Puckabag 4 seizoenen!!!

Discussion in 'Verzorging' started by Bully, Dec 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bully

Bully Lid

Mar 9, 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi!!

Morgen ga ik de puckabag 4 seizoenen slaapzak kopen voor mijn dochtertje van 7,5 maand... Hebben nog een bon van €100 liggen dus dan is het leuk om iets te kopen wat we niet zomaar eventjes kopen..;)
    En anders moet je ook verschillende slaapzakken kopen voor ieder seizoen, deze kun je het gehele jaar door gebruiken! :)

Iemand ervaring met deze slaapzak?
    Mij lijkt dit de ideale slaapzak voor Bo. Ze ligt graag op haar zij te slapen(ook wel veel op haar rug hoor) en dat gaat altijd erg lastig nu met de winterslaapzak van de Hema en een dekbedje over haar heen.... Ze is ook erg beweeglijk en heb vernomen dat ze in de puckabag van puckababy rustiger zouden kunnen slapen!!

En kunnen ze dan alleen in die slaapzak slapen of moet je er dan nog een dekentje overheen leggen?
    En wat trekken jullie daar nu ongeveer onderaan kwa kleding?;)

Nu slaapt ze met: romper korte mouwen, pyama lange mouw, winterslaapzak met mouwen en dubbel dekentje. Ik heb wel het ventilatie rooster open staan overdag en 's nachts. Overdag ongeveer 17 graden en 's nachts ongeveer 16 graden... Ze slaapt het beste in een koele ruimte..

Benieuwd naar jullie reacties!!:D

Thanks!!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Daar heeft mijn zoontje prinsheerlijk 2 jaar in geslapen!
    Wat een prachtige en vooral heerlijke slaapzak was dat!

Zoon's slaapkamer is vrij koud en hij had altijd last van koude handjes, maar er zitten handschoentjes bij (kan je aan doe of naar binnen wippen), ooooh zo lekker warm werd hij wakker!

Daar gaat je kindje vast heel veel plezier aan beleven!:)

Oh, ik deed er dus geen dekentje over, behalve toen het -10 was. En zoon had een lange mouwenromper en pyjamabroekje aan, geen dubbele lagen.

3. mel05

mel05 Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    3,253
    1
    38
    Hier slaapt zoon van 2,5 er nog steeds in. Gebruik geen andere behalve in geval van spugen oid.. Super aankoop!

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb hem ook, heerlijke slaapzak! En ziet er ook nog eens super leuk uit :D Bij b.abydump heb ik m gekocht vorige week voor 75€. Was in de aanbieding!

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hebben hem hier ook. Knulletje houdt van warm en kamer is 16/17 graden, dus hier nog 2 dekentjes erbij.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier ook een tevreden gebruiker (geloof ik iig ;) ), ze slaapt nu in de volledige zak (dus winterzak zeg maar) met daarin een romper met lange mouwen en een pyjama (geen hele dikke). Geen dekens of lakens verder, ze gaat toch het hele bed door. Kamertje is 16-17 graden. Ze voelt altijd aangenaam warm, dus zal wel goed zijn zo :)
    Maar echt een heel mooie slaapzak, super netjes afgewerkt enzo! Verheug me al op de zomer om alleen het zomerdeel zonder mouwen te proberen :D

7. Heel fijn ding, mijn zoon heeft 'm bijna anderhalf jaar gedragen toen werd ie te klein. Hij ging alleen in zijn romper in de slaapzak, en had geen dekentje erbij nodig.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb 'm voor mn dochter gehad. Heel mooi! Maar de zomer zak was te dun , die t-shirt dunne stof was fijn bij 30 graden maar bij gewoob weer bleef je laagjes pyama aandoen. Toen kwam de herfst en haalde ik steeds een bezweet kind in romper uit de herfstdeel. Die was veel te dik, het was of t shirt dun of teddybeer dik. Rustig slapen zeggen ze omdat hij vrij smal is maar heeft hier nooit verschil gemaakt.

Nu heb ik voor zoon de combi sleeper. Hij heeft nu de beide delen aan zonder mouwen. Dat kon bij puckabag niet, herfstdeel was dik met mouwen. Met de combisleeper heb je meer opties, die bevalt me veel beter. Zomerdeel mouwloos, zomerdeel mouwen, winterdeel mouwloos, winterdeel mouwen. Nadeel; het is geen meegroei slaapzak, maar was wel in de aanbieding bij babydump; van €89,- voor €59,-!

9. zogelukkig

Hier nooit te koud of te warm gehad in de Puckabag! En zoon sliep winter en zomer in een lange mouwenromper.
    Het zomerdeel is juist heel dun en ademend.

Mijn zoontje kwam van inbakeren, toen de Puckababy, dus ik vond de Puckabag juist fijn zo strak die eerste winter.

10. zogelukkig

11. Zal per kind verschillen hier was het herfstgedeelte prima voor een groot gedeelte van het jaar. Hij lag erin met mouwloze romper, geen deken over zich heen trouwens.

12. Bully

Bully Lid

Mar 9, 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Bedankt voor alle reacties!!

Inmiddels ligt m' n dochtertje weer heerlijk in de puckabag te slapen. Nu de 1e dag achter de rug en ze heeft er heerlijk in geslapen!!!

Op dit moment is ze ook gruwelijk verkouden, en ligt ze het liefst op haar zij (zodat de snottebellen eruit kunnen lopen) :D
    En dat kan nu gelukkig heel goed met alleen deze slaapzak aan en geen dekentjes meer strak over haar heen....

Ben benieuwd hoe ze de nacht doorkomt!! ;)

En ik zou 'm trouwens ook wel voor volwassenen willen hebben! Wahahaha.... :p hij is super mooi...

13. zogelukkig

Gwahaa, ik kreeg er ook altijd zo'n slaap van!:)

14. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Hier ook mega fan van de puckabag. Ik heb totaal geen problemen met de goede mix zoeken qua temperatuur. Hij heeft nu alleen de herfst aan met pyjama want zo koud is het niet en volgende week gaan we op wintersport en de zomerzak eraan en de wantjes. Echt een goede koop geweest :D

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik wil 'm ook voor volwassenen! Maar dan wel met broekspijpen ipv zak, zodat ik er 's nachts mee naar m'n dochter kan zonder het koud te krijgen :D

16. Bully

Bully Lid

Mar 9, 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Hahahaha ja Andrea!!! Dat wil ik ook!! Anders ook lastig om naar de wc te gaan :D

Bo gaat nu met de puckabag veel meer andere slaaphoudingen aannemen!! Wat ze voorheen met de dekbedjes over haar heen niet kon... ;) dus wij zijn ook helemaal fan!! ;)

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochter heeft er ook een, vind het een fijn ding.
    Het is gewoon super kwaliteit en blijft ook mooi, voelt fijn aan etc.. Niks over te klagen dus.
    Sinds het koud is draagt ze er als het boven 0 is gewoon een romper lange mouw alleen in en als het vriest ook een broekje en een pyama shirtje.
    Dekentje is echt nooit nodig, hij is eerder te warm dan te koud. ;)
    De wantjes heb ik nooit kunnen gebruiken want haar armen zijn vrij lang, maargoed ik woon ookniet in een iglo..

Share This Page