Hallo, Sinds een week kan mijn dochtertje omrollen. Ze kan heel goed van rug naar buik, andersom nog wat lastiger. Het probleem is nu dat de nachten echt een drama zijn. Ze sliep eerst tot een uur of 4/5 en dan weer tot een uur of 9. Nu breng ik haar tussen 20.00 en 21.00 ergens naar bed. Maar telkens als ze een beetje wakker wordt, gaat ze op haar buik liggen (ze slaapt meestal op de zij) en dan gaat ze mopperen. Ze probeert dan terug te rollen, maar dat lukt niet. Dan is het ineens krijsen, boos zijn etc. Of ze gaat rollen en komt tegen de spijlen, voetjes buiten boord, hangt ze vast, weer boos. Als ze op haar buik ligt, duwt ze zich omhoog met haar handjes, dus ze gaat ze niet slapen. Of ze doet een poging tot tijgeren. Maar slapen is er niet meer bij. Ik leg haar dan weer op de zij, sus haar even en dan slaapt ze weer. Maar dit herhaalt zich vaak wel ieder uur, of iedere twee uur. De laatste paar nachten ging het zelfs de hele tijd zo, vanaf drie uur, tot een uur of zeven. Ik ben echt kapot, voel me een zombie met zo weinig slaap. Ik geef ook nog nachtvoedingen (gelukkig meestal maar eentje, om een uur of vier) en voorheen sliep ze halverwege die voeding en kon ik haar rustig terug leggen. Nu is ze steeds wakker, ook na de nachtvoeding, en gaat ze, zodra ze weer in bed lig, weer rollen, met de beentjes tegen de spijlen duwen etc. Is dit herkenbaar? Iemand tips?
Doorgaan met wat je al doet; helpen met weer terug rollen en in slaap sussen. Op een dag heeft ze door het ze zelf weer lekker kan gaan liggen, tot die tijd geduld
Heel herkenbaar. Wij waren ook in veronderstelling dat het tijd nodig had. Na twee weken sliep mijn dochter nog niet (ik dus ook niet ) heb toen een Snoozzz gekocht. Nu is mijn dochter zo sterk dat ze nu omdraait in de Snoozzz maar ligt dan rustig op haar buikje te slapen. Ik vond het echt een uitvinding. Vond het na twee weken welletjes mijn dochter was een dood vogeltje hoe moe ze ook was slapen deed ze door het omrollen niet.
Draagt ze een slaapzakje? Dat werkte bij ons wel. Nu ze 11 maanden is ook niet meer, maar nu gaat het goed. Succes!
Hier maanden hetzelfde, sinds het wekend een safe t sleep gekocht en gebruikt en ik hoef er de helft minder uit, eerst 5-8x per nacht, vannacht 3x en de nacht ervoor voor het eerst doorgeslapen sinds z'n geboorte dus ik zou het zeker aanraden, voor 15 euro heb je er zo eentje op marktplaats..
soms helpt het om een lakentje op te vouwen, zodat het een strook wordt die je over haar buik kan leggen en de zijkanten dan vastlegt onder het matras. Dat doen wij bij kindjes op het dagverblijf die draaien, maar van de ouders niet op de buik mogen slapen.
Ik dacht dat vastleggen niet mocht dus ben even gaan zoeken: Wiegedood Ik heb er geen persoonlijke mening over hoor. Ik vind alleen dat je altijd goed de voor - en nadelen moet kennen voor je een besluit maakt zulke "hulpmiddelen" te gebruiken. Ik heb ook een roller Maar sinds een paar dagen terug in zijn wieg omdat hij zijn ledikant als activity center zag ofzo. Slapen kwam er niet van. In zijn wiegje is minder ruimte om te rollen en slaapt hij voor nu weer heerlijk.
Hier duurt het al 2-3 maanden.... Soms draait ze na 20 minuten al! Dus misschien toch naar een hulpmiddel op zoek?
Lakentje over haar heen, en strak instoppen tussen het matras, net zolang tot ze kan omrollen van buik naar rug. Hier ook gedaan, en werkt super.
Ze heeft inderdaad een slaapzakje, omdat ze de dekentjes van zich afschopt of zo draait dat haar hoofd onder de dekens komt. Ze marcheert inderdaad ook haar hele bedje door . Ik hoop niet dat dit maanden gaat duren , dan ga ik ook aan de hulpmiddelen. Ik kijk het nog een paar dagen aan, en dan ga ik toch weer eens een lakentje invoeren. Het wordt nu toch wat minder warm in de nachten.