Wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vieder85, 28 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh dat kan altijd, het is ook niet mijn grootste favoriet.
    er zijn heel veel fijne andere merken verkrijgbaar :)
     
  2. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik gebruik bamboe Little Lamb luiers met overbroekjes van Milovia en Blueberry. Alleen na een hele lange nacht waarbij ze uitslaapt komt doorlekken voor.

    De eerste tijd (toen ze maat 1 droeg) had ik ook Little Lamb bamboe en prefolds. Toen had ik overbroekjes van Thristies, maar ik merkte tegen de tijd dat ze eruit groeide dat de elastieken bij de beentjes uitrekten. We hadden één Milovia die vanaf het begin ook al paste. Dus toen ze naar een grotere maat moest hebben we dus Milovia bij gekocht zodat volgende kindjes daarmee volledig geluierd kunnen worden. Blueberry erbij vanwege de printjes.

    Ik vind het wassen niet erg. Met 20 bamboes vind ik niet dat ik erg veel was met 1 kind in de luiers. Wel komt het soms voor dat we niet goed opletten en te laat wassen waardoor je luiers "op" zijn (vies of nat op het droogrek). Oh en fijn om bij te vermelden: ze gaat 3 dagen naar kdv waar ze wegwerp gebruiken.
     
  3. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
    Ik heb via Facebook een doos kakaloe luiers gekocht met het doel ze te gebruiken als kern voor zelfgemaakte luiers. (Helaas nog niet aan toe gekomen).
    Omdat deze luiers al zo lang in een magazijn hebben gelegen (ze worden al lang niet meer geproduceerd begreep ik) en nu massaal verkocht worden - iemand heeft het magazijn leeg gekocht blijkbaar - is het elastiek helemaal verstaft en het klittenband sluit niet meer.
    Dat wist ik, vandaar dat ze voor de kern van mijn zelf te maken luiers bedoeld zijn.
    Ik hoop dat dat met jouw aankoop niet het geval is. En anders inderdaad even via de wasbare luiers naaien groep op Facebook kijken :)

    Ik gebruik nu voor onze jongste totsbots bamboozle maat 2 en anavy one size / XL voorgevormde luiers met overbroekjes van buttons en Thirsties.
    Zodra ik mijn handen weer vrij heb ga ik de kakaloe luiers verknippen tot kernen voor nieuwe luiers. Ik heb bamboekatoen voor een zachte binnenkant en tricot met leuke printjes voor de buitenkant. Snaps van AliExpress (maar kan je hier ook overal kopen) en klittenband dus volop mogelijkheden.

    Zoek via Facebook op wasbare luiers, dan komen er voldoende groepen naar voren. Vanuit de wasbare luiers naaien groep is er ook een swap groep opgezet waar mensen voor elkaar een pakket met luiers en andere zelfgemaakte spullen maken. Je wordt dan gekoppeld aan iemand anders die voor jou wat maakt en jij voor haar, bepaald thema en budget. Zie daar altijd prachtige dingen voorbij komen.
     
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
    De AliExpress luiers vind ik extreem klein vallen. Bij mijn dochter gebruikte ik ze overdag (all-in-one) maar vaak lekkage. Voor de nacht volstond het helemaal niet. Chinese kindjes zijn denk ik wat kleiner/smaller dan mijn tienponders :roflmao:

    Daarnaast is mijn mening (maar iedereen mag daar zelf over oordelen uiteraard) dat wat uit China komt onder een andere wetgeving wordt geproduceerd dan in Europa. Europa is strenger qua kwaliteitsnormen. Ik ben wat dat betreft wat voorzichtiger geworden met wat ik om de billen van mijn kindje doe ivm chemicaliën die tijdens het productieproces worden gebruikt. Natuurlijk zijn er ook genoeg Europese aanbieders die hun luiers laten produceren in China en waar wel een strenger beleid geldt omdat het voor de Europese markt is, maar ik kies zelf bewust voor Europese productie. :$
     
  5. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
  6. Vieder85

    Vieder85 Niet meer actief

    Bedankt voor alle reacties.
    Die fb groep ben ik inmiddels lid van. Wel jammer dat ik weinig patronen kan vinden, maar denk dat ik met pinterest ook een eind kom.
    Mijn gekochte kakaloe luiers zijn nog goed qua elastiek en klitteband.
    De popolini overbroekjes zaten nog nieuw in de verpakking. Bij Y gebruikte ik geloof ik Motherease. Baal ergens dat ik toen de hele brut verkocht heb.

