wanneer (welke leeftijd of hoeveel kilo) gingen jullie kindjes van het stoeltje voor naar achter? onze dochter wordt in maart twee maar is erg lang voor de leeftijd. ze weegt 12 kilo. haar beentjes bungelen voor al want de voetensteuntjes zitten te hoog. ik lees dat ze tot leeftijd 3 en gewicht 15 kilo voorop kunnen maar wat is jullie ervaring?
Lisa wordt in maart 3 en is 12,5 kg en ongeveer 90 cm lang en zit nog in het voorzitje, dat gaat prima. Ze zit ook wel achterop als Eva niet op de fiets zit, vanaf dat ze ongeveer 2 jaar is.
Mijn zoontje weegt 14 kilo en zit ook nog voorop. Zijn hoofd steekt een stuk boven het windscherm uit en met zn dikke winterjas krijg ik het gordeltje bijna niet dicht Maar ik vind het veel te gezellig voor op de fiets! Ik kan er nog geen afscheid van nemen, dus hij blijft lekker zitten tot hij 15 kg weegt!
Mijn ervaring is in elk geval dat mijn dochter (nog geen 3, en nog geen 15 kilo) allang niet meer in het voorstoeltje past omdat haar benen te lang zijn en klem zitten onder mijn stuur. Zoon heeft een andere bouw (korte benen) en die paste er wel tot zijn 3e en 15 kilo goed in. Die bungelbeentjes vind ik niet zo fijn, al geloof ik niet dat het nou meteen gevaarlijk is. Maar ze zit gewoon niet lekker op die manier.
dat is inderdaad hier ook het geval. ze past nog wel in het stoeltje. ze weegt 12 kilo maar die benen bungelen zo. die zitten helemaal klem. @ bri dus bij jou zaten ze al eerder achterop? en welk stoeltje zou je dan adviseren. wat is een goede voor die lange benen?>
Ik had eerst een Bobike City Maxi, redelijk goede stoel, maar vrij snel afgebroken clips voor de schouderbanden. Nu heb ik een Yepp, bevalt heel goed. Wordt niet zo zeiknat als de fiets even in de regen staat (geen sponzend kussentje in het stoeltje) en de voetensteunen kunnen mooi laag. Daar kunnen we wel weer even mee vooruit!
Hier nu overgestapt. Hij is net 2 geworden. Hij past qua lengte niet meer in het voorzitje, want hij is 1 meter en is te zwaar, 16 kilo.
onze zoon ging achterop een dag voor zijn zusje geboren werd ( was een dag voor de bevalling nog naar de fietsenmaker gefietst een dorp verderop) Hij moest echt achterop, het werd te gevaarlijk voor ons om voorop te blijven zitten. Hij woog nog geen 15kilo ( weegt hij nu pas) maar hij is erg groot en als hij zich ietsjes wilder omdraaide dan ik aan zag komen, slingerde ik alle kanten op. vind het wel een stuk ongezelliger maarja veiligheid vind ik belangrijker
Onze zoon zat vrij vroeg achterop, omdat het stoeltje dat we voorop hadden (tweedehans bobike) gewoon niet voldeed. Ik vond het toen zonde om voor een paar maanden een nieuwe te kopen voorop. Maar het was te gevaarlijk om zo door te fietsen. Dus hij zat met 1,5 ofzo al achterop. Da kan prima hoor. Alleen was voorop zitten wel gezelliger, minder wiebelig en handiger met fietstassen. Dus zolang het voorop nog goed gaat, zou ik dat doen. Maar als dat om de één of andere reden niet meer mogelijk is, kan je kind gewoon achterop.
Nooit voorop gezeten. Met 11 maand meteen in een stoeltje voor achterop de fiets. Een goede vriend van ons werkt bij een bekende fietsenzaak en heeft het ons geadviseerd. Onze dochter is wel erg lang (nu maat 92).
Hier komt over een week t achterzitje, de yepp. Mijn zoon is over een maandje drie en nu net 15 kilo. Hij past eigenlijk nog makkelijk voor, maar hij wordt te zwaar voor t voorstoeltje.