Wij willen zo graag een kind

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angelaatje, 14 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    mn vriend en ik hebben alles goed voor elkaar wat vinden jullie ervan
    dat wij graag een kind willen?
     
  2. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    mn vriend en ik hebben allebij onze diploma's
    en mn vriend van 21 heeft een vaste baan.
     
  3. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    maar als ik dan zwanger zou zijn zit ik nog wel op school, heeft iemand hier dit ook meegemaakt?en hoe hebben jullie dat gedaan dan met school bleven jullie niet vaak thuis doordat je erg moe of misselijk was?hebben jullie toch je diploma gehaald??ik hoop dat jullie aub terug reageren

    liefs en alvast bedankt!
     
  4. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Sorry, ik kan je hier niet mee helpen, maar ik hoop dat jullie hier uitkomen. Maar als ik het goed begrijp willen jullie volgend jaar november stoppen met de pil? Hoe ver ben je dan met je studie? Als je dan namelijk bijna klaar bent met je studie zou je misschien nog even kunnen wachten?
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    We hebben Lore hier die van de week mama is geworden zij is 16.

    Wil je mijn persoonlijke mening horen? Ik vind dat je eerst je opleiding af moet ronden voordat je er aan begint. Dan heb je in ieder geval dat diploma op zak en kun je wanneer je daar aan toe bent een baan gaan zoeken. Ik ben bang dat je het niet meer afmaakt als de baby er eenmaal is. Een zwangerschap vergt veel van je, geestelijk en lichamelijk.
    Je kunt ook iets later stoppen met de pil zodat je in iedergeval zonder veel ongemakken je opleiding kunt afmaken.

    Dit is absoluut niet persoonlijk bedoelt naar jou toe, maar gewoon mijn mening.

    Groetjes
     
  6. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi angel,

    ik pas me aan bij natasja, vind dit ook erg goed verwoord en dan ook mijn mening. ik kan me heel goed inleven in het feit dat je graag een kindje wil. ik hoop dat jullie de juiste beslissing kunnen nemen. succes
    gr mij
     
  7. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hey allemaal

    bedankt voor jullie antwoorden!
    ik wil dan in november stoppen met de pil en als ik
    dan 8 maanden zwanger zou zijn heb ik 1 maand voor de geboorte van de kleine mijn diploma, of een maandje eerder.nee mijn diploma wil ik zeker halen maar ik bedoel dan ben ik zwanger op school maar ik vindt het niet erg wat anderen dan over me denken als ik zwanger ben het is toch onze keus.
    maar omdat ik die miskraam heb gehad ben ik nu nog verdrietig als ik denk onze kleine was nu bijna een half jaar.ook al had ik geen diploma had ik ons kindje gewoon gehouden ik zou het echt niet weg kunnen laten.ik zou zoveel spijt krijgen en mezelf gaan haten denk ik.ik kan eigenlijk met niemand erover praten.ik zou het zo graag tegen mijn vader willen zeggen maar dat mag ik niet van mn moeder dan wordt ze kei boos.maar mijn pa weet wel dat we graag een kleine willen maar hij weet niet waarom we het zo graag willen.

    liefs
     
  8. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik denk dat het wel duidelijk is waarom je voor een kindje gaat. Toch?
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat is ook duidelijk. maar ook de 8 maanden die vooraf het halen van je diploma zullen zo zwaar zijn, lichamelijk zal je veranderen, is niet makkelijk, vrouwen gaan niet voor niets met zwangerschaps verlof, jij wil gewoon met school door gaan, je kunt last krijgen van een hoop zaken waardoor je toch niet je dilpoma kan halen.

    Groetjes
     
  10. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik vind het inderdaad ook wel een risico hoor. En een tas tegen je buik aan is zo gebeurd. Ik zou inderdaad toch wachten tot je je papiertje hebt, ookal heb je echt gevoelens dat je een kindje wil.

    Ik wil ook al jaren een kindje, maar steeds ongunstig geweest en nu ga ik er gewoon voor.
     
