Of drinkt ze die opvolgmelk niet goed of zo? Hier pas bij 1 jaar over gegaan op gewone koemelk, wel meteen halfvolle omdat wij dat zelf ook altijd drinken en we het dus altijd in huis hebben. TS: lijkt mij een prima schema hoor voor die leeftijd! Weet niet of je naast die groenten ook al aardappel/rijst/pasta geeft of mag geven met KMA? Anders kun je daar nog uitbreiden.
Als je pap gaat maken met gewone (koe)melk neem je gewoon de hoeveelheid melk, bijv 200cc, maakt het een beetje warm in de magnetron en doet er dan de scheppen pap bij.
offtopic, ik geef halfvolle melk omdat mijn zoontje de opvolgmelk erg slecht drinkt en hij vindt gewone melk ook nog eens lekkerder. ts, het ziet er indd prima uit het schema en denk dat je kindje zelf wel aangeeft of het teweinig of teveel is.
Ik heb geen kant en klare pap maar ik maak eerst de opvolgmelk en doe er dan bambix bij. Dus niet van dat spul waar je alleen wat bij hoeft te doen. Dus niet de poedermelk aanmaken met melk Elise lust haar pap nog graag, ook een goede manier om de opvolgmelk binnen te krijgen. Uit de fles drinken vind ze niets meer maar de rietjesbeker is favo Nog effe voor TS; Elise is net naar 2 slaapjes en haar slaapritme is van 20:00-8:00 van 11:00-12:30 en van 15:30-17:00. Ze had tot voorkort 3 slaapjes van 45 minuten en we hebben haar eigenlijk min of meer gedwongen aar 2 slapajes te gana door haar 's morgen s en 's midfdags later op bed te leggen en verdaaid, het kind slaapt nu zelfs meer. Vind het ook wel lekker want dan kan je 's middags ook meer doen. Elise hier vind alles prima, die heeft nog nooit een fles laten vallen maar vind het ook geen probleem als mama hem eraf haalt, eigenlijk best volgzaam dus...verwacht dat dat maar tijdelijk is
Hier het volgende schema: 07:00 uur - Boterham + 120/4 10:00 uur - Fruit en diksap 12:30 uur - 2 Boterhammen + 120/4 15:00 uur - Tussendoortje 18:00 uur - Groente + volle yoghurt 19:30 uur - 150/5 (deze drinkt hij nooit leeg). Kindjes moet je nooit vergelijken, maar mijn zoontje kruipt en trekt zich overal aan op. Staat dus constant aan de tafel en stoelen *weg rust* haha.