wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pooh26, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik heb eens gehoord dat een was draaien op ongeveer 5 euro komt nou reken maar uit.. ja ze kan ze wel gebruiken voor volgende kinderen dat wel..
     
  2. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ja maar als je na gaat dat je grofweg toch ongeveer 1200 eur bespaard (geloof dat ik ongeveer hier op kwam) over de gehele luierperiode, met aanschaf van deze luiers ipv papieren luiers vind ik dat toch wel de moeite waard. De aanschaf is gewoon even hoog, maar daarna ben je toch voordeliger uit.
    't lijkt gewoon erg duur.

    mijn ervaring is dat de kwaliteit van de luier erg goed blijft, waardoor je ze ook voor een 2e kan gebruiken, dan ben je helemaal goedkoper uit.
     
  3. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    wasbare luiers zijn over het algemeen goedkoper omdat je er veel eerder uit bent als met papieren luiers, die je vaak een half jaar extra of nog langer moet gebruiken voor je kindje echt zindelijk is, dat scheelt nogal wat euro's en je ze idd. kan hergebruiken voor een 2e of 3e.

    als je een zuinige wasmachine hebt, niet iedere dag een klein wasje doet en ze op de lijn te drogen hangt, vallen de was kosten hartstikke mee.

    Maar dan nog de andere voordelen van katoen zoals de zachtheid voor de billen (minder kans op luieruitslag) e.d. vind ik nog wel het belangrijkste als de prijs...
     
  4. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    dat lijkt me wel erg veel, ff google leverde het volgende op:

    Katoenwas (5 kg) A- label machine
    Eerste kolom = Kosten elektriciteit per wasbeurt
    Tweede kolom = Kosten water per wasbeurt
    Derde kolom = Kosten (incl.afschrijving en wasmiddel) per wasbeurt


    40 graden € 0,10 € 0,08 € 0,96
    60 graden € 0,20 € 0,08 € 1,05
    90 graden € 0,29 € 0,08 € 1,15
     
  5. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    En het is te hopen dat je volgende kindje ook netjes alles in een keer plast en poept want dat doen de meeste kindjes volgens mij echt niet en dan gebruik je toch al snel minimaal 5 luiers per dag (en in het begin nog wel meer) dus dan ben je wel meer kwijt dan 15 euro per maand. ;)
     
  6. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik gebruik de gewone katoenen luiers..
    Die zijn lang niet zo duur..

    Ik weet niet hoeveel luiers ik precies heb.

    Dan de plastic broekjes en strikluiers die ik ook bij de hema heb gekocht.

    laten we zeggen dat alles voor de luiers mij zo´n 150 euro heeft gekost.

    Ik was dus maar een keer per week..

    Dan is dat toch zeker veel en veeeeeeel goedkoper dan normale luiers hoor.
     
  7. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Firdaous heeft ook nooit last van luieruitslag! Het lijkt me ook geen pretje die dingen uit te moeten wassen ga dr niet vanuit dat je ze met poep en al in de wasmachine gooit.. en ja kan je wel een luierbroekje of zo'n onderdoekje gebruiken maar je gaat mij niet vertellen dat dat nooit doorlekt.. maar goed nogmaals ieder zijn eigen keuze
     
  8. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    toen ze kleiner waren was het wel even goed uitwassen..nu als je zo´n inleggertje gebruikt komt die harde poep gewoon daarop..dat gooi je in de wc en weg is het. en de luier is niet vies. je kunt het even uitwassen of in een emmer met water zetten voordat het de wasmachine ingaat..maar dat is ook niet veel werk hoor.
     

Deel Deze Pagina