Iemand zin om mee te doen (letten op uitgaven)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Dufel, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wij zijn makkelijk met geld.
    We houden van leuke dingen doen en vaak kost dit ook geld.
    Qua boodschappen halen we altijd waar we zin in hebben.

We zitten in de luxe positie dat we dit ook kunnen betalen. Ook hebben we een fijne spaarrekening.

Toch gaat het de laatste tijd erg hard, ik ben minder gaan verdienen én gaan we trouwen in 2017.

Daarom wil ik vanaf nu toch wat beter gaan opletten zodat we de spaarrekening lekker op peil kunnen houden.

Heeft iemand zin om met me mee te doen?

2. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Er is een soort gelijk topic weinig boodschappen geld, daar komen ook andere tips in voor.

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik ken het topic maar daar vind ik mijn idee niet erg in thuis horen.

Er is geen sprake van weinig boodschappengeld oid.
    Ik wil over het algemeen wat beter opletten en lijkt me leuk om dat samen te doen.

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hoe wil je dit aanpakken? Leuk idee trouwens!

5. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik ben wel geïnteresseerd!

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik zit in dezelfde situatie als jij. We verdienen genoeg, leuke spaarrekening en we kopen wat we willen.
    En ook ik vind dat we best eens wat minder kunnen gaan uitgeven.
    Ik vind het alleen zó lastig on gedisciplineerd te blijven.
    Misschien een goed idee voor mij om mee te doen in dit topic, als stok achter de deur.

Sowieso heb ik al wat tips welke ikzelf nu al doe;
    - gratis boodschappen via scoupy
    - elk jaar veranderen van energiemaatschappij
    - boeken huren via de bieb, dus niet kopen
    - kritisch kijken naar je verzekeringen
    - met de fiets naar mn werk
    - spullen op marktplaats zetten

Ik hoop op meer tips!
    Ik doe mee!

7. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook leuk om mee te denken.
    Ik ga vanaf november ook minder verdienen, want ga vanaf oktober minder uren werken.
    We zijn nog tweeverdieners maar we willen graag een kindje, en als dat hopelijk nog een keer lukt ga ik echt een stuk minder werken, dus moeten we zuinig doen. Omdat dat toch onze droom is denk je steeds in die situatie, zo van: als het kindje er is, hoe gaan we dit dan doen, en dat dan doen...

Nu vliegt het geld er echt uit dus toevallig zijn mijn man en ik eens een maand aan het bijhouden wat we uitgeven, echt álles schrijven we op. We houden dit een maand, van salarisperiode tot salarisperiode, bij. Zijn nu precies 3 weken bezig en hebben aan leefgeld al bijna 700 euro opgemaakt, in 3 weken tijd!
    Toch niet normaal. Toch heb ik echt niet het idee dat we heel gek doen. Maar de kleine dingen gaat veel geld in zitten; biosje, uit eten, kadootjes voor iemand, etc.
    We moeten allebei rijden naar ons werk, dus er zit nu al 200 euro benzine bij...

8. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Wij hoeven ook niet op te letten maar vind geld over de balk smijten zonde. Hier dus vast boodschappenbudget per maand (niet krap dus koop vaak alsnog wat ik maar wil maar heel soms gaat het in begin keer hard en dan doe ik laatste week gewoon zuiniger ipv nog meer geld pinnen), Euroclix, Scoupy, Runkeeper app en virtua gym app en food (sparen via Menzis), vast budget voor niet noodzakelijke uitgaven per maand (uitjes, kleding etc)

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Hier komt ook voldoende binnen, maar twee in de luiers en 1 aan de flesvoeding is toch wel een aanslag op je budget haha. Wat ik doe:
    - AH koopzegels. De volle spaarkaarten sparen we op en leveren we vlak voordat we op vakantie gaan in. Je koopt de zegels tijdens het boodschappen, deze uitgave 'voel' je niet direct.
    - Ik vul online enquetes in. Bij een spaar ik airmiles (in te leveren bij bv AH of bol.com), bij de andere twee spaar ik punten die je weer kunt omzetten in cadeaubonnen (bv Hema).
    - Ik koop bijna alle kleding in de sale (en dus een paar seizoenen vooruit) of op kinderkledingbeurzen (kleding is vaak zo goed als nieuw!).
    - Ook verjaardagskado's/sinterklaaskado's koop ik in de sale. Kruidvat heeft bv regelmatig 50/75% korting. Ik kijk dan of er passende kado's tussen zitten en bewaar dit op zolder.
    - Bij De Friesland/Nuon spaar je ook jaarlijks punten, welke zijn om te wisselen voor kado's (altijd handig voor bv Sinterklaas).
    - Kleding lenen (ik leen bv een winterjasje voor mijn dochter van een vriendin), kleding verkopen, speelgoed ruilen/verkopen, speelotheek, bibliotheek
    - Kringloopwinkels! Bijna al ons buutenspeelgoed -naast alles wat we hebben gekregen- komt bij kringloopwinkels vandaan. Loopfietsje, tractor, speelkeukentje, plastic serviesje etc. Zag er allemaal nog prima uit!

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Toen ik mijn vriend leerde kennen zat hij in de wsnp. Daar word je creatief van qua uitgaven.

Nu is hij er 2 jaar uit en heeft hij z'n salaris weer helemaal terug beschikking. Hij verdiend heel goed en nu de kleine er is ga ik minder werken.

Wij gaan elk jaar op vakantie en hebben ons huis verbouwt. Nieuwe keuken. Nieuwe vloer, stuuc werk en nieuwe meubels.

Ik heb een boodschappen budget.
    Wat ik niet gebruik kan op marktplaats.
    Ik wil naar de zorgverzekering gaan kijken.
    Eveneens eneco, KPN etc.

