Neeeeee nog gefeliciteerd! Je mag van je kraamzorg toch wel verwachten dat ze weet hoe ze moet wassen
Ow, dit topic had ik niet moeten lezen.. Ik ben een neuroot met was scheiden, maar probeer sinds een paar weken minder bang te zijn dat iets doorloopt, en ik scheid iets minder streng. Ik durf bijvoorbeeld geen lichtroze en fuchsiaroze bij elkaar te doen. En lichtbont heb ik ook in drie soorten. Niet lachen, dit zijn mijn wassen: -wit 60 gr (tshirts, ondergoed) -zwart 60gr (tshirts sokken ondergoed) - handdoeken en vaattdoeken 60gr - beddegoed 60gr - wit 30gr (rompers, blousen, hydrofielen, bovenkleding) - lichtbont beige+lichtgrijs+geel 30gr - lichtbont lichtgroen, lila, lichtblauw 30gr - lichtbont lichtroze 30gr - bont fuchsia+rood 30gr - bont donkerblauw, bruin, zwart, antraciet 40gr Ik weet dus nooit wat ik met een witte pyjama met een rood hartje erop moet. Uiteindelijk vaak in de lichtbonte was. Sinds een paar weken durf ik dus die laatste was te mixen, eerst had ik donkerblauw gescheiden van bruin en zwart Hier dus geen wasongelukjes, hooguit een papieren zakdoek in een broekzak ofzo.
Hier bij een babywasje ooit per ongeluk een donker paarse shawl gehad... alles kon zo de kliko in Verder doe ik tegenwoordig altijd een kleurendoekje bij de was, volgens mij werkt het wel. Ik was wit, donker en kleur.
, wauw zeg jij wast veel, hier gaat alles eigenlijk op 30 (soms40 graden) en eens in de maand ofzo draai ik de handdoeken en dergelijk een keer op 90 graden. En dan heb ik lichte was, donkere was en heel soms een bijzondere was, lees een rode broek die af blijft geven en dus niet vaak gedragen wordt.
Ik vind het wel meevallen, dit was ik niet in één week hoor. Ik doe 4 of 5 wassen per week, ik draai zelden halve wasjes. Witte en roze was wel wekelijks, maar handdoeken , beddegoed, donkere was en lichtbont (beige/grijs) om de week ofzo.
Ik heb ooit uit behulpzaamheid de witte was van mijn schoonouders gedaan. Pas NA de wasbeurt zag ik dat er een knalrood washandje tussen zat. Resultaat: schoonpa loopt voortaan in roze onderbroeken.
Heb ik net zo -hondenkleden en oude handdoeken die ook voor van alles gebruik -sokken -wit -slabbers, dweilen, vaatdoeken, theedoeken en handdoeken -lichte bontewas -donker bontewas -zwart -roze/rood En als ik veel heb is het -bruin -grijs -licht blauw, groen en geel
Euhm..... Een jas uitwassen waar nog een pakje shag in zat..... Dat geeft een rommel!! Toen eerst maar eens de wasmachine op 90gr gezet met een flinke scheut azijn erin om hem schoon te maken! Daarna jas maar weer opnieuw. Hier ook al eens roze hydrofielen gehad en fluor gele hydrofielen terwijl ze wit horen te zijn
Per ongeluk een zo goed als nieuwe blauwe hydrofiel in de witte was mee gewassen. Haar nieuwe rompertjes waren toen niet wit maar babyblauw.
rode broek mee gewassen met de witte was alles was rose had niet meer goed opgelet of alles nog goed gesorteerd was kindjes gooien alles gewoon erbij hihi stomme actie en nooit meer voor gevallen let nu voort wel 10x op voor ik n wasje aan zet
Hier al een een rode handdoek mee gewassen, alles was roze geworden, inclusief de onderbroeken van vriendlief oeps...
Hier ook wel eens een wasblunder gehad. Bleek er iets rood/roze te hebben afgegeven. Al het witte was roze geworden.
Een briefje van 100 mee gewassen. Was nauwelijks iets van over. Daar ben ik wel even ziek van geweest...
Die gebruikte wij ook altijd...tot de wasmachine op tilt sloeg! Hele wasmachine uit elkaar gehaald. Bleek dat de zeef (of hoe heet dat ding ) helemaal vol zat met doekjes! Dus wij gebruiken ze niet meer.
Ik gebruik ze zelf ook weleens maar check dan wel of het aantal doekjes wat er in gaan er ook weer uit komen.