Wasgel of badolie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MiQ, 7 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Wasgel alleen plaatselijk, dus billen en schaamstreek. Even schoonmaken en dan in bad zonder iets of een badolie van Neutral.
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Alleen water, verder niks. Bij beide kinderen bleven de wasgel, olie, bodylotion, shampoo etc ongeopend staan. Mijn zoontje is nu 21 maanden en heeft vandaag voor het eerst shampoo in zijn haar gehad (iets met pindakaas ;) ).
     
  3. Daria1988

    Daria1988 Actief lid

    9 jul 2015
    130
    15
    18
    NULL
    NULL
  4. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Alleen als ze veel buiten gespeeld hebben, gespuugd hebben of eten in hun haar hebben gesmeerd gebruik ik zeep of shampoo, anders niet. Ook geen bodylotion of dat soort dingen. Het is écht niet nodig voor de huid, zeker niet bij een pasgeboren baby. Mijn zoontje smeerde ik af en toe wel in met een olie van Petit & Jolie (natuurlijk merk) als hij een droge huid had in de winter.
     
  5. Dana1989

    Dana1989 Bekend lid

    1 apr 2014
    752
    403
    63
    #25 Dana1989, 23 dec 2018
    Laatst bewerkt: 23 dec 2018
    Ik gebruikte altijd Weleda of Petit & Jolie. Beide 100% natuurlijke merken. De badolie en de body & haar shampoo. Mijn zoontje had een enorm bos donker haar dus hier wel shampoo gebruikt maar dat was echt maar 1 x in de week of als hij enorme poepluier had en tot zijn nek eronder zat. Ik vind het hele fijne producten. Het ruikt heerlijk mild.

    Van zwitzal kreeg mijn zoontje berg en uitslag. Veel te veel parfum zit daar in! Kreeg de zitsal vaak als kraamcadeau maar zal de volgende keer wel even zeggen voordat deze kleine komt dat er geen zwitsal meer in huis komt haha:p
     
  6. MiQ

    MiQ Lid

    15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kent iemand trouwens het merk Inoli (badolie)? En is dat wat (beter/lekkerder dan Naif)?
     
  7. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik zou 1 product in huis halen en verder op je verlanglijstje zetten voor je kraamcadeaus, zo doe ik het
     
  8. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hier de badolie alleen gebruikt toen onze zoon last had van berg.. Dus hier alleen wasgel.
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    ik heb wasgel van weleda

    en je kunt in het badje eventueel ook gewoon een scheutje olijfolie doen
     
  10. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ja wij gebruiken inoli. Echt heerlijke olie. De huid blijft er mooi en gezond bij. Ik heb zelf nooit Naif gebruikt, dus ik kan het niet vergelijken. In ieder geval hier nooit een kind met eczeembillen of luieruitslag oid gehad.

    Badolie maakt de huid trouwens echt niet glibberig of iets. Je doet een paar druppels in bad en het geeft een beschermd laagje. Een baby hoeft helemaal niet vaak in bad, en in andre culturen Is er veel meer die gezonde huid op huid contact met zo'n kleintje waarbij de baby het beschermende vetlaagde van de moeder krijgt.
     
  11. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Bad: wasgel en shampoo (mijn zoontje heeft veel haar)
    Douche: water en shampoo(alleen haren)

    Af en toe doe ik hem masseren met olie. Maar meestal na bad of douche niks op zijn huidje
     
  12. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij hebben alleen water gebruikt en als de huidjes echt droog waren een beetje natuurlijke olie na het bad of de douche.
    Nu gebruiken we wel wasgel van Naief voor de billen (jongste heeft peuterdiarree) en mijn oudste gebruikt zeep van Lush, maar ook niet elke douche beurt.

    Haren wassen met shampoo doen we bij de oudste nog steeds nauwelijks. Zijn volle bos vind ik het mooist wanneer het lang niet is gewassen.

    Bij de jongste heb ik dan ook pas dingen (online) aangeschaft wanneer ik het nodig vond. Tegenwoordig hoef je nergens meer de deur voor uit en heb je de meeste dingen de volgende dag al in huis!
     
  13. Suthern

    Suthern Actief lid

    21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Dit! Ze hebben het echt niet nodig, en zeep droogt alleen maar uit.

    Nu doe ik soms 2 pompjes wasgel in het grote bad als de kinderen erin gaan, maximaal 2x per week. Haren wassen met zeep maximaal 1x per week.

    En tussendoor na kotsen of ziekte natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina