Ik ga sinds kort regelmatig zwemmen met onze jongste dochter van 10 maanden. Nu vind ik het best zonde om elke keer voor een half uur zwemmen zo'n wegwerp zwemluier te gebruiken. Wie heeft er ervaring met een wasbare zwemluier. Welk merk raad je aan en moet ik verder nog ergens rekening mee houden? Ze is nu ruim 10kg en het zou wel fijn zijn als de zwemluier in elk geval een jaartje mee kan qua formaat. En hoe zit het trouwens als je zo'n luier onder een badpakje doet, is dat te doen of zit dat heel erg opgepropt? Hoor graag wat ervaringen!
Ik lees even mee. De uk moet nog geboren worden, haha, maar ik ben ook van plan om regelmatig met haar te gaan zwemmen.
Ik gebruikte de zwemluier zonder badpakje. Ze zien er al zo leuk uit dat er niks overheen hoeft. Qua merk weet ik het niet, het is al een aantal jaar geleden dat ik ze gebruikte. Je hebt ze in verstelbare maten. Ik zou dan voor drukknoopjes kiezen, omdat ze al wat ouder is en het klittenband dan los kan trekken.
Wij hebben een zwemluier van happybear voor de jongste, deze is verstelbaar en dus lang te gebruiken.
Ik heb 1 van lassig https://www.bol.com/nl/nl/p/lassig-zwembroekje-met-luier-splash-fun-fish-light-pink-07-12-mnd-maat-74-80/9300000143810513/?s2a=#productTitle (Alleen dan voor een jongen) Ik zie de meisjes op babyzwemmen gewoon lekker in alleen zwemluier hoor. Beetje onzinnig om een badpak erover te doen Die van lassig zit heel mooi. Beter dan wegwerpluiers, daar bleef bij hem de bovenkant een beetje open en toen zat t zwembad vol eh stukjes brrr
Bedankt voor de reacties! Dacht inderdaad al dat drukknoopjes de beste optie zou zijn. Ze heeft ook best een bol buikje, dus met kruipen enz dan toch bang dat dat sneller los gaat. Ze heeft nu een badpakje aan, maar hoeft dan inderdaad niet, scheelt ook wel weer gesjor.
Ik had een Beco-zwemluier gekocht voor de oudste: dit model, alleen ander motiefje: had strikjes/veters aan de binnenkant waardoor je het goed kon aantrekken. Bekijk bijlage 764715 Zou dezelfde functie als een zwemluier hebben. Na een tijdje ontdekte ik (hoorde ik ergens) dat de urine ook door een wegwerpzwemluier gaat, het houdt alleen de poep in de wegwerpluier (mits het natuurlijk geen diarree is). Dat doet een lapje stof ook, dus vanaf toen een superleuk badpakje gekocht wat ze zonder wegwerpluier aanhad. Of het echt zo werkt met de poep, weet ik niet, want ik had het geluk dat ze nooit hoefden te poepen in het zwembad. Voor het geval dat, had ik wel altijd 2 zwembroekjes/pakjes mee. --> Vorige week met de jongste gaan zwemmen, is al een jaar zindelijk, maar het toilet in het zwembad zat niet lekker waardoor het poepen niet lukte, 3x geweest in 10 minuten tijd en toen ze de 4e keer (op het droge) naar toilet liep, kwam de poep al; bleef netjes in haar bikinibroekje zitten (was wel op het droge, ik weet niet of het in het water uit het broekje zou zijn gedreven. Maar ik vond het ook altijd jammer om voor zo'n korte tijd steeds een nieuwe luier te moeten gebruiken en weg te gooien.
wij gebruikte weggooi luiers, maar gebruikte die meermalen... uitspoelen naderhand en laten drogen. Afhankelijk van hoe snel ze te stug werden. Tenzij ze wel poepte -maar dat gebeurde haast nooit. Ik vond zelf een badpak bij de meiden altijd makkelijker, met zwemmen hadden ze geen vleugeltjes aan (zwemles) dus dan had je aan dat badpak net wat meer grip . En buiten dat vond ik het ook schattig . Als je voor een herbruikbare gaat - dan heb je ze eventueel ook in badpak vorm - maar iets lastiger te vinden volgens mij dat gewoon broekjes. En als je een broek kiest, gewoon alleen een broekje en niets er dan over heen. Maar ook daarin hebben ze erg leuke printjes.
Mijn ervaring is dat in een badpakje of zwembroekje je heel goed ziet dat je kind gepoept heeft. Er is namelijk een flinke bobbel zichtbaar Maar in zo'n wegwerp zwemluier zag ik het niet. Daarin vormde bij mijn kinderen zich tussen de benen een soort van bakje waarin de poep lekker ronddobberde. Zich lekker mengde met het zwembadwater dat daarin was gekomen en zo lekker dun werd om vervolgens langs de benen naar beneden te lopen. Jeetje wat een zootje was dat. Ik schaamde me rot, want het was echt heel vies geworden. We trokken een heel spoor van waar we onze dochter uit het bad geplukt hadden tot bij de wc's Sindsdien heb ik nooit meer zwemluiers gebruikt....
Wij hebben er een van happy bear en little lamb. Die van happy bear hebben drukknoopjes en little lamb klittenband. Ik moet zeggen dat ik die van little lamb is stuk fijner vindt.
Wij hadden zwemluiers van Totsbots, ik vond ze erg fijn. Ik hoor ook wel eens dat kinderen niet in het zwembad poepen, maar dat deden die van mij dus wel, die luier heeft alles altijd mooi opgevangen en was met verschonen ook heel makkelijk - ik nam er altijd 2 mee om die reden.
Bedankt nog weer voor alle reacties! Duidelijk wel dat er best wat voordelen aan een wasbare zwemluier zitten. Hier gelukkig nog nooit een poepend kind in het zwembad gehad, maar je weet nooit hé... Ga eens speuren voor een badpakje. Merk dat ik dat toch wel leuker vind dan een broekje eigenlijk.
Bikini kan ook nog, onze jongste heeft nu een bikini (de hoeveelheid stof is lachwekkend in maatje 92). Met zwemvleugeltjes vond ik een badpakje zo'n gedoe, dus daarom nu voor een bikini(tje) gekozen.
Heb jij evt. een linkje waar je een badpakje of bikini zou kunnen kopen? Ik vind alleen maar broekjes online?
Nee sorry, in de zomerperiode zal het wat meer in de winkel hangen. Heb even gekeken, bikini van onze dochter is een Hema-bikini.