Iemand tips voor de b.laasontsteking-smoes? Antibiotica etc?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tara86, Jul 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tara86

Tara86 Actief lid

Jun 7, 2011
    372
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Haii!

Ik ben 6 weekjes zwanger en wij willen het graag nog even geheim houden...
    Maar nu loop ik tegen een probleem aan. Ik hou a.s zondag mijn verjaardag... Smiddags. En het gaat sommige mensen zeker weten opvallen dat ik niks drink.
    Ik zal al te denken om ze te foppen, door dubbelfris in een wijnglas te doen, maar als iemand dat ondekt, ben ik nog verder dan huis door gewoon te liegen! ;)

Ik wou net doen alsof ik een blaasontsteking heb. Maar, hoelang heb je hier last van normaal? HOe heet de antibiotica? Zijn dit pillen of een drankje? Etc....
    hopelijk heeft iemand hier verstand van, zodat ik niet met mijn bek vol tanden sta als iemand me er naar vraagt! :D
    Alvast bedankt!

Grtz Tara.

2. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

Sep 20, 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Allereerst gefeliciteerd! :D
    Pillen meestal, amoxicilline heet dat ;)
    Kuurtje van een week meestal.
    Succes!

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    voor blaasontsteking krijg je nitrofurantoine, een kuur van 5 dagen waarvoor je 2d een pil slikt van 100mg of 4d een pil van 50mg.
    na 3 dagen begint een kuur te werken en die werkt een week door na je laatste tablet.
    ga dus wat vaker naar de wc en drink veel water.
    beterschap he :D:D:D:D

4. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Amoxiciline, 7 of 10 dgn in capsules of grote tabletten.

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Meestal krijg je bij een eerste blaasontsteking Amoxicilline, als je niet bekend bent met allergieën o.i.d. voor antibiotica. Overigens is het niet streng verboden om hierbij alcohol te drinken, die beperking staat niet in de bijsluiter. Wel is het natuurlijk zo dat de combinatie medicijnen/alcohol nooit zo verstandig is omdat je niet weet hoe je er op zal reageren.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon even oefenen: amoxicilline-clavelaamzuur.:D

Al zullen je echte vrienden/familie er niet in trappen natuurlijk!

7. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Antibiotoca i.c.m. drank is niet handig, omdat je er sneller aangeschoten van wordt, het is idd niet verboden.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Volgens mij is het vooral slecht voor je maag.

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Vergeet je lever niet! Maar voor het geval je een bijdehand iemand in je omgeving hebt die erover begint dat het niet verboden is, is het natuurlijk wel handig om in je achterhoofd te houden en op voorbereid te zijn ;)

(Sommige mensen gebruiken zoveel van die kuurtjes dat ze alle doseringen en bijwerkingen uit hun hoofd kennen.)

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Hier de dubbelfrisact uitgevoerd met 6 weken. Denk niet dat iemand de blaasontstekingssmoes zou geloven. Heb gewoon 1 keer ingeschonken en daarna met een hoofdpijnsmoes gestopt met "drinken". Niemand is het opgevallen.

11. Tara86

Tara86 Actief lid

Jun 7, 2011
    372
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal! :D
    Heel wat tips rijker, nu maar even gaan kijken welke ik ga gebruiken...
    Ik ben idd bang dat mensen me door gaan hebben met een blaasontsteking.. maar met de dubbelfris net zo.. pfff lastig!

12. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,978
    113
    Verplaatst naar 'zwangerschap'.

