Wasbare zoogcompressen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lov23, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

of is het misschien handiger om in het begin wegwerp te gebruiken en daarna wasbare?

Zo moeilijk om te kiezen welke ik moet kopen dan....

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Waarom? Zou ik niet don in het begin gaat het juist zo hard!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja klopt wel he......

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

die zijn idd leuk! Waar heb jij ze gekocht?

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Leuk dit topic, Lov. Ik lees ook ff mee :D Als ik met wasbare luiers wil beginnen, waarom dan ook niet de zoogcompressen. Ik kan misschien wel wat bestellen om ervaring op te doen. Ik heb al last van lekkende borsten en gebruik nu wegwerp.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

`ja dan kan je zeker al eens testen he!
    Ik krijg die jippies volgende week binnen...maar heb nog niks om te testen hahaahah...

Maar ik denk dat het echt fijner is...en milieubewuster he ;)

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Yep, en dat vind ik ook wel een fijn idee. Net zoals die wasbare luiers en ze zijn zo ontzettend schattig :D

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het is echt veel fijner aan je tepels. ik google gewoon en kijk waar ze het voordeligste zijn icm verzendkosten ;)

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

babyplein heeft ze nu het goedkoopst :)

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dan zou ik nu inderdaad al wasbare zoeken. Ze zijn veel zachter en zweten minder dan wegwerp.

11. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ik heb bij beide kinderen enorme lekkende borsten gehad...

Tijdens de eerste weken heb ik lekschalen van avent gedragen... ik lekte 200cc!!!! per nacht!! Terwijl mijn mannetje ook nog eens om de 3 uur dronk 's nachts... kan je na gaan...

Daarna overgegaan op kruidvat pads, die nemen ook heel veel melk op...

inmiddels (nu 4 maanden) kan ik eindelijk mijn wasbare pads weer gebruiken en lek ik niet meer door... duurde dus wel even en die weg gooi dingen nemen dus zeker iets van 30cc lek melk op.... die wasbare pads denk maar 10cc ofzo...

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja is dat zoveel verschil....dan toch maar voor de zekerheid wat van die weggooi dingen kopen voor in het begin

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ja er zit zeker wel verschil in... Ik lekte ongeveer 50cc per keer tussen de voedingen... de weggooi pads konden dit vrij snel aan... de wasbare dingen niet... maar die vind ik op lange termijn wel weer heel handig!

Het helpt overigens ook goed, door tijdens het drinken aan de ene borst... tijdens de tsr even de drukken op de tepel van de andere borst... dan lekt die ook niet

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bij mijn zoontje lekte ik ook zoveel. Daar sliep ik op badlakens die ik 2x per nacht verwisselde.
    Ik gebruikte nu in de eerste weken (van tepel naar bh zeg maar) snachts:
    - wol (helend voor mijn tepel, bijzonder. Als ik ruwe tepels had dan gingen ze weg bij het dragen van deze kompressen. Ze nemen alleen echt te weinig op voor in het begin)
    Myllymuksut Zoogcompres Merinowol
    - booster van Imse Vimse
    ImseVimse Zoogcompres booster
    - 2x imse vimse met pul laagje
    Imse Vimse® Zoogcompressen Roze - Katoen en Ko

Overdag
    - bamboe booster van Muksut, maar die vond ik niet zo prettig. Gebruikte ik vaak als ik ging voeden aan de lekkende borst
    - imse vimse, vaak 2 per borst.

Van wegwerp gebruikte ik bij mijn zoontje 3 tegelijk overdag. En dan om de 2 a 3 uur verschonen. Heeft veel bomen gekost :(

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje juju jij lekte erg veel idd....

Bedankt voor je uitgebreide tips!

Deel Deze Pagina