Ik doe NIETS in de wasdroger. Ik heb een 2-in-1 wasmachine en droger, maar gebruik de droger eigenlijk helemaal niet. Ik heb een hekel aan hoe de was er weer uitkomt, helemaal gekreukt.. Bleeh. En aangezien ik strijken haat...
Ik doe er handdoeken in, t-shirts, sokken, ondergoed, lakens en theedoeken in. Spijkerbroeken, truien, blousjes en babykleertjes (op de rompertjes na) doe ik niet in de droger. Vind het er vaak wat lelijker door worden of het krimpt zo. Doe hem meestal op intensief en dat is 1 uur en 24 minuten bij onze droger.
Alles wat in de wasmachine mag, behalve wollen dingen, spijkerbroeken van mijn man (die van mezelf wel, zitten ze weer lekker strak) en ook de stretch tanktops van mijn man gaan er niet in.
We hebben juist eennieuwe gekocht sinds jesper er is. Ik gooi echt alles erin...oja behalve blouzen en wollen spullen. Ik zet hem dan op kastdroog en dan is het droog in een half uurtje. Heerlijk!
Ik doe ook bijna alles in de droger, en als je de was eruit haalt als hij nog warm is, scheelt het ook nog een hoop strijkwerk! Alles netjes gladstrijken met de hand, opvouwen en het strijkt in de kast... Er blijven altijd dingen die je moet strijken, (theedoeken, bloezen, soms een spijkerbroek) maar het scheelt een stuk!
Ik doe er geen truien en broeken in (op den duur wordt alles kort en breed, vind ik zonde van de kleding) Wel werkkleding van mijn man. En verder alles!
Ik kijk altijd naar het etiket. Meestal volg ik het op, soms niet. Als je erg twijfelt, kan je de droger altijd op een lagere temperatuur zetten, dan heb je minder kans dat het eventueel zou krimpen. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jouw droger ook mogelijk is.
Ik doe alles op een enkel kledingstuk na er in en zet hem op ongeveer 80 min. Vervolgens is het afhankelijk van wat er in de droger zit of hij nog een keer een 20 min aan moet of niet.
Ik hang spijkerbroeken altijd te drogen aan de lijn, maar stop ze een minuutje of 10 in de droger wanneer ze (bijna) droog zijn. Dan hoef je ze (haast) niet meer te strijken en worden ze lekker soepel! Ook met ander fijn wasgoed (denk aan babykleertjes) doe ik dat, het scheelt enorm met strijken...