13. devil81

devil81 Actief lid

Mar 20, 2010
    374
    1
    18
    Ik ben ook een echt wijn drinker, maar ben niet betrapt, ik had telkens wat anders, dan hoofdpijn, dan last van mijn hooikoorts, en zat dan idd ook helemaal verstopt!
    Laat mensen toch lekker gissen, wij waren al 2jaar getrouwd en 30 en 33 jaar, dus dat gissen deden ze al 2jaar, ze kunnen hoogstens zeggen naderhand, ik dacht het al!!
    Je denkt zelf altijd dat iemand het in de gaten heeft, maar uiteindelijk valt dat wel mee!
    Ik ben met 1 vriendin in die begin periode 5x wezen eten, en drink altijd een wijntje, zij heeft niks in de gaten gehad, door mijn slechte smoezen heen, en toen we vertelden dat ik zwanger ben, zei ze: ja dat vermoedde ik al, ik zei ja dat snap ik met dat alcohol gedrag van mij de laatste tijd, nee zei ze: je borsten zijn enorm gegroeid!!

Wat ik bedoel, maak je niet drukker dan nodig, jij maakt je drukker dan de rest zal opmerken!

XXX

14. Anne1234

Anne1234 Actief lid

May 25, 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Tip: je hebt alcoholvrije wijn (wit, rood en rose. Bij een slijter of wijnboer. Schenk dat in een lege witte wijn fles. En zeg tegen de gasten dat jij die fles leegdrinkt omdat die al open stond en de andere gasten een andere wijn hebben (moet je natuurlijk wel een ander soort wijn hebben :)........)

Zo heb ik me tot op heden weten te redden en niemand heeft het nog doorgehad.

15. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Voor een blaasonsteking krijgen de bewoners op mijn werk meestal nitrofuradantine. Dus die kan je 'gebruiken' .

Gefeliciteerd met je zwangerschap ! En succes!

16. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Je kunt ook beweren nogal last van je maag te hebben. Maagzuur ofzo. Dat wordt alleen maar erger als je drinkt! En lust je bier? Want er is heeeeel realistisch alcoholvrij bier te koop! :D Dat kunt je stiekem inschenken als er niemand kijkt :D En anders is druivensap misschien beter dan dubbelfris? Druivensap ruikt ook nog een klein beetje realistisch :p
    Een dieet kan ook nog werken. Alcohol tikt natuurlijk behoooorlijk aan :D
    Eh ehm.... nee. ik ben door m'n smoesjes heen :D:p
    Succes!!!

17. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Of idd rosébier 0,0 in een glas schenken. Is erg lekker, van wieckse ;)

18. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,210
    1,269
    113
    Centrum België
    Migraine was hier ook een graag gebruikt excuus :-D

19. Assje

Assje Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,440
    1
    0
    Je kunt zeggen dat je net pijnstillers genomen hebt vanwege hoofdpijn, die worden ook afgeraden met alcohol te gebruiken. Bovendien krijg je van sulfieten (in de meeste wijn) ook sneller hoofdpijn. Dus twee goede redenen om het dan een keertje te laten staan ;)
    Homeopatische medicijnen zijn ook een smoes, daar wordt alcohol vaak ook bij afgeraden. Maar ook cafeïne, dus zul je dan ook even de koffie/thee en cola moeten laten staan.
    Als je in de medicijnhoek wilt blijven kun je het ook nog op kalmerende middelen gooien (spierverslappers, slaappillen) maar dat vergt misschien wat veel overige uitleg.

Andere redenen:
    -Je hebt last van je maag.
    -Je doet aan de lijn en hebt al gezondigd vandaag.
    -Een vriendin heeft je gevraagd of je stand-by wilt staan met je auto als ze in geval van nood wil worden opgehaald van een date (of een andere 'goede reden', haar auto doet raar en ze móet echt naar.........of............je hebt vast voldoende fantasie ;) ) en dus wil je niet drinken.

Succes ;)

20. Tara86

Tara86 Actief lid

Jun 7, 2011
    372
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Wauw wat een tips allemaal! :D
    Hartstikke bedankt!

Misschien dat ik 2 glaasjes voor de 'dubbelfris of 0% bier- act' ga. En daarna zeg dat ik niet helemaal lekker ben.
    Ben er nog niet helemaal uit!

Tips zijn altijd nog welkom ;) en ik laat jullie weten wat het word en hoe het is gegaan!

Share This Page