Foto's beveiligd online zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door Salsera, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Ik zoek een manier om foto's beveiligd online te zetten, maar wel zodat ze (met een wachtwoord) inzichtelijk zijn voor anderen. Ik weet wel dat er websites zijn waar dit kan, maar ik heb eigenlijk nog een extra optie nodig. Ik wil namelijk meerdere (verschillende) 'albums' maken, maar de verschillende albums moeten niet voor dezelfde mensen inzichtelijk zijn. Album 1 is dus voor persoon A en album 2 voor persoon B.

Het zou voor mij het handigste zijn als dit gewoon op 1 account mogelijk is en ik niet meerdere accounts nodig heb. Ik ben er zelf nog niet achter of dit te doen is, maar misschien heeft iemand hier een tip? Alvast bedankt.

2. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Met Picasa!

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Zou je me daar iets meer over kunnen vertellen, want ik ben echt ontzettend onhandig met dat soort dingen. :)

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Picasa is een gratis programma!
    Hiermee kan je foto's uploaden en dan delen met iemand. Je kan het album dan een naam geven en kiezen hoe je dit album wil delen met andere! Dit kan beveiligd met link.

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik doe het via een uploadsite. daar upload ik ze en maak een wachtwoord op het album. dan geef ik de link door en het wachtwoord aan de mensen die het willen zien en dat werkt goed

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Bij een uploadsite kan ik dus per album aangeven wie het in kan zien?
    In ieder geval bedankt voor de tips :)

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    G+

Ik zet alle foto's in G+ en dan kun je de albums met mensen delen. Je kunt zelf weten met wie je de foto's kunt delen. Ik doe dit al jaren zo.

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Je kan het inderdaad per album maken en een wachtwoord per album geven. Dus de mensen met het goede wachtwoord kunnen alleen in de albums waar ze het wachtwoord van hebben

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee, ik ben ook op zoek naar zoiets, maar ik zou het leuk vinden als je dan nog tekst, of klein verhaaltje bij de foto's kan zetten. Iemand een idee? Volgens mij kan dat niet..of heb ik dat verkeerd..:(

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vroeger zette ik dat op flicker.com. Nu op een harde schijf. Misschien is die site wat voor jou?

11. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Google drive. Weet niet of je gmail hebt?

12. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb gmail ja. Maar moeten degenen waar ik het mee wil delen dan ook gmail hebben? Want dat hebben ze namelijk geen van allen...

Foto's zijn inmiddels uitgezocht, dus nu op zoek naar website waar ik het makkelijkste uit kom haha.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Als ze commentaar bij de foto's willen zetten, moeten ze een account hebben. Anders kun je gewoon de link naar hun emailadres sturen. Je bij G+ ook bijschriften bij de foto's zetten.

14. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Ik googelde op picasa en toen kwam ik bij G+ terecht, dus daar ben ik nu maar mee aan de slag gegaan. Degenen voor wie de albums bestemd zijn hoeven er zelf geen commentaar bij te kunnen zetten.

Ben nu foto's aan het uploaden, maar het zijn er een paar honderd :) Daar ben ik dus nog wel even zoet mee haha.

Deel Deze Pagina