We moeten dus weer bezuinigen maar ja wsnp overleeft dus dit kan ook wel 😉

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik wil ook graag mee doen! Ik wil eigen gewoon (met een mooi woord) comsuminderen. Ik vind ook wel de charme hebben om bijv een jaar lang geen nieuwe kleding te kopen. Alleen gaat dat niet, want ik pas mijn vorige winterkleding niet (ik ben 50 kilo afgevallen :p )

Ik doe dus graag mee!

12. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Oh ik vergeet nog mijn allerbelangrijkste tip (waar ik zelf heel veel geld mee bespaar);
    Word lid van een speel-o-theek! Onze speelotheek heeft supergoede spullen en een uitgebreid assortiment. Elke 3 weken nieuw speelgoed in huis. Voor ongeveer €30 per jaar.

13. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik zal ook even kort toelichten waarom ik mee wil doen;

Ik was gastouder, maar nu met 2 baby's en een dreumes heb ik genoeg aan m'n eigen gezin. Ook is ons huisje echt te klein. Kan amper m'n meubels kwijt, laat staan extra kinderstoelen enzo. Dus ik ben gestopt en nu moeten we het doen met het salaris van ml en toeslagen. En dat is krap! En dat terwijl we eigelijk toch snel moeten verhuizen want er zijn maar twee slaapkamers en dat kan nu nog prima, maar niet voor altijd. Dus daar moet ook voor gespaard worden. En de auto wordt ook krap. Allemaal dingen waar geld voor nodig is, maar gewoon leven op zich vind ik al duur, nu met 3 kindjes in de luiers en 2 aan de kunstvoeding

Zelf spaar ik koopzegels, want ik voel die kleine bedragen niet direct in m'n portemonnee maar uiteindelijk levert het wel wat op.
    Ik lijk goed naar verzekeringen, heb geen abonnementen op tijdschriften of iets. We hebben alleen internet, geen vaste telefonie of tv. Wel beiden een goede smartphone. Ik probeer eerst alles op mp te verkopen als ik het niet meer nodig heb. En als we iets nodig hebben, kijk ik weer eerst op mp.

14. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Koopzegels hebben wij ook, geld gebruiken wij om af en toe richting Duitsland te gaan en verzorgingsproducten in te slaan bij de DM en pampers. Scheelt ook veel.

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik wil misschien wel mee doen, ik lees iig wel mee maar ik weet niet of ik er tijd voor heb.

op het moment dat ik 100% betergemeld ben, ga ik aanzienlijk achteruit in salaris (25%), en ik werk er wel hard naartoe want ik wil zo graag weer normaal zijn.

hier nog nooit een budget voor iets gehad, spaarrekening is ok, maar sinds ons zoontje er is gaat er soms wel meer uit dan er in. Dat is niet zo erg, maar als ik straks 25% minder ga verdienen dan moeten we iets beter oppassen.

ik koop altijd bij AH, wel meestal bonusaanbiedingen, maar verder let ik echt niet op. ik koop zo voor 200,- boodschappen per week :O

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat leuk allemaal reacties!
    Had ik niet verwacht.

Wij willen om te beginnen ook gaan bijhouden waar we nu eigenlijk allemaal geld aan uitgeven.
    Ik denk dat bij ons het meeste te besparen valt op even dit en even dat kopen. Al die kleine bedragen bij elkaar gaan ongemerkt vrij hard.

Verder wil ik dagen ook gewoon helemaal niets uitgeven en wil ik eens proberen om een week geen boodschappen te doen. Dus creatief omgaan met wat er nog in huis is.

Qua kleding koop ik vooral voor mn zoontje echt teveel. Alles wat ik leuk vind koop ik eigenlijk ook.

Ik wil dit topic ook als stok achter de deur gebruiken.

Vanavond ga ik eens optellen wat ik de afgelopen maand heb uitgegeven. Met de billen bloot ;)

17. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

* Ik maak zelf ons wasmiddel en veel andere schoonmaakmiddelen.
    * We hebben een moestuintje.
    * We zetten de verwarming laag en trekken als het koud is gewoon een dikke trui aan.
    * Ik ben vrij fanatiek, al hoef ik het ook niet om het geld te doen, maar we sparen wel met een groot doel, dus daarom heb ik mijzelf aangeleerd alleen thee en water te drinken (went supersnel al snap ik dat dit echt héél cheap klinkt).
    * Ik koop soepgroente en pastagroente in bulk bij de Lidl, evenals de bouillion en de pastasaus. Voor €5,- á €6,- maak ik scheepsladingen soep (tomaat en kip) en pastasaus in 1 keer en vries alles in per 2 personen. Niet alleen makkelijk en lekker maar dus ook echt spotgoedkoop.
    * We eten vaak vegetarisch en/of vervangen het vlees door gekookte eitjes. Scheelt ook veel geld.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, hahaha.

18. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wauw, Vlinder. Knap hoor. Wat is je doel, als ik vragen mag?

Water en thee drinken doe ik ook altijd. Vindt het gewoon niet nodig om sapjes of frisdrank te drinken. Met name vanwege de calorieën, maar ook de kosten.

19. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

We willen een aangepaste woning kopen omdat mijn man MS heeft. We willen zo veel mogelijk geld sparen zodat, wanneer we het nodig hebben, zo veel mogelijk geld hebben zodat we een zo laag mogelijke hypotheek kunnen nemen omdat we het geld zoveel mogelijk zelf gespaard hebben. Dus hoe meer we houden, hoe minder we straks betalen.

20. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ah, dat is niet echt het antwoord wat ik gehoopt. Had liever gelezen dat je aan het sparen was voor een leuker doel, een verre reis of emigratie of iets. Hoop dat jullie nog lang in de niet-aangepaste woning kunnen wonen

Deel Deze Pagina