Het is wel makkelijk, zeker als ze ziek zijn, dan blijf je wassen... Maar écht nodig? Nee Meer een luxe
Ik had dezelfde redenen als jij om bewust geen droger aan te schaffen. We hebben nu één kindje en nog steeds geen droger. Ik weet natuurlijk niet hoe het is om er wel één te hebben maar heb nog geen moment gedacht: had ik maar een droger. Natuurlijk krijg je wat meer was met een kind maar qua tijd vind ik dat te verwaarlozen. Ik kan me wel voorstellen dat het met meer kinderen (3/4) wél handig zou zijn maar ik zou 'em pas aanschaffen als echt nodig zou zijn.
Ik heb hem wel maar hij wordt gebruikt als extra kast.. ik heb hem gekocht toen mijn oudste werd geboren en ik woonde toen heel klein en echt geen plek om een rek neer te zetten en hij had ook nog reflux.. dus 4 of 5 keer per dag andere kleren aan door het spugen.. Maar toen zijn we verhuisd naar een eengezinswoning en daarna heb ik hem nooit meer gebruikt nu al 4 jaar niet meer.. Ik zou het lekker ophangen is nog beter voor je kleding ook..
Wij hebben in de ruim 3,5 jaar dat onze zoon er is eigenlijk nooit een droger gemist. We hebben dan wel zat ruimte om te drogen op zolder, dus dat scheelt; het hangt dan niet in de weg, zeg maar... Anders kan ik me wel heel goed voorstellen dat een droger erg fijn is
Wij hebben 1 kind; zoontje van 6 maanden. We hebben een was/droogcombi. In het begin de droger heel veel gebruikt. Toen de energierekening gekregen en die was hoog! De laatste tijd gebruiken we de droger niet meer. Ik was elke dag 1 was en in het weekend vaak 2 wassen op 1 dag. Ik mis de droger echt niet! Als je de was goed bij blijft houden dan kun je alles kwijt op een droogrek (gewoon een normale, niet eens zo een toren). Ik geef bv en gebruik bij het kolven veel theedoeken enzo. Ook geef ik vaak bv op de bank en gebruik dan ook theedoeken als ik aan het eten ben (tegen morsen). Vandaar zoveel was.
In onze vorige woning hadden we een droger, gebruikte deze niet vaak, in de zomer hing alles buiten. In deze woning hebben wij een tijd lang, zeker 2 jaar geen droger gehad. Het is toch naar mijn idee altijd fijner om een droger in huis te hebben. Ons petekind/neefje kwam vaak bij ons logeren, vaak had moeder's niet veel kleding mee en moest de was dringend gewassen worden. Dan is een droogrek niet handig, ook al stond deze op de kinder/waskamer tegen de radiator maar echt droog was het niet de volgende ochtend. Dit bracht vaak lastige situaties, ook beddengoed hebben wij niet in overvloed & ophangen kan niet altijd. Wij hebben een klein wasrek van de Blokker, kan niet super veel op, in de winter hang je de was niet buiten. Op zolder zou het eventueel kunnen, maar dan moet de zolder weer goed geisoleerd worden. Als ik nu kijk naar ons leven zonder kindje, denk ik dat ik 2 volle wasmanden per week draai, met kind denk ik dat het wel meer zal zijn. Hopelijk ga ik niet superveel was draaien voor de kleine, ik heb in ieder geval alleen van de rompertjes maat 50/56 al 26 stuks liggen, eventueel kan 't van de box pakjes ook 62 aan.. Maar als ik naar de kledij kijk heb ik veel en te veel. Waar ik dan weer blij mee ben, op die manier hoef ik niet enorm veel te wassen. Spuugslabjes, nou reken op een stuk of 30 zelfde als de slabbers. Ik zou zeggen, kijk eens tweedehands voor een droger, bevalt íe niet, zet je hem zo weer op het internet en weg is ie al gauw. Voor ons is de droger tegenwoordig onmisbaar. Het is zo fijn, als je even geen te strakke broek aan wilt omdat je andere broeken in de was liggen, even drogen en je bent weer gekleed.. Of dat ene leuke truitje die je gisteren in de wasmachine hebt geduwd, verdorie.. Die wilde je vandaag weer aan, gauw in de droger ermee.. Hier gebeurd het regelmatig dat mijn manlief kleding die eigenlijk nog goed zijn in de was gooit.. Oeps haha... Maar ja, dan is een droger super fijn...
Wij kregen een droger toen onze tweede geboren was. Tot die tijd heb ik hem nooit gemist. En ik weet ook niet of ik er zelf een gekocht had - al zou ik 'm nu niet meer graag kwijt willen. maar dat komt vooral doordat wij door een verbouwing veel minder plek hebben om was op te hangen. Onze eerste baby veroorzaakte ongeveer evenveel was als wij tweeën samen. Met de tweede was het waarschijnlijk nog flink meer. Zij spuugde minstens één keer per dag zoveel dat zowel zij als ik schone kleren aan moesten.
