Hallo allemaal, ik erger mij al een tijd aan de wasdroger. Komen je kleren uit de was: ruikt heerlijk. Dan de droger in en je was ruikt... tja... in elk geval niet meer naar het wasmiddel. Wie weet hoe dit komt? En ook nog: heb eens de pyama's gedroogd zonder droger (dus gaan heerlijk ruikend de zelfgemaakte wandkast in) maar ook dan gebeurd het... de was gaat muf ruiken. Kent iemand dit probleem? Groetjes en alvast bedankt
Ik moet zeggen dat ik het niet herken, dus misschien is je droger ergens verstopt zodat er niet goed gelucht wordt. Verder gebruik ik soms droogtrommeldoekjes van Robijn. Die geven een lekker geurtje mee. Dat vind ik wel eens nodig als ik te laat de was uit de wasmachine haal en het net iets muf wordt. Ook vind ik het weleens lekker om beddegoed extra fris te laten ruiken. Maar ik moet zeggen dat ik de was nooit muf uit de droger vind komen, dus het is alleen voor een beetje extra.
Misschien ligt het aan de droger. Ruikt je droger wel fris als ie leeg is? Ik gebruik ook wel eens de droogtrommeldoekjes van Robijn, misschien moet je dat eens proberen.
Tja... eens kijken naar die droger dan, is een condensdroger. Volgens mij als hij leeg is ruikt hij neutraal...
Heb het ook met onze condensdroger dat de geur minder word. Wel merk ik hier dat als ik te lang droog programma aan heb staan het door de lange warmte zo goed als verdwenen is de geur. ALs ik hem beter weet te timen dan ruik ik nog wel wasmiddel of verzachter. Ik doe dus ook eigenlijk alleen de handdoeken en beddengoed in de droger omdat ik wil dat de rest wel lekker ruikt. In je kast geen idee hoe dat komt maar ik denk dat de geur gewoon verdwijnt na verloop van tijd en de geur van de omgeving in je kleding gaat zitten. Heb gelukkig niet veel kleding dus geen last van hahaha
Ik herken het wel, hier ook door het te lang/warm draaien vd was in de droger. Ik doe het nu dus iets korter. Mijn pyjama's heb ik ook weleens last van, ook bij spijkerbroeken vaak. De spijkerbroeken kan ik niet verklaren hier, die gaan goed droog pas de kast in, maar mijn pyjama's zijn van die met een satijnen buitenkant. Dacht dat het daar aan lag.. Maar die gaan niet de droger in hier, dus de droger kan hier de schuldige niet zijn..
het probleem bij droogkasten zonder buis' is dat deze heel snel verstopt geraken' je ziet dit niet want je maakt enkel je zift proper' ik weet niet welke type droogkast je hebt maar onder aan je droogkast heb je normaal een kapjé die je zo kan afhalen, daar zitten normaal 2 rode schakelaars aan als je die losmaakt dan kan je een hele blok eruit schuiven' deze moet je ook regelmatig proper maken Was een tip die ik kreeg van de winkel want de meeste droogkasten zonder buis gaan vaak stuk omdat mensen vaak het onderste filter vergeten' En ivb over je pyama in de kast' misschien was ie niet helemaal droog? en in een gesloten kast heb je zowie zo geen frisse lucht' of helemaal geen lucht' dus kan zijn dat ie stikt en dan kan het inderdaad zijn dat je kleren vies ruiken, eens proberen je kast een stukje open te laten dit is mijn droogkast en zoals je ziet zie je onder een rooster, die kap kan je afhalen & daar zit nog een filter die eigenlijk heel belangrijk is , de filter wat in je droogkast zit is eigenlijk enkel voor het stof & centjes of spulletjes
de geur word altijd wat minder. Je kan ook geurbuiltjes in de kast leggen bij de kleding en anders Robijn droogtrommel doekjes
Dank jullie voor de tips. Die droogdoekjes ga ik niet kopen... alles is al duur genoeg. Geurbuideltjes kan, maar mijn schoonmoeder zet lege wasverzachter flessen open in de kast, zou ook goed werken We zijn onze kast eens aan het ontvochtigen op de plaatsen waar dat apparaat kan staan, misschien dat dat helpt. Hebben een lek in de badkamer gehad, dus misschien dat het ook daarheen gelekt is? @sarah1989 ik ga eens kijken, want inderdaad... die filter zullen we al heel lang vergeten zijn. Het is een Bosch condensdroger en is alweer 8 jaar oud.
ja bosch is een goed merk! dus denk wel als je eens kijkt naar je onder filter en eens goed reinigt dat ie al wat beter gaat bollen' Want ik zit hier met de hondjes dus ik was regelmatig wel hun dekentjes uit & zowie zo komt er dan haartjes erin en tot nu toe werkt mijn droogkast nog zeer goed En misschien ook eens een doek goed nat maken met een product nadat je de filters proper hebt gemaakt dan reinigt het mooi en heb je een frisse geur erdoor gejaagt
Hier ook gehad, was inderdaad het filter onderin vuil. (wist ik veel, deed alleen het filter aan de binnen kant schoon maken) Na dat ik hem schoon gemaakt had rook alles weer lekker.
idd meesten verkopers melden dat er zelden bij' maar dat is net het belangrijkste aan een droogkast zonder buis
Het condensfilter (dat filter onderaan) moet je toch echt minimaal 1x per maand schoonspoelen onder de douche. Beste is om dit na een droogbeurt te doen, dan is deze vochtig en spoel je het stof er makkelijk uit. Als je het bijvoorbeeld pas de volgende dag doet, is dat stof ingedroogd en laat het moeilijk los.. Je droger droogt sowieso vèèl beter als dit filter weer schoon is en de programma's duren een stuk korter, dus je bespaart ook een hoop energie Deze handeling staat gewoon in de handleiding (ook dat dit regelmatig moet gebeuren) Ondanks dat ik dit filter dus zeer regelmatig schoonmaak, ging bij mij ook de wasmiddelgeur verloren. Ik was nu de "drogerwas" met vloeibaar klein en krachtig van Sunil.. Die heeft een sterk parfum, die goed blijft hangen in de droger.. De rest was ik met poeder van Ariel (deze ruik je dus echt niet meer na een droogbeurt). Verder kun je op een goedkope manier zelf "geurbuiltjes" maken. Doe een schepje van je waspoeder in een washandje en knoop deze stevig dicht met een touwtje. Doe deze bij je was in de droger en het schijnt dat je was er dan heerlijk geurend uitkomt...