  11. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ja precies.
    Ik wilde ook rond m'n 17e graag een kind, maar de ideale situatie was er nog niet.
    Ik heb het uit kunnen stellen tot m'n 24e
     
  12. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    zou ook wachten tot je papiertje hebt
     
  13. petra27

    petra27 Lid

    11 sep 2005
    67
    0
    0
    het beste is pas stoppen met de pil als je je diploma hebt, dan werk zoeken en dan eraan beginnen. Ik zou toch een beetje zekerheid willen, zodat het kindje niets tekort komt en ikzelf ook geen boterham minder moet eten. Ik wou ook al lang een kindje, maar ik ben blij dat ik eerst van mijn jeugd met volle teugen heb genoten, zonder verantwoordelijkheden. Nu alles min of meer op zijn pootjes staat, kunnen we ervoor gaan.

    Groetjes
     
  14. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik ben zelf onverwachts zwanger geraakt, ik doe een opleiding en ik heb daarnaast een baan. Met mijn opleiding ben ik nu bijna klaar. Maar het is erg zwaar om alles te combineren. ik ga 1x per week naar school en dat zijn dagen van 8 a 9 uur en dat is erg zwaar moet ik zeggen.
    Ik ben snel moe en heb na een werkdag ook geen puf meer om aan mijn huiswerk te beginnen. Dat we nu een kleine krijgen is voor mij wel een extra motivatie om mijn diploma te halen, maar het is alles behalve makkelijk.
     
  15. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    het vergt wel heel veel energie van je ook mocht je zwanger raken tijdens je opleiding.
    Ik was 24 toen ik de eerste kreeg was met mijn opleiding bezig in mijn laatste jaar ,heb het vol kunnen houden tot mijn zevende maand (naar school gaan en werken).
    Ben na de bevalling wel weer verder begonnen
    maar net wat de anderen zeggen het kan heel zwaar zijn je kunt bv met huiswerk niet eerder wat doen als je baby slaapt en dat geldt hetzelfde als met examen .
    De kleine kan niet weten dat je dan druk ant leren bent voor je examen.
    En stress is niet goed als je zwanger bent voor jou en de baby niet .
    Raad je toch aan te wachten als je diploma heb.
    Maar ik denk dat als je heel graag een kleine wil ,dat niemand je daar mee tegen houd.

    groetjes marjon
     
  16. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hey mensen

    allemaal weer harstikke bedankt voor jullie reactie,s!
    omdat ik nu al jullie meningen lees weet ik eigenlijk wel dat jullie allemaal
    gelijk hebben, en het is ook zo dat niemand me tegen kan houden.eigenlijk wilde ik kraamverzorgster gaan worden maar dan moet ik nu nog 6 jaar leren en dat wil ik niet want dan hoop ik al 2 kinderen te hebben.maar als ik nou 21 ben kan ik de opleiding kraamverzorgster gaan halen binnen anderhalf jaar, want dan heb je geen vooropleiding nodig.ik heb vmbo basisberoeps gedaan vandaar dat ik dan 6 jaar moest leren.nu ben ik op niveo 2 begonnen op het kw1 maar dat is maar een basisopleiding en daar wordt je niet aangenomen mee op een kinderdagverblijf.dan heb je je vakopleiding nodig.dus nu dacht ik eraan ik raak gewoon zwanger en stop begin januarie met de pil en hoop dat ik dan zwanger ben en ga ik als ik 21 ben verder leren als de kids op school zitten.

    liefs
     
  17. muis

    muis Lid

    11 sep 2005
    27
    0
    0
    ik zou ook wachten en ook te bedenken in deze dure tijd
    en je bent nog jong .
     
  18. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hallo

    ik ben toch gestopt met de pil en ik ga gewoon op
    mijn gevoel af ik kan wel jaloers zijn op anderen mensen met een kind maar wat heb ik daar aan als mijn vriend en ik het goed voor elkaar hebben en we weten dat het kan en we het allebij graag willen.als de kleine 3 maanden is ga ik wel op zoek naar werk en als ik wat vind ga ik gewoon part-time werken en ik ga dan wel een avondopleiding doen en als de kids allemaal op school zitten ga ik ook een opleiding doen

    liefs

    [​IMG]
     
  19. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    mijn cyclus klopt niet hier ff de goede bij de vorige had ik per ongeluk de datum van vandaag ingetoetst

    [​IMG]
     
  20. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    ik zit nu in ronde twee

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina