hoi dames, Ik ben inmiddels aan het kijken voor een autostoel. Over een maandje 2/3 wil ik hem hier in gaan zetten. Ben al aan het orienteren geweest en ik kom uit op de Tobi of Rubi van maxicosi. (Geen isofix voor deze stoel, hij blijft toch in de auto staan) De Tobi is lekker hoog, maar de Rubi schijnen de bandjes beter en strakker te zitten. Ik ga nog wel kijken in de winkel, maar ben benieuwd of jullie ervaring hebben met deze stoelen. Thanks alvast!
Wij hebben een Tobi. Ik vind de stoel heeeerlijk stevig, comfortabel door de dikke padding, en de gordels/bandjes zitten heel goed strak! Ik vind het ook heel fijn dat de bandjes niet slap hangen als ze er niet in zit, omdat helemaal aan het begin van de bandjes boven ze met een stevig gedeelte altijd ‘alvast klaar staan’ om je kindje in te zetten. Alsof ze al om de schoudertjes heen zitten. Ik kan het niet goed uitleggen maar je kunt zien wat ik bedoel op de video van coolblue over de tobi op youtube! Ook vind ik hem heel makkelijk en duidelijk te installeren in de auto. Soms moet hij er even uit en door de rode gedeeltes etc. weet je precies waar de gordel langs moet, niet te missen. Echt een aanrader! Mijn dochter kan ook lekker naar buiten kijken wat ze heerlijk vindt.
Dankjewel Chai voor je uitgebreide antwoord! Mijn voorkeur ging ook uit naar de Tobi. Fijn te horen dat de banden hier ook goed strak en stevig zitten, dan ga ik ook voor de Tobi! Vooral ook omdat deze stoel lekker hoog is. Zag idd dat de banden vanzelf omhoog gaan staan, ideaal. Ervaring zegt meer dan een website zelf, thanks!
Wij hebben ook de Tobi. In beide auto staat er eentje. We zijn er super tevreden over! Binnenkort gaat onze derde erin. Na paar jaar gebruik zijn ze nog in hele goede staat.
Wij hebben voor de jongste en middelste ook een Tobi. Ben heel tevreden over deze stoelen. Geen klachten over de bandjes.
Wij hebben een Tobi en een Rubi en ik vind juist de Rubi fijner. Met name vanwege de bandjes die. Bij de Tobi vind ik ze niet mooi zitten. De Rubi daarentegen sluiten ze heel goed aan over de schouders.
Bij mijn dochterhadden we de tobi maar die was niet fijn qua bandjes. Nu de rubi en zeer tevreden over!
Wij hebben een tobi en een rubi in gebruik. Eerlijk gezegd vind ik de rubi veel fijner omdat de bandjes veel beter aansluiten rond de schouders.
Bedankt meiden! Ervaringen zijn erg wisselend zo te lezen. Maar wel beide erg fijne stoelen. Ga ze eens even goed testen in de winkel en zal laten weten welke het geworden is!
Ik wil jullie laten weten dat ik vandaag beide autostoelen ben gaan testen. Zoontje zat in beiden echt prima, wat een fijne en stevige stoelen! Omdat bekend staat dat Tobi hoger is vond ik dat echt reuze meevallen in vergelijking met de Rubi, scheelt bijna niets. Ook heb ik goed naar de schouderbanden gekeken. Ik begrijp dat mensen de rubi prettiger vinden, deze zijn iets soepeler bovenin. Toch vond ik de Tobi ook heel goed en strak zitten, en vind het prettig dat hij een groene streep laat zien wanneer het strak genoeg zit. Omdat de Tobi ook nog eens nog beter vast gezet kan worden met de klemmen om de gordel hebben wij gekozen voor de Tobi autostoel. Het is een ietsje luxere variant en hij was ook nog eens afgeprijsd, dus een mooie deal dacht ik zo. Nog bedankt voor jullie reacties en ervaringen!