Huishoudgeld

Discussie in 'De lounge' gestart door Creamams, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Creamams

Creamams Niet meer actief

Hallo,

Ik vraag me af of jullie huishoudgeld hebben en hoeveel? En wat betalen jullie er allemaal mee?
    Ik vind het soms best moeilijk om alles te kunnen betalen van het huishoudgeld. Ik probeer de aanbiedingen in de gaten te houden, maar ik heb vaak niet alle tijd om alle winkels af te gaan.
    Ik vind boodschappen behoorlijk duur als ik kijk wat er in het winkelkarretje ligt en wat ik uiteindelijk moet betalen.

Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en een baby.
    Wij hebben 400 euro aan huishoudgeld.

Hier betaal ik zowat alles van behalve benzine en kleding.
    Wij roken en drinken niet.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    2 volwassenen en 1 kind,
    probeer het met 70 per week te doen.
    incl wasmiddel en shampoo

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier geen huishoudgeld.
    Ik ben niet zo van het bijhouden enzo, ooit geprobeerd om wat overzicht te krijgen in Excel, maar dat is altijd van korte duur.
    We kopen wat we nodig hebben, aan het begin van de maand gaat er een x bedrag naar de spaarrekening en de rest mag op.
    Het is tot nu toe nog niet echt nodig om te budgetteren, dat scheelt.
    Ik geef per maand zo'n 500 - 600 euro uit aan boodschappen e.d.
    Wij zijn met zijn vieren.

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben 150 euro per week huishoudgeld. Dit is alles excl. Benzine en kleding (behalve af en toe eens een truitje ofzo)... Maar ook dingetjes zoals aankleding voor huis enzo betaal ik meestal hiervan.

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik besteed zo'n 60 euro per 4 dagen boodschappen
    kleding veel tweedhands
    weinig dure hobby's, geen rokers

6. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Hier hebben we 300 in de maand waar we alles prima mee kunnen doen. De kar ligt hier altijd bijzonder vol. Maar wij krijgen dan ook een soort kick om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
    2 volwassenen en een baby

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    wij zijn met zijn 2 en en hebben 100 euro per week
    ex diesel
    maar daar doe ik bodschappen van,koop ik extra`s en kleding doe ik in voor en najaar in de uitverkoop dan haal ik extra geld af

8. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Wij proberen 250 aan te houden per maand voor 2 volwassen en een hond+kat.

Soms houden we over en soms niet. Benzine etc gaat hier niet vanaf. Maar wel aankleding van het huis.

9. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    Eerlijk gezegd hebben wij ook geen vast budget ofzo; meestal ligt het rond de 60 euro voor 1,5 week ofzo. Ga soms ook weleens tussendoor dan nog even naar bijv. de Marokkaanse slager omdat het beter vlees is en goedkoper.
    Wat bij ons veel scheelde was toen ik eenmaal de boodschappen-voor-de-visite weg liet. Wij deden vaak koekjes, bepaalde drinken halen voor als er visite onverwacht voor de deur staat. Toen dachten we bij onszelf, we zijn wel gek ook. Als ze onverwachts komen drinken ze maar wat wij drinken en anders is er altijd koffie thee of water. Idem voor de "lekkere dingen". Haal nu nog alleen maar dingen die wij zelf gewoon lekker vinden.

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wij proberen het met 400 euro per maand te doen, incl. verzorgingsproducten, luiers, diervoeding etc.

Schrok er namelijk van hoeveel we aan boodschappen uitgaven, dus sinds twee maanden pin ik 400 euro om alles van te doen. Moet zeggen, ik vind het verrekte lastig... :)

11. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik reken euro 600,- per maand incl. voeding, luiers etc. Boodschappen zijn gemiddeld 125,- per week en babyspullen komt op gemiddeld 25,- per week.
    Deze maand wilde ik het met 100 per week boodschappen doen maar dit bleek toch te krap :$:(

12. Creamams

Wij schrokken er hier ook van. Ik betaalde in de winkels met de pin. Dus dan heb je niet zo in de gaten hoeveel je uitgeeft. Tot we alles eens een keer bij elkaar op hebben geteld, pfffff. 100 euro zou eigenlijk goed moeten kunnen, maar het blijft puzzelen. Of ik doe gewoon iets verkeerd?

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik vind het ook ontzettend lastig, kan er ook niet goed de vinger op leggen waar het niet goed gaat. Lijkt simpel, goedkoper kopen. Maar volgens mij doen we dat aardig, dus waar het niet goed gaat? Ik vind ook gewoon dat we het met 100 euro per week moeten kunnen doen. Ik ben niet echt een kniezer, maar vind het ook zonde om zoveel aan boodschappen te besteden.

14. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier ongeveer 70 euro per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen

15. Creamams

Dat vind ik ook zonde. Wij kopen al weinig extraatjes omdat we dat gewoon weg niet eten.
    Deze week had ik keukenpapier, wc papier, luiers, billendoekjes en wasmiddel nodig. Dan ben ik al een heel stuk van die 100 euro kwijt. En dan hebben we nog niet eens gegeten of gedronken.

16. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wij leggen 75 per week apart.
    De ene week redden we het met 45, en een week later kan het 100€ zijn vanwege wasmiddel/luiers e.d.

Ik doe maar 1x per week boodschappen, maak een weekmenu aan de hand van folders/aanbiedingen van 2 winkels die naast elkaar zitten.

Wij zijn met 2 volwassene en 3 kinderen. En redden het met gemak!
    Goed opletten dat je alleen koopt wat nodig is, geen voedsel weggooien, desnoods invriezen of gewoon niet teveel kopen/koken. Niet veel snoep/koek. fruit en groente en vlees uit de aanbiedingen! (Daardoor ook veel variatie iedere week)

17. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Oh ja en nog een tip, ik koop toiletpapier/wasmiddel/schoonmaakartikelen e.d die je toch wel nodig hebt alleen in de aanbieding! Dus niet wanneer ik het op heb.

18. Creamams

Goede tips!! Dank je wel.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

rond de 75 euro per week maar verschilt hier nog al.

De ene maand heb ik iets meer voor de boodschappen dan de andere maand ligt aan de vaste lasten.

Maar wel alles gaat er van af ik rook( wel e sigaret de laatste twee maanden en begin nu te merken dat het minder op mijn week geld drukt scheelt in elk geval) Verjaardagen en zo gaan er ook van af van het week geld. Vorige maand was dochter jarig mijn vader en vandaag neefje. En merk het wel. Dit jaar vier ik nog de volwassen verjaardagen van ouders zusje neefjes nichtjes woorden ze 18 ga ik het afschaffen. Vandaag toevallig nog gezegd ik kap met die verjaardagen ik kan het niet meer missen. Wel verjaardagen van mijn kinderen en van kinderen dan onder de 18 jaar. Ouders krijgen een bosbloemen de rest ook gewoon goedkoper dus. in plaat van 10 tot 20 per persoon,.

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ongeveer 300 euro per maand voor 4 volwassenen (tieners van 19 en 17 erbij( en 2 kids

hiervan doe ik de boodschappen, kleed ik mezelf en de 2 kleintjes, koop ik kadootjes etc.

Deel Deze Pagina