Wasbare luiers

Discussion in 'Verzorging' started by Loving, Jan 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    Wij willen waarschijnlijk overgaan op wasbare luiers. Maar bij het orienteren raak ik de draad kwijt... er zijn wel tig soorten op de markt! Bij de een heb je weer extra spullen nodig als overbroekjes en inlegluiers. De ander is een all-in-one en ook nog one-size fits all. Om het nog maar niet te hebben over de prijsverschillen!

Gelukkig is er zoiets als zwangerschapspagina ;) !

Wie heeft ervaring? Wat raad je wel/niet aan, welk merk/soort/all-in-one/one-size/meerdere maten? En waarom?

Bedankt voor je reactie!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik heb veel reviews gelezen van luiers en op basis daarvan proberen te bepalen wat voor systeem ik het fijnst zou vinden en welke luier dan het beste zou zijn. Ik ben gegaan voor luiers van totsbots. Overdag gebruiken we Easyfits, dat is een all-in-one luier die in principe ook one-size is (voor hele kleintjes heb je nog de Teenyfit). Hij heeft een pocket waardoor je er ook makkelijk een extra inlegger bij kan stoppen voor extra absorptie. Bevalt hier erg goed! Is heel makkelijk aan te doen, sluit mooi aan bij rug, buik en beentjes. Voor 's nachts gebruiken we Bamboozle Stretch luiers met een Tots Wrap overbroekje, mijn dochter maakt soms nachten van 13 uur en die luiers houden dat prima vol.

Het zijn geen goedkope luiers, maar hier wil ik ze ook graag voor een tweede kindje nog gaan gebruiken, en al met al vallen de kosten dan echt wel mee.

Ik heb verder geen ervaring met andere luiers, dus geen idee wat verder goed is...

3. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    dag andrea,

bedankt voor je reactie. je bevestigt me in m'n keuze! na wat googlen, zoeken en vergelijken, kwam ik ook bij de tots bots easyfit uit. ik ga eens kijken of ik ze uit engeland kan kopen, schijnt een stuk goedkoper te zijn.

hoeveel heb jij er aangeschaft?

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik heb 15 Easyfits, 5 Bamboozle Stretchies en 3 overbroekjes. Daar red ik het prima mee!

Share This Page