Wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Loveyoga, 9 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Yep. Dus uiteindelijk duur uit ook want ik waste mij suf, t werkte totaal niet en eczeem werd er ook nog eens veel erger door omdat het toch iets vochtiger bleef
     
  2. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik overweeg ook wasbaar te gaan luieren, maar ik ga eerst een huurpakket doen als buikbaby 4-6 weken oud is. Uitproberen wat voor ons het beste werkt en ervaren hoe we de extra was vinden. Want wassen is nu niet echt mijn hobby..
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat is altijd slim, ipv teveel miskopen.

    Wassen valt écht enorm mee, hier zijn het er 2 a 3 per week extra. Je wast om de 2 a 3 dagen.

    Ik stuur je een pb :)
     
  4. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik heb eerst ook een paar luiers gehuurd en later via Ali luiers besteld. De duurdere gehuurde merken lekten vreselijk en waren al snel te krap.

    Gebruik nu pocketluiers met
    Charcoal bamboe fleece en aio (met extra inlegger(s)). De Aio die ik heb blijft met inlegger echt wel 13 uur droog. Voor een newborn werkt overdag een overbroekje met hydrofiel ook prima.

    Een van onze kinderen had steeds bebloede billetjes en sinds de wasbare luiers niet meer. Je verschoont idd wel vaker dan met wegwerp en ze zijn ook lekgevoeliger, maar doordat je vaker verschoont blijft de huid van je kindje ook rustiger.

    Ook gebruik ik altijd inlegvellen.

    overigens gebruik ik als billendoekje hydrofiele washandjes in een bakje afgekoeld gekookt water met kokosolie en kamillethee. Die kunnen zo met de luierwas mee.
     
  5. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Hoi,

    Een vraag over ons wasbare luierplan. We verwachten onze eerste, en willen voor tweedelig wasbaar gaan. Hydrofiele luiers met overbroekjes. Ik heb nu al een hele stapel hydrofiele luiers liggen, genoeg om steeds 2 dagen en nachten te gebruiken en dan op ochtend drie in de was te doen. (en dan voor de derde dag natuurlijk ook genoeg) Snappies erbij. Daarbij om te beginnen 9 overbroekjes (motherease riki) in een kleine maat, deze werden mij aangeraden voor bij de hydrofielluiers door de verkoopster in wasbare luiers.
    En een grote stapel dikke fleece inleggers. Ik heb dit alles tweedehands gekocht. Ik dacht hiermee te beginnen en kijken hoe het gaat, met of zonder inlegger, twee inleggers voor 's nachts zonodig.

    Zou dit werken voor 's nachts, hydrofielluier, één of twee inleggers en het overbroekje? En hoe vaak verschoon je de baby dan 's nachts?

    Dankjewel, alle tips welkom.

    Ps. Ben nu ook aan het kijken voor wolbroekjes. Evt deze er nog overheen voor in de nacht, mocht hij/zij veel plassen?
     

Deel Deze Pagina