Getver, wat heb ik toch de pest aan de ramen zemen.. zo, dat moest er even uit.. Om die reden doe ik het ook veel te weinig. Nu is het weer gedaan.. toch weer mooi. Dat moest ik even kwijt Nu ik niet hoef te werken ben ik me op het huishouden aan het storten en vooral wat achterstallige klusjes aan het doen. Hartstikke leuk (not) en ik heb dus ook voldoende tijd om eens over wat super nuttige dingen na te denken 1) Ik heb af en toe dat er (licht) blauwe vlekken in kleding komt. Dit is ALTIJD bij H&M kleding en ik krijg het er niet meer uit. Het lijkt alsof er iets heeft afgegeven maar dat is het zeker niet. Iemand enig idee? Ik heb toch al een paar dingen weggegooid.. toch zonde. 2) Wat is het feitelijke verschil tussen soja saus (Kikoman bijvoorbeeld) en Maggi? (Kan ik natuurlijk opzoeken maar misschien dat iemand het hier weet) Zo zie je maar ... harstikke druk met heel nuttige dingen.. zo, nu ga ik even wat sushi scoren ergens
lichtblauwe vlekken? ik heb heeeel veel h&m kleding, en heb het nog nooit gehad ( ik was meeste bonte was op 40 graden met ariel en lenor) maggi is eem smaakmaker, en zit volgens mij ehct van alles in, proeft ook ehct heel anders(veel zoeter) als kikkoman..en dat is ( dahct ik) echt sojasaus van de sojaboon
Jaaa die lichtblauwe vlekken heb ik ook in een paar roze shirtjes van mijn dochter.. ik vroeg me ook al een paar keer af hoe dat kan.. Ik lees even mee!
is het dan standaard bij bepaalde kleuren kleding?? ik hb echt zoveel van h&m en allerlei kleuren, maar ehct nog nooit gehad...
Ramen wassen heb ik een heel handig hulpje voor een karcher Kärcher WV 50 PLUS stoomreiniger | BESLIST.nl | Laagste prijs super handig ding, en streeploos
Verschil tussen sojasaus en maggi weet ik niet precies. Maar t verschil tussen sojasaus en ketjap is : Sojasaus komt uit China en Japan. En Ketjap komt uit Indonesië. Maggi is volgens mij een smaakmaker.
Wasluis???????? Nog nooit van gehoord! Ohh en ramen wassen heb ik een geweldige tip voor, de gordijnen dicht houden Soja saus ben ik wel in thuis! Soja saus is een hele andere saus dan maggi. Maggi is idd een echte smaakmaker, wat zoeter en wat algemener. Sojasaus gaat hier altijd over de noodles/rijst in de wok, is voor de kleur en voor de smaak, wat zouter. Zou ik niet zo snel in mn soep gooien bijvoorbeeld! Maar als je nu bijvoorbeeld mienestjes hebt gemaakt en je mikt ze daarna in de wok met een beetje bakboter en olie(anders spettert het zo), soja saus eroverheen en even goed doorroeren op hoog vuur. Dan gooi je(allemaal van te voren al opgebakken) er ei, prei/bosui,rode ui, paprika - naja iets groenterigs iig- en een paar klein gesneden plakjes ham door dan heb je een zalige basis. Lekkere verse broccoli erbij en wat vlees, oh krijg trek.. Naja t is dus echt iets voor bij de rijst/noodles. Mijn bonusmams is chinees en die gooit het overal doorheen, dat doen ze daar dus. ZALIG! Whaha ik dwaal zwaar af, soja saus is meer een sausje dan maggi al wordt het in china wel gebruikt zoals een hollander maggi gebruikt
Je moet je wasmachine schoonmaken. Bij de ah en bas heb je zo een middeltje speciaal daarvoor. Leeg draaien op 90 graden en het probleem is verholpen
Ik herken je vlekken probleem en hier kwam het door het gebruik van teveel en vloeibaar wasmiddel. Ook regelmatig de machine op 90 graden met schoonmaakazijn. Een bestanddeel van vloeibaar wasmiddel is olie en dit laat een laagje in je wasmachine achter die voor dat soort vlekken kan zorgen. Sinds ik poeder gebruik en een stuk minder als voorheen eigenlijk geen last meer van.
Ik heb dat vlekken probleem nog nooit gehad,maar bedankt voor de tip seg, ik ga nu meteen mijn wasmachine eens proper laten draaien En ramen zemen, een glazenwasser bellen? Ik haat het ook zo. En dan heb je ze net gedaan... beginnen ze buiten aan de straat te werken. Aaaargh
hmm wij hebben NOG een handigere oplossing! Zo eentje met brede schouders, een vlotte babbel voor 10e per keer wast hij ongeveer om de 6 weken onze ramen
Die lichtblauwe vlekken is zeker geen wasluis...dat heb ik nl eens gehad en dat ziet meer bruin. Bovendien maakt was luis geen onderscheid tussen h&m en andere winkels Ik herken de blauw/paarsige vlekken nl ook en heb dat alleen in (lichte) h&m kleding..ik vermoed dat het daar ook iets in de stof is.
Ik heb veel van h&m maar nog nooit vlekken gehad. Ik was alles binnenstebuiten en op 30 of 40 graden. Mijn h&m kleding gaat dan ook jaren mee totdat het uit de mode is of niet meer past. Om keuren mooi te houden kun je ook wassen met gebruik van een scheutje schoonmaakazijn. (dat heb je tegenwoordig ook met lavendel geur maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd) Mijn machine laat ik af en toe even op 90 graden leeg draaien. Soms met schoonmaak azijn, maar ook rustig zonder. (ik zet de machine dan wel op "korte was" anders vind ik het zonde) Ook altijd na de was: zeeplade en deur open laten om schimmel en luchtjes tegen te gaan. Rubber regelmatig afnemen met een doekje.
Een smerige wasmachine als reden lijkt me toch sterk... de wasmachine maakt dan onderscheid tussen H&M kleding en andere kleding.. vreemd. @Tulip blauw/paars is inderdaad de goeie omschrijving.. heb jij het er ooit uitgekregen? Zonde hoor.. H&M is goedkoop maar toch zonde om iets zomaar weg te gooien. @Saskia.. doet jouw brede meneer ook de binnenkant? Ik vermoed van niet..