Lieve meiden, Ik dacht ik ga toch maar eens vragen of er meer meiden zijn die hier last van hebben. Ik heb dus elke maand echt veel last en pijn van mijn eisprong. dat begint al een aantal dagen voor de eisprong dat ik merk dat het eraan zit te komen en vandaag is het echt niet grappig meer. echt een zeer drukkend en pijnlijk gevoel in mijn onderbuik en die is dan ook erg opgezet, zelfs lopen of gaan zitten is vervelend nu op het moment. Heb het idee dat hoe ouder ik wordt hoe erger het wordt. Zwanger worden wil ik wel maar gaat niet meer lukken dus het is ook nog eens elke maand ontzettend zinloos en drukt me weer met de neus op de feiten dat dit dus allemaal voor niks is...... Maar goed dat is een ander verhaal. Zijn er meer meiden die echt last/pijn hebben rond de dagen van je ovulatie? Is dit herkenbaar? Is er wat aan te doen? Ik ben aan de pil geweest en dan gaat het uiteraard prima alleen mijn huisarts raadt mij af om dat lange tijd te gebruiken vanwege dat ik 35 ben en je dan meer risico hebt op vanalles. Daarnaast heb je natuurlijk nog het spiraaltje maar echt ik schiet al in de stress en tranen in mijn ogen als ik eraan denk dat ze 'daar' moeten gaan zitten porren.... ze hebben met een miskraam mijn baarmoedermond met metalen ringetjes moeten uitrekken omdat die nog helemaal dicht zat, als ik er nu al aan denk dat ze daar weer moeten zijn kan ik echt janken..... Goed lang verhaal....wellicht tref ik hier iemand die dit herkent en tips of iets heeft. Ik denk dat ik wel een keer met de huisarts ga praten welke opties er zijn, maar vrees dat we niet verder komen dan een spiraaltje en ik raak daar echt van in paniek maar, zo met deze pijn elke maand nog jaren doorgaan kan ook niet.....
Ja herkenbaar ik had nu ook al twee weken van te voren bloedverlies heel vervelend. Ik heb het maar geaccepteerd, want ik denk dat de pil alleen uitkomst biedt. Je zou nog eens naar homeopathische middelen kunnen kijken. Overleg met arts is natuurlijk nooit verkeers
Ja ik vrees ook dat er weinig anders is dan de pil...... Ik zal als de corona toestand weer iets gezakt is eens naar de huisarts gaan voor overleg of eens een echo om te kijken wat de stand van zaken is
Ik heb dit en bet zoals u soms ook moeite met lopen en zitten (echt pijn aan de aard) Omwille van iets anders heb ik de laatste tijd heel wat échos en scans gehad en ik heb gewoon enorm veel volwaardige eitjes iedere maand en ook een aantal cystes. Ik ben al heel lang pil vrij maar moet nu eventjes aan de pil omwille van de cystes. Heb jij al onderzoek gehad verder?
Ik ben sinds een maand gestopt met de pil en ik voelde 2 weken terug ook ineens pijn in de onderbuik, steken, menstruatiekramp en ik verloor zelfs een beetje bloed (1x met afvegen). Vannacht ongesteld geworden dus dat was dus gewoon een eisprong. Voordat ik aan de pil ging voelde ik ook wel de eisprong maar nooit zo heftig als 2 weken geleden dus! Maar wat zijn volgens jouw huisarts precies de risico’s van de pil na je 35e? Ik ben 40 en hoopte in de toekomst toch wel weer de pil te gaan slikken. Is de implanon niks voor je anders? Die geeft ook hormonen af, maar in mindere mate.
Ik heb ook altijd veel pijn voor en na de eisprong. Ik ga nu na de acupunctuur en dat maakt al een heel verschil.
Ik de afgelopen jaren ontelbaar veel inwendige echo's gehad. Ik heb een heel hoog AMH gehalte dat geeft de voorraad van je eitjes weer. Er waren ook altijd heel erg veel follikels te zien op de echo's. Tijdens icsi en spuiten had ik met lage dosis heel erg veel eicellen tijdens de punctie meestal rond de 24.
