Wie heeft de gouden tip tegen mieren in huis??

Discussion in 'De lounge' started by babyfantasy, May 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyfantasy

Aug 3, 2011
    57
    0
    6
    zuid holland
    De titel zegt het al; ik heb dus mieren in huis
    al een paar weken, er valt niet tegen op te zuigen
    Ze komen overal vandaan
    Ik heb al geprobeerd om citroen bij de deuren te leggen
    Dit hielp vorig jaar wel
    De vloer (siergrind) is 3 dagen geleden helemaal geschrobd

Mierengif of doosjes begin ik niet aan,
    Heb namelijk een erg ondernemend mannetje van 1

Wie o wie heeft DE TIP?

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Mierendoosjes zijn t enige dat hier helpt.. Gewoon 3 stuks op t aanrecht zetten ( waar je kind niet bij kan )

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb hier 2 mierendoosjes neergezet (goed weggestopt) en 1 en 2 centen bij de achterdeur en tussendeur neergelegd. Ik heb al een week geen last meer van mieren en er waren er hier heel veel.. Maar of dat nou komt door de muntjes of de doosjes, geen idee.

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb ook gif gebruikt, de gang was zwart van die beesten. Had al veel geprobeerd wat niet giftig is maar niks hielp dus daarom echt gif gekocht en dat in de naden gelegd en buiten bij de voordeur daar kwamen ze naar binnen. Binnen een dag waren ze weg

5. Zus

Zus Fanatiek lid

Jun 25, 2008
    1,081
    0
    0
    Wij hebben peper gestrooid langs de plinten waar ze binnen kwamen. Dag later geen mier meer te zien.

Let wel op als je het opzuigt, zal je de volgende zuigbeurt weer peper ruiken. Daar had ik even niet bij nagedacht :)

6. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Vragen of ze niet meer binnen willen komen?

7. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Verzuipen met ranja. Ranja werkt beter dan mierendoosjes. Ik heb een beker met ranja neergezet...het bekertje was zwart van de mieren. Toen buiten het nest gezocht en ook volgegooid met ranja...al een paar dagen geen mier meer gezien.

8. momfertje

momfertje Bekend lid

Jul 8, 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Appelstroop mengen met gist en in plastic bekertje op zijn kant op het pad van de mieren leggen. Hielp hier erg goed en niet schadelijk voor de bijen ;)

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij strooien meestal peper. Soms ook wel lokdoosjes gebruikt, maar toen hadden we geen kind...

10. sjak

sjak Niet meer actief

Mierendoosjes moet je ook buiten zetten! Niet binnen, die dingen lokken mieren en die wil je toch juist buitenhouden?

11. prettymum

prettymum Niet meer actief

Net als peper werkt ook kaneel strooien bij de plinten wel, net als d plint goed vastmaken. Hier betekent dat : plint terugleggen nadat zoon ermee aan de haal is gegaan.

Een, wel wat wreed alternatief voor mierengif, net als de gist met stroop, is poedersuiker mengen met bakpoeder of zelfrijzend bakmeel. Dit in de mierenhoop gooien als je hem hebt gevonden of buiten zetten. De mieren lopen dan naar de suiker en niet naar jouw huis. Plus de gist uit het meel zet uit in hun magen en daarvan gaan ze dood.

Ik werd hier vanmorgen lichtelijk onpasselijk toen ik erachter kwam dat er tientallen mieren op het verschoonkussen liepen waarop mijn baby had gespuugd. Getsie, die beesten zijn dol op uitgekotste babymelk. Bah bah bah! :(

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    5 centjes neer leggen! werkt perfect!
    En dan bijv bij ingangen e.d.

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,968
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Muntjes hielpen bij ons niet. Wij hebben de kiertjes waardoor ze naar binnen kwamen gewoon dicht gekit. Dat hielp beter.

14. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ja maar dan vang je de mieren die binnen zitten toch niet als je de doosjes buiten zet?

15. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

May 2, 2010
    3,831
    17
    38
    Female
    Hier ook enorm veel last van mieren! Kiertjes dicht gekit en ook daar wisten ze weer in weg in te vinden! Nu maar even gif gestrooid en opletten dat zl niet zomaar de gang in duikt!

16. sjak

sjak Niet meer actief

De miertjes die binnen zitten, moet je of uitmoorden... Of ze verleiden ook naar dat heerlijke goedje buiten te gaan, anders lok je juist al hun zusjes en broertjes en neefjes en nichtjes bij jou naar binnen!
    Stuivers had ik ook altijd bij de achterdeur liggen, houden ze inderdaad ook niet van, masr hier liepen ze daar dus heel slim omheen :)
    (er zijn ook kindvriendelijke en diervrindelijke, hond/kat, mierenlokdoosjes)
    Wij zijn nu verhuisd en ik heb ze hier nog niet gezien...

17. babyfantasy

Aug 3, 2011
    57
    0
    6
    zuid holland
    Het mierennest zit precies bij de voordeur
    Ik heb er 2 weken geleden kokend water in gegooid maar het zit er verdorie weer! Dus een doosje buiten zetten heeft niet veel zin :(
    En muntjes vind mn zoontje erg interessant
    Ik ga zo poedersuiker met bakpoeder strooien op de drempels en dan hopen dat het niet meteen weg regent

18. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    vorig jaar ook enorm veel last gehad vooral in de keuken paradeerde ze er vrolijk op los, nu paar weken terug bij het zien van de eerste mier bij de voorgevel korrels gestrooid, en tussen laminaat gif gespoten..er zitten bij ons van die luchtgaatjes en dan komen ze zo via het laminaat naar boven

en geen mier mee binnen gezien...

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Na het gebruiken van een mengsel van bleek, ammoniak en terpentine gecombineerd met kokend water bleef het twee hele weken miervrij!

Muntjes hielpen niet, afrikaantjes hielpen niet... en nu ik ze weer over het aanrecht heen zie lopen is er maar 1 oplossing: gifdoosjes. Die heb ik verleden jaar ook gebruikt en dat hielp toen ook zo goed - maar omdat ik meerdere zaken had geprobeerd (onder andere peper/kaneel/gist) wist ik niet exact wat nou het wondermiddel was.

Gif dus. Helaas.

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook vaak last van.. Ik gebruik altijd wel gif.. Van dat poeder wat je buiten langs je huis strooit, lekker flink wat in het nest ook en dan ben je er zo vanaf.. Zou wel oppassen met kindjes, maar als je het buiten doet waar het nest zit dan ben je altijd wel in de buurt lijkt me..

Share This Page