Welke vloer boven?

Discussie in 'De lounge' gestart door maja82, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haaii!!

Wij hebben op de bovenverdieping wit laminaat liggen. Mooi hoor, maar het is niet goed gelegd (denk ik) en het knalt er uit, moet dus iets aan gebeuren of een andere vloer in.
    Aangezien ik wit laminaat toch ook niet zo praktisch vind en vooral koud, willen we wat anders.
    We wonen in een oud huis en boven is het niet super geisoleerd en dus vrij snel koud. Voor mezelf vind ik het niet zo erg maar de kinderen spelen wel eens boven en dat is natuurlijk niet fijn.
    Nu wil mijn man graag vloerbedekking maar daar twijfel ik zelf heel erg over. Ik ben bang voor pies, poep en kotsongelukjes:)
    Nou vraag ik me af hoe realistisch dat is, want ik ben nogal een mieperd wat dat betreft.
    Een andere optie is zeil/novilon en dan een extra kleed/karpet op de kinderkamers.

Wou zouden jullie doen? En wat hebben jullie nu aan vloer boven en bevalt het? (waarom wel/niet)

Bedankt!:)

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    laminaat hebben wij....is wel koud, maar een speelkleed doet wonderen of een foam mat.

Je kutn er een ondervloer extra onder doen...moet je wel goed laten informeren welke het warmst is en kan mag bij jullie huis ivm vocht enz...

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Ik denk dat als wij het ooit over moeten doen we ook voor vloerbedekking gaan. Wel goed laten informeren welke kleur en wat voor dikte het beste is. Ik vind laminaat veel en veel mooier en schoner maar vloerbedekking kraakt niet en is lekker warm. Of je moet kiezen voor grote kleden op een laminaat vloer?

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hebben boven laminaat en bij de kleine hebben we 2 grote kleden liggen. 1 speelkleed *zo'n auto kleed* en een carskleed.
    Lekker warm :)

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

wij hadden vloerbedekking en zijn juist over gegaan op laminaat i.v.m. stof. Je kan nog zo goed stofzuigen maar je zuigt het er niet uit. Onze dochter sliep slecht, droge keel en kwam wel elk half uur voor water. We hebben de vloerbedekking vervangen voor laminaat met een speelkleed.

Ondanks dat ik haar kamer elke dag zoog, kwam er zo veel stof vrij toen we de vloerbedekking lostrokken. Vanaf de eerste nacht met laminaat heeft ze doorgeslapen, na 3 jaar ellende.

6. Mupke10

Mupke10 Actief lid

20 jun 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Wij hebben gekozen voor een vinyl vloer. In ons vorige huis hadden wij ook laminaat, maar dit is idd koud. Vinyl voelt warmer aan je voeten en is net zo ideaal met schoonmaken als laminaat.

Groetjes Mupke

7. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hoewel ik laminaat ook makkelijker vind hebben wij boven toch vloerbedekking. Het is een beetje grijs gemeleerd waardoor je er niks op ziet. En ik moet zeggen dat wij er niet echt last van hebben dat er stof in blijft zitten... het is ook geen polige vloerbedekking ofzo... Grootste voordeel is gewoon dat de vloer niet koud is!

8. emje

emje Niet meer actief

wij hebben vinyl. laminaat vonden we erg koud en vloerbedekking is niet mogelijk i.v.m. trippelstoel

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmmmmmmmm... allemaal voors en tegens dus haha!
    Laminaat is gewoon geen optie meer, bij ons oude huisje kraakt het ook ontzettend.
    Vloerbedekking vind ik denk ik toch wat 'eng', dus door de eventuele ongelukjes van kinderen en idd ook ivm allergie.. Ik ben zelf allergisch en mij dochter is ook vaak wakker met een loopneus en heeft standaard een bekertje water naast haar bed..

Als we kiezen voor iets van vinyl wordt het nog wel een hele operatie denk ik, want er ligt geen goede ondervloer voor en het is schots en scheef boven:D

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wij wilden boven laminaat, maar toen wij bij een laminaat speciaalzaak kwamen werd het ons afgeraden. Zowel voor kou als voor geluid. Wij hebben op hun aanraden vinyl gekocht. Ideaal.

Het ziet er uit alsof het gewoon een houten vloer is, maar het is vinyl. Het ziet er zo echt uit, dat iedereen die bij ons boven komt gewoon dacht dat het hout was.

Makkelijk schoon te houden net als laminaat, en een stuk warmer. En geluids dempend. En dan hebben we er niet eens een onder vloer onder.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij hebben een oud huis en hebben boven lamelparket, dus een houten vloer. Er zit nog gewoon een oude houten plankenvloer onder dus je kunt het beste iets met lange banen kiezen en dan dwars op de vloer leggen, of anders als het heel ongelijk is een ondervloer leggen.

Persoonlijk zou ik nooit voor vloerbedekking kiezen maar ik heb last van bronchitis en ben allergisch voor huisstofmijt en kan dus echt niet tegen slapen in een slaapkamer met vloerbedekking. Wordt ook afgeraden in die gevallen.

Iki zou dus altijd kiezen voor laminaat of zeil, en bij de kinderen heb ik een speelkleed op de kamer. Die kun je makkelijk uitkloppen en -zuigen.

12. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben op de slaapkamers hoogpolig vloerbedekking. Daaronder hebben we wel van die groene isolatieplaten gelegd, wel lekker warm :)

13. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik zweer bij zeil!
    Wij hebben een wat duurder zeil gekozen, zachter en warmer dan laminaat en heel gemakkelijk schoon te houden.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ligt novilon. Houtlook dus het lijkt laminaat. Makkelijk schoon te maken. Geluidsdempend en voelt niet echt koud aan. Vloer moest wel geegaliseerd worden. Alle putjes en bobbels moesten uit de vloer omdat je anders kans krijgt op gaten en scheuren.

15. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hier laminaat...in ons vorige huis tapijt.
    Wat zou ik graag weer naar tapijt terug willen!
    Vind het echt vervelend om met blote voeten over laminaat te lopen (als je snachts moet plassen). En voor de kids niet fijn om te spelen.
    Je hebt veel keus in tapijt. Wat hadden in ons vorig huis een laag polig tapijt. Daar ging niet veel stof in zitten. En met een goede stofzuiger moet een beetje stof ook echt geen probleem zijn. Mijn man heeft een allergie...maar met ronddwalend stof op laminaat heeft hij er meer last van dan stof dat in het tapijt valt...
    En kots of plas ongelukje....tja...zo vaak zal dat niet zijn. En dat krijg je er ook echt wel weer uit...

Deel Deze Pagina