Ik heb er geen, geen plek. Maar wel een fijne zolder om te drogen. Toch wil ik er wel een als we verhuisd zijn en de tweede komt. Ik zet de was vaak aan als ons zoontje gaat slapen en moet hem dan voor het slapen ophangen. O, wat heb ik daar een hekel aan! Wij wassen zeker 1x in de week witte was en 1x bonte was dat allemaal in de droger kan en eens in de 2 weken al het beddengoed. De kleding zou ik wel gewoon ophangen.
Bedankt voor al jullie reacties. Ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben. Wij hebben in ieder geval besloten om voorlopig geen droger aan te schaffen. Komen we niet uit met de was, dan kunnen we het altijd nog doen. Voorlopig gaan we in ieder geval de was lekker aan het rekje hangen op zolder. We hebben zo'n droogtorentje wat je ook half kunt uitklappen. Dan neemt ie weinig plek in. Kan je drie lagen kleine kleertjes kwijt. Iedere dag een wasje moet wel haalbaar zijn denk ik.
Ik hou van mijn droger. Vorige maand hadden allebei de kids buikgriep en oh wat was ik blij met mijn droger, ik bleef maar wassen!. Ik heb de droger trouwens pas aangeschaft voor de geboorte van de tweede. Beddengoed, handdoeken, ondergoed, het gaat allemaal gelijk de droger in. Bovenkleding en broeken niet, maar de rest dus wel. Bovenkleding laat ik na het drogen op het rek altijd nog even koudslingeren zodat het lekker zacht wordt. Ja ik kan echt niet meer zonder mijn droger.
Ik gebruik mijn droger echt super veel (en heb nog niet eens kinderen), zou hem dus echt niet willen missen! Maar als ik jouw verhaal lees, zou ik het niet doen. Blijkt het straks toch enorm tegen te vallen, dan is hij zo bijgekocht, als je het geld gewoon even opzij gezet houdt.
Een must is een groot woord, maar als je hem hebt is het wel makkelijk. Wij gebruiken hem veel voor handdoeken, beddengoed, hydrofielen etc. Daar vind ik het wel ideaal voor.
Wij hebben een niet al te groot huis (2 slaapkamers, woonkamer, ruime hal, keuken, balkon) en 1 kind en hebben geen droger. Ook nooit gehad. In de winter staat/hangt er gewoon een wasrek extra. In de zomer gaan handdoeken/beddengoed lekker naar buiten. De normale was ook trouwens. In de winter zou het handig zijn, vooral voor het beddengoed. Maar ik zeg altijd maar: wat je niet hebt gehad kan je ook niet missen
Onze dochter is 2 en we hebben geen wasdroger. Ik was als ik thuis ben 1-2 x per dag. Dat is zo'n 4 x in de week. Dus ik denk zo'n 6 wassen per week. We hebben wel de aansluiting laten maken bij de verbouwing voor als we het beu zijn zonder. Op die plek zit nu een kastje. Maar nog niet de behoefte tot nu toe.
Daar ben ik het wel mee eens, en vouwen moet je toch, of het uit de droger komt of van het wasrek. Wij hebben ook een droger, maar eigenlijk gaat er helemaal niet zoveel in. de gewone kleding zoiezo al niet want het krimpt en vervormt als een gek in die droger. linnengoed zoals beddengoed en handdoeken enz dan weer wel en spijkerbroeken ook nog wel. Nu met mooi weer dagen hang ik alles buiten en dat droogt als een tierelier, daar kan een droger echt niet tegenop en het strijkt ook een stuk makkelijker als het al is uitgehangen.
We hadden er al 1 maar kan hem niet missen.. Zeker nu ze groter worden en de kleding dus groter is. En als ze ziek zijn en voor de 4e keer hun bed/dekens ondergespuugd hebben nee zou niet weten waar ik het zou moeten laten en in de baby tijd die hydrofiele doeken enzo nee wil hem niet missen.
We hebben veel was, maar gelukkig ook een grote berging die we gebruiken om de was op te hangen met 4(!) wastorens/rekken. Wel hebben we een plafondventilator daar geplaatst voor als de was extra snel moet drogen.
Ik wilde deze maand van mijn vakantiegeld een condensdroger kopen omdat we hier wel weinig ruimte hebben om het op te hangen nu. Gaat mijn auto kapot net gekocht 3 mnd geleden pff dag geld.
ik heb n combi wasmachine/droger. gebruik de droger heel zelden, misschien eens per kwartaal. wij hebben geen vrije kamer voor de was, dus deze hangt op het balkon of in mijn slaapkamer. geen enkel probleem. hangt misschien ook ervan af hoe vaak je wast. wij gooien niet steeds alles in de was, de kleine maakt weinig vies.