    Ben nu vooral nog op zoek naar wollen kleding/lakens om zelf wolbroekjes of woolwraps van te maken of bolletjes zuiver scheerwol. Heb al slachtoffers gevonden die willen breien of haken.
    Uiteraard dan nog op zoek naar wolwikkel/lanoline.
    Weet iemand waar je dat tegen n redelijke prijs kunt kopen
     
  7. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik zou willen dat ik zelf wasbare luiers kon maken :thumup:.
    Nu drie kinderen in de wasbare luiers gehaald en heel veel systemen geprobeerd begonnen met little lamb pockets aangevuld met een paar van eBay. Maar die gingen dus maar 1 kind mee (ook de LL :|). Toen andere little lamb luiers geprobeerd, maar de kwaliteit daarvan was echt slecht geworden en lekten aan alle kanten. Na heel veel proberen nu eindelijk helemaal tevreden met Huda luiers en petit Lulu overbroekjes. In de Huda luiers gaan nog fleece inleggers om het vocht snel af te voeren.
    Nooit meer striemen door de petit Lulu overbroekjes en de Huda luiers zijn een super goede kwaliteit :thumup:
     
  8. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    #28 Willowl, 21 okt 2020
    Laatst bewerkt: 21 okt 2020

    Heb je ook ooit bamboozles geprobeerd? Zo ja, wat vond je er niet fijn aan? En wat vind je zo fijn aan Huda?
     
  9. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Ik ben ook weer op zoek naar het beste systeem, al is dat niet voor iedereen hetzelfde. Van mijn oudste heb ik nog hele oude bamboozles (totsbots) liggen waarvan het elastiek niet meer echt goed is. Maar wat wil je na 8 jaar.. ;)
    Dus ik wil graag wat aanvullen met wat nieuwe luiers. Is maat 2 echt te groot voor een newborn? Zijn er meer mensen die bamboozles fijne luiers vinden? Of zijn er tegenwoordig betere AIO's?
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Bamboozle is geen aio. Is voorgevormde luier en overbroekje. Of bedoel jij iets anders?

    De beste aio vind ik close pop in. Ik heb deze voor de opvang gebruikt. Prima luiers! En nemen veel op. Dochter plaste s morgens veel dus 1 bamboe booster erbij.
     
    Willowl vindt dit leuk.
  11. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Ja, ik weet inderdaad dat een bamboozle geen AIO is, ik vroeg me af of er tegenwoordig al AIO's waren die qua opname in de buurt komen bij tweedelige luiers. De AIO's die ik ken van 'vroeger' lekten namelijk continu door. Verkies jij de close pop in boven een tweedelig systeem?
     
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn gastouder wil geen overbroekjes uithangen. Mijn dochter kon max 4 uur met de close pop in. Dan echt verschonen.
     
    Willowl vindt dit leuk.
  13. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    4 uur is toch best lang? Vaker verschonen vind ik ook beter voor de huid en hygiënischer. S nachts is ander verhaal maar dan plas je ook minder dan overdag.
     
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja meestal was het 3 uur.
     
  15. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Bamboozled geprobeerd, kwaliteit van de elastieken en het klittenband viel tegen en het waren hele brede luiers.
    De Huda valt vrij smal, wat bij mijn redelijk slanke guppies goed valt en tot nu toe hele fijne kwaliteit. En ze nemen goed veel op, met name die met print :thumup:
     
    Willowl vindt dit leuk.
  16. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @Willowl maat 2 bamboozles is inderdaad echt te groot voor een newborn :) Wij hebben ze bij dochter vanaf 7 weken gebruikt (zonder inlegger), maar hadden veel last van doorlekken. Dit werd eigenlijk pas beter toen de luier niet meer verkleind hoefde te worden en de inlegger erin kon.

    Qua opname van aio's ben ik heel erg tevreden over de Grovia ONE, al is dat misschien meer een sio. Voor de aankomende spruit heb ik in elk geval al een hoop verschillende maat 1 tweedelige systemen klaarliggen om te proberen. Daarna gaan we weer over op Grovia ONE-luiers :)
     
    Willowl en aicirtap vinden dit leuk.
  17. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Hier gebruik ik bamboozle, maar niet met de overbroekjes die er officieel bij horen. Daarmee krijg je inderdaad veel doorlekluiers doordat de elastieken bij de beentjes van de overluier op de 1 of andere manier poep of plas doorlaten. Ook als je ze volledig en goed over de bamboozle luier doet.

    De bamboozle vind ik overigens erg fijn, het is handig dat je de luiers met de drukknoopjes kleiner kunt maken en dat je ze o p 60 graden kunt wassen.
     
    Willowl vindt dit leuk.
  18. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Het is inderdaad wel een enorm pakket aan luier... Maar dat schijnt wel goed te zijn voor de heupjes, een beetje een kikkerstand. Het ziet er dan wel weer minder schattig uit, zo'n klein bovenlijfje met een enorme onderkant. :roflmao:
     
  19. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Oh dat vind ik er juist schattig uitzien :D
     
    Elisa199 vindt dit leuk.
  20. Streepjespyjama

    26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Mijn 2 oudsten hebben allebei Close pop-in luiers gedragen en ons derde kindje zal die ook weer gaan dragen. Ik vond ze makkelijk te gebruiken, ook voor opa's/oma's omdat je ze hetzelfde omdoet als een wegwerpluier. Ze zijn ook makkelijk te wassen en in-/uit elkaar te halen en blijven lang mooi :)
     
    aicirtap en Willowl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina