Wasgel of badolie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MiQ, 7 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiQ

    MiQ Lid

    15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik wil niet teveel verzorgingsproducten kopen. Op de uitzetlijsten staat vaak badolie, maar het lijkt mij zo glad en vet. Zijn er dames die alleen wasgel gebruiken en geen badolie? En smeren jullie je kindje na het bad in met olie of bodylotion? Alvast bedankt!
    Ik ben trouwens van plan om Naïf te gaan gebruiken.
     
  2. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik heb beide.. Hij werd na de bevalling behoorlijk droog en als ik dan olie in het badje deed dan trok dat mooi weg.. Ik smeer hem verder nergens mee in na de tijd dat is hier dan ook niet meer nodig
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik gebruik altijd alleen olie.
     
  4. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ik gebruikte olie, maar die kreeg je in die babypakketten dus heb er niets van gekocht.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Voor het wassen gebruik ik wasgel. Gaat ie in bad dan gebruik ik olie. Zoontje gaat niet iedere dag in bad.
     
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik gebruik nooit olie, veel te glibberig
     
  7. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik gebruik voor een baby alleen badolie. Geen wasgel...Is niet nodig net zoals shampoo. Na de tijd ook niets.
     
  8. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik deed altijd badolie in het badje en in de avond masseerde ik altijd een beetje met slaap lekker olie (dacht dat dat zo heet) van Zwitsal. Werd ze lekker rustig van en vond dat een heerlijk momentje samen :)
     
  9. MiQ

    MiQ Lid

    15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat gebruik je dan als ik vragen mag?
     
  10. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    In het badje gebruiken we badolie, onder de douche wasgel en we gebruiken huidolie na het douchen/badderen.
     
  11. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Vanwege een droge huid kreeg mijn zoontje badolie in bad zonder parfum. Dit hielp goed en hoefde hem daarna niet in te smeren.
    We gebruikten alleen wasgel bij echt hele vieze luiers, bijvoorbeeld doorgelekt tot ver op zn rug ;)

    Sinds hij doucht krijgt hij alleen wasgel op zn billen en moet ik daarna zn armen en benen met creme insmeren vanwege droge plekken. Hij doucht dus ook maar 2x per week.
     
  12. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij gebruiken niks. Water maakt ook veel schoon. Ja shampoo voor de haren. Maar geen olie, zeep of gel.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Grappig ik gebruik dan juist weer geen shampoo :). Zie daar voor zo’n kleintje de meerwaarde niet van in. Enkel water.
     
    Koektrommel vindt dit leuk.
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bij ons smeren ze nogal eens eten in het haar. En dat koekt dan weer aan. Ze vinden haren wassen ook vreselijk dus dan doe ik het maar in 1x goed.
     
  15. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik heb bijna niks gebruikt had wat dingen gekregen en al was producten voor mijn zelf maar mijn zoontje had een huidje die niet droog werd ofzo dus vond meestal alleen water genoeg.

    Dus of je iets moet inslaan nee je kan 1 verzorgend iets kopen en je kan altijd iets bijhalen .
     
  16. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Wij gebruiken wasgel om te wassen en olie voor in bad. Zeker voor een droog babyhuidje vond ik olie prettig.
     
  17. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Meestal niets :thumup: gewoon een washandje met water. En als ze echt vies zijn (geldt voor beide namelijk) gebruik ik wat wasgel van Neutral en soms Zwitsal of Rituals.
    Haren wassen doen we zelden (wel uitspoelen met water uiteraard)
     
  18. K00

    K00 Niet meer actief

    Wij deden olie in t badje ivm droge huid
     
  19. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier wasgel en geen badolie. Heb wel badolie gekregen van verschillende mensen maar vindt dat glibberige doodeng. Met douchen gebruik ik niet altijd wasgel. Na badderen smeer ik droge plekken in met huidolie.
     
  20. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Amandel olie! En je hoeft maar een paar druppels in het badje te doen, en uit bed smeerde ik mijn zoontje ook in met amandel olie. Nu hij 4 is nog steeds helemaal als het weer wat kouder wordt.
    Toen en nu met deze zwangerschap smeer ik mezelf er ook mee in, afkloppen ook deze zwangerschap nog geen striemen :D
     

Deel Deze Pagina