Mijn zoontje van 9 maanden heeft aardig wat schilfertjes op zijn hoofdhuid zag ik gisteren ineens toen ik onder zijn haartjes keek (hij heeft al een aardige bos). Hij heeft ook best wel erge berg gehad, maar dat was op een gegeven moment wel eindelijk weg rond de 7 maanden. Zijn deze schilfertjes nog een ´restant´van de berg, of kan dat iets anders zijn? En wat kan ik er aan doen? Er zaten ook nog een paar gelige schilfertjes tussen die idd lijken op oud berg..
Berg kan heel lang blijven zitten. Zolang ze er geen last van hebben... Mijn zoon van 8 jaar heeft het ook nog een beetje , waarschijnlijk omdat ik niet zo vaak met shampoo zijn haren was. Het schijnt met echte 'volwassen' shampoo zo weg te gaan. Je ziet het niet, tenzij je gaat zoeken . Dochters hebben het ook nog, vooral de jongste.
Als het gelig is denk ik inderdaad nog berg... Mijn zoontje had ook schilfertjes maar dit was exzeem , ging op den duur ook jeuken zo zielig was dat.
Het kan berg zijn wat soms terugkomt. Ze vermoeden dat berg eigenlijk een schimmeltje is maar ze zijn er nog niet over uit. Het kan ook eczeem zijn idd. Je kunt eens kijken bij de producten van dr. leenarts. Mijn dochtertje had berg en na 1 keer de bergzalf te hebben gebruikt en het kammetje was ze er bijna vanaf. Het is nog een keertje teruggekomen maar nu is het helemaal weg. Succes!
Je kan het inolien en "wegkrabben" met een kaart, luizenkammetjes of een dun kammetje. Kreeg de tip van een collega. Hier ook gedaan en nu heeft ze nergens meer last van
Mijn zoontje heeft eczeem op zijn hoofd onder zijn haartjes. Dat zijn ook schilfertjes, maar niet geel. Hij heeft van de kinderarts een parafinelotion voorgeschreven gekregen. Als dat niet voldoende is mogen we een hormoonlotion gebruiken die de hele nacht moet intrekken. Meestal is dat na één of twee keer gebruiken voldoende en dan weg. Mocht het geen berg zijn, maar toch eczeem, dan zou ik even langs de huisarts gaan en vragen om een behandeling. Hardnekkige eczeem gaat over het algemeen niet "zomaar" weg, en ze kunnen er wel last van hebben.
Mijn zoontje heeft eigenlijk hetzelfde, alleen is het bij hem nooit echt weg geweest. Fijn om hier de tips te lezen!
Ja de schilfertjes zijn wat gelig dus ik vermoed dat het toch nog een berg restje is.. Het is lastig nu z'n haartjes wat langer zijn maar zal weer eens met wat olie proberen
Ik heb een zoontje ( 3 jaar ) met een dikke bos lang haar en hij heeft flink veel berg. Gister avond heb ik het toen hij sliep, weg gehaald en een half jaar geleden toen hij waterpokken kreeg had ik het ook al gedaan. Olie op zn hoofdhuid en even later met de luizen kam kammen (op een handdoek oid! ) Het komt hier ws gewoon weer terug, ik haal het maar soms weg, nu liep hij wel steeds aan zn hoofd te krabben dus ben ik maar gaan kammen.
Ik heb het wondermiddel gevonden voor berg, het is Mustela foam shampoo en Stelaker (behandeling die je laat intrekken) twee keer gebruikt en de schilfertjes/berg waren echt weg, en niet meer teruggekomen