Wij doen het al 3,5jr zonder droger. In ons vorige huis hadden we de oude van mn schoonouders en toen we gingen verhuizen hebben we hem we gedaan omdat hij al heel oud was. Inmiddels 3kinderen en het gaat prima. Alleen met vochtig weer duurt het best lang voordat spijkerbroeken droog zijn. Ik moet wel zeggen dat we op zolder genoeg ruimte hebben om 3rekjes neer te zetten en er hangt er nog 1 in het trapgat. Ik kan 3wassen per dag draaien zonder ruimte gebrek.
Hier wel een droger, gebruik ik enkel in de winter. Wij hebben alleen benedenverdieping (dus geen trapgat) en in de slaapkamers branden de kachels niet of heel laag. Oud huis dus dan droogt het echt niet snel zonder kachels. Woonkamer wil ik het niet neerzetten. Dus als het niet meer buiten kan gaat het in de droger. Alleen sommige bovenkleding niet, daar heb ik een klein rekje voor die dan 2 dagen vaak in de keuken/hal afwisselend staat. Als je marktplaats en de facebookgroepen in de gaten houd kan je vaak voor een prikje wel een droger op de kop tikken die nog wel even mee gaat.
Ik zou niet zonder willen al hang ik sommige wasjes wel op. Al dat wasgoed door het huis opgehangen vind ik vreselijk storend. Ook lakens in het trapgat, zo slordig
Hier ziet niemand dat de was in het trapgat hangt behalve wij zelf, niets slordigs aan, daarbij is zo'n droger duur in aanschaf, duur in gebruik en slecht voor het milieu.
Zo natuurlijk is dat niet... als je geen ruimte hebt voor rekjes, gaat het niet zonder droger. Wij redden het in de zomer en winter zonder droger, daar tussenin zou het heel lastig worden of niet lukken. Dan zou er een extra rekje in de woonkamer moeten. De was droogt dan gewoon te langzaam, duurt dan 3 dagen voordat het droog is. Ik doe alleen handdoeken in de droger, soms beddengoed. Verder niets. Als de verwarming straks weer wat meer aan gaat, ga ik de handdoeken weer ophangen.
Wij hebben al 10 jaar geen droger meer, eigenlijk vooral vanwege de energiebesparing vanuit milieuoverwegingen . Wasdrogers zijn enorme energievreters. Het gaat bij ons in ieder geval prima met rekjes. Zelfs toen de kinderen zwaar aan de diarree zaten en we vier rompers per dag gebruikten, hebben we de droger geen seconde gemist. Als je weinig ruimte hebt, kun je ook van die rekjes kopen die je aan de deur kunt hangen of wellicht een rekje in een kinder/babyslaapkamer zetten of inderdaad boven een trapgat.
Heb je dat allemaal tegelijk op 1 bed liggen? Why? Ot: Wij gebruiken de droger voor (hand)doeken, ondergoed en hoeslakens. De rest hang ik altijd op, de kleding blijft naar mijn idee langer mooi en kreukelt amper. In de hoogzomer gebruik ik de droger helemaal niet. Wij zijn met zn 5en thuis.
Het is denk ik per huis afhankelijk, wij hebben een grote waszolder waar verder niemand komt (behalve zoontje naar zijn kamer), dus nergens hangende kleding verder. Overigens wordt het afgeraden om kleding te drogen in ruimtes waar geslapen wordt.
Het zal vast kunnen, maar als je er èèn gewend bent dan zal je hem wel echt missen denk ik. Onze was een paar maanden geleden stuk en ook wij hadden het budget niet, maar we hebben een hele nieuwe gekregen van mijn vader en zijn vrienden. Ik heb nog geen week zonder gezeten, maar ik miste hem toch echt wel.
Ik doe alleen handdoeken en soms beddengoed in de droger, de rest hang ik altijd op (deed ik vroeger wel in de droger, tot ik toen J. baby was op een gegeven moment een zelfde shirtje in dezelfde maat als zij had tegen kwam in de winkel...die van ons was zeker een maat korter en een heel stuk breder geworden, sindsdien gaat er dus geen kleding meer in de droger ). Zou dus op zich wel zonder droger kunnen.
Wtf? Maar goed dat is echt een uitzondering, dat weet je toch zelf ook wel? Normaal is het 1 hoeslaken, 1 dekbedovertrek en 2 kussenslopen. Gaat prima in het trapgat Ik heb geen droger, heb er ook nooit één gehad. Gaat prima
Hoer zou het kunnen. Ik moet dan alleen goed plannen. Als ik fout plan, dus niet oplet hoeveel was er in de mand zit, kan ik niet alles ophangen. Hier gebruik ik max 1 keer per 1,5 week de droger. Maar ik heb dan ook in mijn trapgat: 3 wasrekken en 1 uittrekrek met 4 lijnen over de hele breedte van het trapgat
Jammer dat mensen nog steeds zo weinig rekening houden met het milieu bij dit soort zaken. Handdoeken 1 keer gebruiken? En ik hoop dat je toch niet werkelijk elke keer de matrasbeschermers mee wast. Dat is zo onnodig en milieubelastend.
Ja hoor kan prima. We hebben een wasmachine en droger in 1, als hij 1x per jaar aan staat is dat veel. We hangen het in de lente/zomer buiten en in de herfst/winter binnen aan een droogrek/kachel. De droger verbruikt veel energie vinden we zonde.
Ik heb het een paar jaar geleden een tijdje zonder gedaan. Maar ik vond het geen succes. Het was heel veel werk, kostte veel ruimte, duurde eindeloos voordat alles droog was. Ik was blij toen onze nieuwe droger er eindelijk was (hadden eerst de oude tevergeefs geprobeerd te laten repareren en dat kostte nogal veel tijd). En als ik alle bedden verschoon, heb ik ook 5 slopen, overtrekken en kussenhoezen. Moltons enzo verschoon ik niet altijd en handdoeken doen we minstens 2x mee, maar dan nog..... Ik gooi het beddengoed trouwens niet in de droger, maar hang het in het trapgat, maar dat past ook niet allemaal in 1x hoor.
Buiten dat ben ik er gewoon te lui voor en vind ik het onnodig om elke keer matrasbeschermers en moltons mee te wassen. Al met al ben ik blij met de wasdroger hoor, maar je kunt ook zonder, zoveel generaties gingen je voor. Ik hang beddengoed ook liever te drogen, minder kreukels en draait niet in elkaar tot een bal die vochtig blijft. Hang het over het hek bij trapgat of de deur.
Ik kan ook niet zonder. Wij hebben ook niet echt de ruimte voor een rek, staat er 1 in de badkamer en dat gaat net. Ik gooi niet alles erin. - handdoeken, washandjes - beddengoed - hydrofielen - ondergoed - sokken - thee/keuken doeken Nu was ik alleen in het weekend eigenlijk. Dus dan is het sowieso onmogelijk om alles op te hangen. Doordeweeks doe ik hooguit 1 wasje.
Waarom is dat een uitzondering? ze zijn met zijn 4en... Ik zie niks geks hoor, ze verschoont gewoon alle bedden in 1x lijkt me (al zou ik persoonlijk niet elke keer de matrasbeschermers en moltons meewassen maar goed)