Waskussen & aankleedkussen of....??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Ik heb een (misschien wel domme) vraag; ik heb laatst een aankleedkussen voor op de commode gehaald. Nu was ik bij Babydump en daar hadden ze een bad-set helemaal compleet en hier zit een waskussen bij. Is dit voor in douche zeg maar, om over de wasbak te leggen? Of hoef je deze er niet bij te hebben en kleden jullie je baby op zijn/haar kamertje aan?

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb alleen een aankleedkussen op zijn commode. Deze neem ik mee naar de badkamer met douchen. Hier ligt hij op als ik hem was en uitkleed, dan til ik hem met kussen en al naar zijn commode na het douchen en droog hem daar dan af en kleed hem aan.

Is er een verschil in waskussen/aankleedkussen dan??? (zal dan ook wel een domme vraag zijn ;)).

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik heb een aankleedkussen op de commode en een badje op de babykamer. Als fenna in het grote bad ging, of onder de douche dan wikkelde ik haar in een badcape en nam haar dan mee om aan en uit te kleden.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hier ook. Wat is een waskussen dan eigelijk?

5. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    ik deed miijn ukje in de badkamer in bad, daarna cape op en in kamertje afdrogen en aankleding. Zo'n ding op de wastafel vond ik maar eng en onpraktisch. Dit ging (en gaat!) prima :d

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    volgens miij zijn het 2dezelfde dingen hoor :)

net al luiers en pampers , zelfde idee maar een andere naam :)

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    het heet waskussen omdat je (zonder de hoes) een plastic kussen hebt en je er je kleine met een washand lekker kan wassen. DOe je er een hoes omheen dan is het een aankleedkussen :)

Ik heb er bij de eettafel ook eentje, dan hoef ik niet steeds naar boven voor een schone broek :)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Deden wij gewoon altijd op een doek op de bank ;)

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het is inderdaad gewoon hetzelfde ding ;)
    Ik heb er 1 die standaard op haar commode ligt (nee dat lieg ik, op onze lage kast nu ze nog in onze slaapkamer slaapt) en die neem ik mee als ze in badje gaat (badkamer). Wij hebben een badmeubel waar dit kussen precíes tussengeklemd kan worden en met een plankje er onder is het mooi stabiel en veilig. Als ze straks wat ouder is (en met benen en hoofd klem ligt tussen het meubel ;) ) neem ik haar denk ik met een badcape mee naar haar eigen kamer om aan te kleden.
    Beneden gebruiken we gewoon een hydrofiel of omslagdoek op de bank (skyleder) dus heb aan 1 kussen genoeg.

Deel Deze Pagina