Elke dag schone kleding, zowel bij onze dochter als bij ons zelf. En de bedden worden iedere week verschoont bij gewoon weer. Bij die hitte heel veel vaker, dan vind ik het na 1 nacht zweten al vies.
Ik heb hier genoeg te doen met 4 (bijna 5) kinderen, dus echt niet alles gaat elke dag in de was. Ondergoed en sokken wel, bovenkleding 2 dagen, maar bij vlekken eerder. De jongste van bijna 2 moet wel elke dag schone kleren, want dat is echt een smeerpoets!
Ohh hier haal ik vaak een hele dag nieteens! Het is nu een keer gebeurt dat mijn oudste twee keer een broek aan kon en TROTS dat ik was whahaha. Hij trouwens ook Dus hier geen regel, vies is vies. Wil het beddengoed nog wel eens extra doen als ik geen was heb en als het mooi weer is de plaids van de banken en stoelen extra kan t lekker buiten hangen. Ik draai vaak een was of 2 per dag, soms wat minder en dan weer wat meer om bij te werken. Kleine wasjes hoor, op kort progamma en dan in de droger. Zo gepiept
Hier shirt/trui etc elke dag een schone ( moet ook wel, want meneer kan het niet schoon houden) en broeken als het kan 2 dasgen, maar meestal is het na 1 dag al vies door het kruipen/banjeeren en dan krijgt hij een schone aan. Voor mezelf: een broek 2 dagen ( mits hij nog schoon is) en shirt elke dag een nieuwe.
Mijn kids krijgen elke dag schoon bovenkleding aan. Broeken van mn zoon maximaal 3 dagen. Van mn dochter maximaal 2. Trouwens ik trek zelf ook dagelijks wat anders aan
Mijn oudste krijgt haar broeken 2 dagen aan als zij niet vies zijn, verder draagt ze iedere dag schone bovenkleding. Mijn jongste heeft haar romper 2 dagen aan maar bovenkleding is elke dag schoon (soms 2 keer per dag gezien ze uit een bekertje leert drinken ) Beddengoed verschoon ik eens in de 2 weken en die van mijn man en mij wekelijks. En handdoeken pakken we iedere keer een schone, mijn man en ik douchen dagelijks en de kinderen 3 keer per week, wel elke dag even een schone washand over hen heen.
Romper elke dag een schone. T-shirtjes/truien als hij vies is een schone zo niet 2 dagen. Broek idem. Sokken elke dag schoon. Moet wel zeggen dat hij het dan niet 2 dagen achter elkaar draagt maar wat hij aangehad heeft hang ik uit als het schoon is dan krijgt hij de volgende dag een schoon setje aan en de dag daarna het opgehangen setje weer.
kleren ligt eraan of het nog kan? vaak de bovenkleding niet. maar broeken of rokjes vaak wel. ondergoed ook elke dag schoon. (sokken ook, maar die dragen ze nu amper en beddegoed van ons ligt eraan of vriend thuis is, als hij thuis is wekelijks en anders anderhalve week of 2weken ertussen. beddegoed van de kindjes duurt vaak langer, zo vies maken ze het niet en zweten valt ook mee. dus om de 3-4weken of langer... wel van de jongste het hoeslaken soms vaker omdat het vies is. als ze verkouden of ziek zijn wel vaker. toevallig eergister de bedden allemaal verschoont en dochter heeft vannacht een klein beetje in haar bed geplast... gebeurd zelden dus nu weer in de was ik draai ongeveer dagelijks een was, ligt eraan hoeveel ik heb. en handdoeken drogen we ons ook meer dan 1x mee af... die hangen we daarna gewoon over de verwarming.
Hier gaan broeken/jurkjes vaak zeker wel 2 dagen aan, mits er geen vlekken in zitten. Shirtjes komt minder vaak voor, omdat deze toch snel vies worden en dan vooral na een dag kdv. Gebeurt dus ook bijna nooit dat ik haar naar het kdv 2 dagen in dezelfde week hetzelfde shirt aan doe, maar als het nog schoon zou zijn zie ik daar echt geen probleem in. Hier wil ze soms zelf ook andere kleren aan de volgende dag, dus dan vouw ik het broekje op en draagt ze deze later in de week nog een keer. Voor mezelf en manlief geldt hetzelfde eigenlijk. Broeken doen we echt wel 2 a 3 dagen mee, shirts afhankelijk van geurtjes/vlekken. beddengoed zijn we erg slordig in, we proberen het om de 2 weken te verschonen, maar er kan zomaar eens langer tussen zitten..
voor mn zoontje doe ik zn bed 1 of 2x per week verschonen, ligt er aan of hij bijv verkouden is of als het warm is dan dus 2x per week. ons eigen bed 1x per week. voor mn zoontje zn kleding; ik trek hem elke dag schoon ondergoed en sokken aan, broek gaat 2 dagen mee of hij moet vies geworden zijn. bovenkleding is eigenlijk altijd na 1 dag wel vies dus gaat meestal maar 1 dag mee. ik kijk wel echt best kritisch of er vlekken in zitten... als hij bij opa en oma op boerderij gaat spelen ben ik minder kritisch, maar voor school etc moet hij er van mij verzorgd opstaan... vind het trouwens geen punt ALS hij vies wordt.
Mijn kinderen krijgen elke dag andere kleren aan ook als de kleren van de vorige dag niet zichtbaar vies zijn. Waarom? Kan ik niet een een andwoord op geven ik ben zelf zo opgegroeid en ben het gewend. Ook elke dag douchen.
Nou... hier heeft D. gerust een spijkerbroek 3 of 4 dagen aan. Zo lang de broek nog schoon is, kan dat best. Shirtjes ook wel 2 of 3 dagen mits ze nog schoon zijn. Zelf liepen wij vroeger ook wel de hele week in dezelfde broek. Niks mis mee vind ik. Ondergoed wel elke dag schoon.
Als het niet vies is of stinkt, dan draagt onze zoon meestal 2x een setje kleren. Bij uitzondering 3, maar dat komt dan meestal doordat mijn man het gewoon nog een dag aantrekt. Ook het rompertje, trouwens. Hij gaat 2 of 3 keer in de week in bad, vanwege een gevoelige huid.
Broekjes gaan hier wel 2,3 dagen aan hoor. Shirtje wel elke dag een schone, omdat hij een van kliederen houdt. Ook sokken elke dag schone, maar ondergoed ook niet iedere dag schoon, meestal als hij in bad gaat en dat is meestel om de dag of om de 2 dagen (hij draagt nog luiers, anders is het een ander verhaal)
Hier gaan broeken soms wel een week mee als ze niet vies zijn, shirtjes 2 dagen dan gaan ze in de was, maar dan zijn ze ook eigenlijk altijd wel vies. Sokken en onderbroeken elke dag, hemd om de dag (ze douchen om de dag) en pyjama's... ehm soms wel 2 weken :S
Al t beddengoed word zaterdags verwisseld. Shirts allemaal iedere dag schone broeken max 2 dagen.ondergoed en sokken dagelijks nieuwe
De jongste 1-2x per dag alles schoon ivm spugen. De oudste elke dag alles schoon behalve soms een spijkerbroek of rokjes een keer vaker. Beddengoed wekelijks maar onderlakens wel 2-3x per week. ik heb door t vele spugen toch veel witte was dus die passen er dan wel bij. Handdoeken elke dag schoon. Wij douchen dagelijks, oudste om de dag tenzij het erg warm is. Jongste gaat gemiddeld 2x per week in bad.