makkelijke taart

Discussie in 'De lounge' gestart door knor, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik heb een ronde taartvorm gekregen en heb nog nooit een taart gemaakt. Wie heeft er een lekker recept voor me?

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Kwarktaart/monchoutaart vind ik altijd wel lekker om te maken. Appelkruimeltaart is ook erg lekker. Alle aanwijzingen enzo staan op het pak :)

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Idd monchou/kwark taart is hier altijd wel favoriet geweest (tot ik "echte" taarten ging bakken)
    Monchou/kwark taarten zijn lekker en heel makkelijk :)

Appeltaart is ook makkelijk, maar meer werk ;)
    Wel erg lekker natuurlijk :D

4. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
  5. angel229

angel229 Niet meer actief

Appeltaart
    Ik heb ook een lekker duits recept maar dan moet je daar een paar ingredienten halen.

Schmandtaart met mandarijntjes

Bodembakken met 100 gram boter, 100 gram suiker, 3 eieren, 100 gram bloem en 1/2 theelepel bakpoeder. Eerst klop je de boter en suiker glad, dan de eieren (kamertemperatuur) erbij doen en uiteindelijk de bloem en bakpoeder in delen toevoegen. Bodem bakken op 175 graden in +/- 30 minuten. Deze goed laten afkoelen!!

Dan 400 ml slagroom kloppen met 5 theelepels suiker en op het eind 2 zakjes paradiescreme dr. Oetker (puddingpoeder vanillesmaak, te koop bij Rewe, Real. Vergelijkbaar nederlands product heb ik nog niet gevonden) erbij doen. Als laatste de schmand (lijkt op zure room, alleen is de textuur steviger) erdoor heen kloppen. Schmand is bij alle supermarkten in duitsland te koop. Het schmand mengsel op de bodem doen en glad uitstrijken. Dan van 3 blikjes mandarijntjes het sap opvangen en in een pannetjes aan de kook brengen. Rest van sap mengen met eetlepel maizena en wat suiker. Als het kookt maizenapapje door het kokende sap roeren. Hier de mandarijntjes door doen. Dit afkoelen laten. De taart in de koelkast zetten en als de mandarijntjes afgekoeld zijn, dit over de hele taart verdelen/bedekken.

Dit is een lekkere frisse en snel te maken taart. Ik heb hem zelf meestal binnen 30-45 minuten klaar. Mochten er mensen hem willen proberen, ik kan de producten die in NL niet te krijgen zijn wel opsturen (tegen betaling van verzendkosten). De schmand is tot openen ook houdbaar buiten de koeling. Dan graag pb.

6. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Die appeltaart ga ik morgen maken denk ik. Lijkt me heel lekker!

Wat ook heel erg makkelijk te maken is en heel erg lekker ( wel zoet en machtig) is banofee pie. Bananen toffee taart, yum yum!

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Aardbeien kwarktaart met een bodem van chocolat chip cookies. Goddelijk!!:D:D

8. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Banoffee Pie:
    (echt heel makkelijk!)

Je hebt nodig:
    1 blikje gecondenseerde gezoete melk (Friesche vlag)
    150 gram Verkade Digestive biscuitjes (Bastognes zijn ook lekker!)
    75 gram roomboter
    3 grote bananen
    500 ml slagroom
    200 gram chocolade

Blikje gecondenseerde melk 3 uur in kokend water zodat het caramel wordt (LET OP, het blikje moet steeds HELEMAAL onder water staan, anders kan het ontploffen!)

Koekjes verkruimelen, boter in een pannetje smelten.
    Door elkaar mengen en op de bodem van een spring- of taartvorm bekleed met bakpapier aandrukken.
    Half uurtje in de koelkast stevig laten worden.

Het blikje met de caramel (afgekoeld!) over de bodem uitsmeren.
    Bananen in plakjes snijden en over de caramellaag verdelen.

Chocolade au bain marie smelten, 250 ml slagroom bijna stijf kloppen en doorelkaar mengen.
    Dit weer over de bananen verdelen.

Tenminste een half uur in de koelkast stevig laten worden.

Tot slot de overige slagroom kloppen (eventueel zoeten) en dat netjes over de taart verdelen.
    Taart decoreren met chocolade rasp eroverheen, of een beetje cacao oid.

Deze taart is ook heel lekker als je hem de dag vantevoren maakt en alleen de laatste slagroomlaag er pas op het laatste moment op doet.

Machtig, maar heerlijk!

9. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Ooh, dat is ook een goed idee, die ga ik onthouden.

Ik ga hier NU weg, ik krijg helemaal een knorrende buik van de taartrecepten. En dat 1 dag na kerst al, alsof ik nog niet genoeg slechte dingen heb gegeten de afgelopen twee dagen... :D

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ooooh die ga ik maken! :D

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hoe groot gebruik jij de springvorm voor deze taart? Ik vind deze zo lekker klinken, die ga ik voor oudejaarsavond maken :)

13. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Witte chocolade taart met bastongekoeken bodem en rood fruit
    Monchou taart wederom met bastognekoeken en aardbeien
    Appeltaart met spijs :p
    Appelkruimeltaart

Jammie :p

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Magickwings: kun je die ook met wat anders als banaan maken?

15. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Ik gebruik een 24 cm springvorm, maar 22 kan ook, dan wordt hij gewoon iets hoger.

Ik heb wel eens gehoord dat het ook met kersenvulling kan. Maar ik hou zelf niet zo van kersen, ik heb het dus nooit geprobeerd.

Maar ik moet ook eigenlijk even bekennen dat dit geen echte banofee pie is, daar hoort namelijk geen chocolade in.
    Ik denk dat je met google heel veel variaties kan vinden.

Deel Deze Pagina