Pffft ik weet er alles van....de hele mik is eruit op mijn eierstokken na. Dus nog steeds iedere maand pijn, misselijk, kribbig, braken, hoofdpijn, zielig zijn Hormonen is het enige wat echt helpt, mss wat meer lokaal zoals een ring? Dan belast je je lijf wat minder dan met een pil.
Mijn huisarts raadt mij af om de pil langdurig te gebruiken vanwege de risico vanaf je 35e. Meer kans op trombose en andere bijbehorende risico.... Implanon zal eens zoeken dank voor de tip.
Oh echt he vreselijk elke maand vind het niet meer leuk en ik weet dat mijn amh voorraad van eitjes erg hoog is dus het einde is nog lang niet in zicht.... Welke ring is dat? Ken ik niet, dank voor de tip. Denk dat ik na de crisis van nu maar eens vraag of hij me niet naar de gynaecoloog kan sturen dat ik daarmee eens overleg hoe en wat.....
Dit stond in mijn verslag. Vergrote ovaria? Hyperstimulatiesyndroom (de patiënte krijgt geen IVF dus onmogelijk?). Geen idee hoeveel ze dan bedoelen maar genoeg om last van te hebben.
Ik heb na mijn punctie van de icsi behandeling overstimultie gehad. Toen had ik echter geen pijn maar wel heel erg veel vocht in mijn buik. Overstimultie zegt niet hoeveel follikels er precies te zien zijn het is een complicatie wat kan optreden na een punctie van een vruchtbaarheidsbehandeling
Eerlijk ik zou nog eens met de huisarts gaan praten waar hij dit op baseert. Waarschijnlijk als je bij de gyn komt gaat die namelijk zeggen je mag gewoon aan de pil hoor!
Hoe ouder je wordt hoe vaker het voor kan komen. Volgens mijn huisarts dus. Heeft ook met hormoonveranderingen vanaf je 30e te maken.. Bij mij waren mijn hormonen enorm uit balans met heftige pms aan toe. Ondanks dat ik niet tegen hormonen kon, de pil toch een kans gegeven, maar dat maakte alles erger! Ik had een heel cyclus lang bloedverlies. Dus gestopt. Toen kwam ik de tip tegen om monnikspeper in combinatie met dim te nemen voor een goede balans in mijn hormonen om van mijn pms af te komen. Uit wanhoop maar 2 potten besteld en na 1,5/2 maanden al snel minder last van pms en pijnlijke ovulaties, tussentijdsbloedverlies en noem maar op!!! Ik heb mijn wondermiddel gevonden en hoop dat jij er ook wat aan zult hebben ts. In sommige landen wordt monnikspeper zelfs door de arts voorgeschreven en vergoed als middel tegen pms en hormonale disbalans.
Ik heb ook een vaginale ring, dat werkt lokaal inderdaad, breng je dus in in je vagina en haal je na 3 weken uit (stopweek) en dan week later stop je er een nieuwe in
Ik ben afgelopen januari met de pil begonnen omdat ik mijn menstruatie wilde plannen voor onze reis naar China afgelopen april (die achter niet doorging uiteraard) toen ik ermee gestart ben heb ik ook 2 weken lang zowat bloedverlies gehad maar toen ik dat punt voorbij was werkte het prima en had ik nergens last meer van. Ik heb hier toevallig vorige week ook zoiets gehaald wat jij zegt alleen geen DIM dat ga ik nog eens opzoeken. Ik heb hier Agnus Castus staan
Geen idee hoor op basis van wat ze dat in mijn geval in vraag stelden. Ik liep bij inwendige geneeskunde toen, dus dat is die hun specialiteit niet echt. Maar ik dacht dus altijd dat je dat enkel krijgt bij te volle eierstokken, aangezien ik dat ook altijd heb, heb ik een link gelegd die dus niet hoeft. Bedankt voor de info
Ik ben vorige maand met de pil gestopt en had idd een heel pijnlijk eisprong, gevoelige buik, duurde ook een paar dagen (ben sowieso bekend met buikpijnklachten door verklevingen). Teunisbloemolie schijnt ook goed te kunnen helpen. Ik wacht zelf even een paar maanden zodat ik goed kan herkennen wat er bij mij wel en niet bij hoort. Heb trouwens dat wel vaker gehoord van de pil en trombose etc.