Wasdroger een must?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Thauma, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben laatst bekeken in de winkel welke spulletjes in de droger mogen. Bij de meeste kleertjes staat dat ze er niet in mogen. Dus ja, wel handig voor de hydrofiele spullen, de handdoeken, rompertjes enzo. Wij gaan het idd eerst zonder droger proberen. Bevalt het niet, is een droger zo aangeschaft natuurlijk.

2. Onje

Onje Niet meer actief

Wij hebben een droger maar gebruiken 'm echt nooit!
    Zit er nu serieus aan te denken om 'm weg te doen.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik ben begonnen zonder droger, we hebben een grote zolder en daar kon alles zat hangen en was het ook zo droog.

Toen onze zoon 4 maanden was hebben we er 1 gekregen van mijn schoonmoeder, door de ms, een jong kind werd het voor mij lichamelijk gewoon te zwaar om steeds de trappen op te lopen naar zolder.

Nu kan het op zolder ook niet meer hangen omdat we daar de slaapkamer van mijn zoon hebben gemaakt.

Alleen de handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, ondergoed, sokken en spijkerbroeken gaan hierin de droger (zijn ongeveer 3 ladingen per week) De rest hangt aan een wasrekje in de douche. En bij mooi weer gaat alles gewoon aan de droogmolen buiten.

4. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als werkende moeder (4 dagen)zeg ik: een must. Ik kan alleen in het weekend wassen omdat onze kleine een lichte slaper is waardoor ik 's avonds geen wassen draai. Ik zou niet weten hoe ik alle wassen kan draaien en dan alles op maandagochtend weer opgeruimd in de kasten moet hebben als ik geen droger had. Bovendien heb ik ook niet zoveel ruimte dat ik overal was kan laten drogen.
    Dus als je door de week heen kan wassen of veel ruimte hebt dan kan het ook zonder droger. Zo niet dan is een droger erg handig.

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Goed punt!
    Wij hebben gelukkig een bijkeuken laten maken waardoor we de wasmachine beneden hebben. Ophangen kan wel op zolder, maar dat maakt geen herrie, mits je het wasknijpermandje niet van de trap laat vallen :)
    Ik zet vaak overdag een wasje aan en hang deze op als ik thuiskom. Dan lukt dat prima.

6. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Hier geen wasdroger, nooit gemist!
    We hebben lekkere grote waslijnen op zolder, nog een droogrek. Met mooi weer alles buiten hangen en het is binnen no-time droog. Scheelt weer wat energiekosten ;)

7. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Wij wilden het eerst ook zonder wasdroger doen, maar aangezien we er een gratis kunnen krijgen slaan we dat niet af!

8. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    Wij hebben ook geen droger.. Moet wel zeggen dat er toch nog een hoop was bij komt (hydrofielen luiers, spuugdoekjes, kleertjes (zijn gelukkig klein)) Maar het gaat prima.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nu met bijna 3 kinderen ja een must. Spijkerbroeken jurkjes alles van de hema handboeken theedoeken vaatdoeken hydrofielen als ik dat zou moeten hangen word ik gek. Ik heb nu 8 tot 10 machines in de week dus ja een wasdroger ik zou niet zonder kunnen. Tot vorig jaar had ik er geen maar nu met de derde opkomst ja een must.

10. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik mijn kraamweek had ik al snel door dat een wasdroger bij ons een must was.
    De gewassen kleding droogde niet snel op en hing dus makkelijk 2/3 dagen in huis wat toch erg muf ging ruiken.
    Terwijl er ook opnieuw wasjes gedraaid werden.
    We hebben al niet een heel groot huis dus hing de kleding op een wasrek in de woonkamer een een beetje in de babykamer.
    Baby slaapt bij ons op de kamer.

Nu ik een droger heb is het veel makkelijker voor mij, dekbedden van ons doe ik in de droger ook de hydrofielluiers en spuugdoeken etc.
    Alleen mijn zoontje en man's zijn kleding gaat niet in de droger.

Nu de zon "soms" schijnt hang ik ook de was eens buiten.

Ben blij dat ik een droger hebt.
    Om de dag doe ik de was, ene keer wat meer dan de andere.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ja, ik vind het wel handig, maar ik gebruik hem denk ik voor de helft van de was, ik hang veel op, maar ik heb gewoon niet de ruimte om mijn zolder vol te hangen met handdoeken, lakens etc. Zomers hang ik veel in de tuin te drogen, dan gebruik ik hem minder.
    Toch vind ik het wel een uitkomst, bijv. als ze ziek zijn en een paar keer achter elkaar het bed over spugen, dat soort dingen, dan ga je aardig snel door je beddengoed en plasmatjes, noem maar op heen. Op deze manier is alles wat sneller droog en kun je het weer gebruiken, want anders...weet niet waar ik het laten moet.
    Al had mijn moeder ook nooit een droger vroeger, dus ja, een must is het niet, maar handig, dat wel.

12. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    2 kinderen en geen droger. Heb plaats genoeg op zolder draai denk ik 5/6 wassen in de week incl onze eigen kleding handdoeken en beddengoed.
    Alles gaat op zolder. Tot nu toe geen problemen

13. Within

Within Niet meer actief

Ik heb een was-droog combi maar gebruik de droger functie zelden.. hang alles liever gewoon op. Draai nu met die kleine 2-3 wassen per week.

14. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk een droger! Gebruik hem nu al t heel veel plezier!

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb veel plezier van de droger,maar zou ook goed zonder kunnen.
    Ik hang alles op zolder op.
    Als t slecht droogt zet ik de verwarming even wat hoger en bij droog zonnig weer lekker het dakraam open.
    De droger gebruik ik vooral als ik te lang heb gewacht met wassen...waardoor ik twee of drie wassen achter elkaar moet draaien...

16. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Wij doen het ook nog steeds zonder droger (met een kindje) en dat gaat tot nu toe prima! In de winter mis ik hem soms wel, omdat wij binnen niet heel veel droogruimte hebben. Maar als je er zelf niet perse behoefte aan hebt, zou ik het eerst maar eens zonder proberen!

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik draaide bij 1 kindje elke dag 1 wasje. Nu met 2 kindjes wel iets meer. Elke dag een was ging prima, tot een kind ziek is. Dan liep ik ineens spaak, zoveel extra kleertjes ( Spugen, diaree ) handdoeken, hydrofiels en vies beddengoed dat ik het niet rond kreeg. Maar dan zou je evt hulp van moeders kunnen inschakelen. Als alles normaal is, lukte het mij zonder de droger.

Deel Deze Pagina