Wasbare luiers

Discussion in 'Baby en dreumes' started by G83, Mar 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Vandaag heb ik bij mijn dochter wasbare luiers geprobeerd. De eerste luier was een poep broek, wat een feest. Eerst wat poep in de wc gegooid toen uitgespoelt met bijna een verstopt putje en toen dat klaar was, ja, lag er ook nog een restje op de grond. Ik verheug me al op de volgende. Weer een schone omgedaan en na 5 minuten was deze aan de zijkant al doorgelekt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met wasbare luiers? Hebben jullie tips?

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wij gebruiken wasbare luiers. Gebruik je inleggers? Die kan je zo doorspoelen bij een poepbroek en bij een plasluier kan ze gewoon mee uitwassen.

Bij doorlekken zit de luier niet strak genoeg of hij was al verzadigd. Ze moeten goed aansluiten bij de beentjes.

Welke luiers heb je?

3. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Ik heb nu 2 chinese luiers pocketluiers met 2x 5 laags bamboe inleggers om te proberen. Ik heb geen inlegvellen. Zijn dit de viscose inlegvellen?

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Bamboe absorbeert erg goed, dus als je dan doorlekkers hebt, denk ik dat de luier niet goed past. Sluit het overal goed aan?

Die inlegvellen zijn van papier. Ik gebruik deze, lekker groot:Popolini inlegvlies - Klein Spook - Wasbare Luiers
    Heb ze niet daar besteld, maar dan weet je iig welke het zijn. Zo blijven de luiers een stuk schoner.

Heb je de luiers vooraf goed gewassen? En met goed wasmiddel?

5. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Volgens mij sluit hij helemaal goed aan. Ik moet zeggen dat ze nu al 3 uur met een luier doet, ben daar wel tevreden over. Waarschijnlijk had ik m gister niet goed zitten.

De inleggers ga ik vandaag bestellen. Bedankt voor de tip.

Ik heb ze op volledig programma op 30 graden gewassen met Robijn wasmiddel. Geen wasverzachter en aan de lijn gedroogd.

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Fijn dat ze goed zitten!

Robijn moet je absoluut niet gebruiken, voor wasbare luiers moet je speciaal wasmiddel gebruiken. Nu breek je de beschermlaag af en krijg je snel amoniakopbouw.

Kijk eens naar het wasmiddel van tots bots of bij zuivere zeep.

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Bamboe moet je eerst drie keer wassen voor gebruik, stond in ieder geval op de verpakking van de luiers die ik heb. Anders absorberen ze niet voldoende.
    Zelf heb ik geen chinese luiers, maar de duurdere merken aangeschaft. Tot nu toe heel tevreden over vooral totsbots en funky fluff, het is even een aanschaf maar erg fijn in gebruik!

Ik gebruik trouwens alleen een klein schepje waspoeder (aldi) en absoluut geen wasverzachter bij het wassen.

8. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Bedankt voor jullie reacties.

De chinese luiers zijn vooral om ze te proberen omdat ze incl inleggers op 4, 50 euro ps komen. Als het niet bevalt ga ik ze via een nl website bestellen.

Ik heb zojuis inlegvelletjes, wasmiddel en een Little lamb nachtpakket besteld.

Share This Page