Welke autostoel vanaf 9 maanden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lentes, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Welke autostoel vanaf 9 maanden hebben jullie (of zou je nog willen) en waarom?
    Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten bij de aankoop?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb een maxi cosi priori-fix. met een stang die op de bodem van de auto geklemd wordt voor meer veiligheid en stabiliteit bij evt. ongeluk.
    ik vond het i.i.g belangrijk dat hij in ligstand kon. maat hier staat hij nog op zolder. kleine meid is 10,5 maand en kan nog even in de maxi cosi 0 zitten. zolang ze daar nog niet uitgegroeid zijn is het het beste en veiligste om ze zolang mogelijk hierin te laten zitten.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  4. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben de maxi cosi pearl op de family fix.. kwam als een van de veiligste uit de test.. Enigste nadeel is dat je hem niet makkelijk van auto verplaatst omdat hij op de family fix MOET. Maar wij hebben ook een maxi cosi priori voor in mijn man zijn auto.. dus we hoeven de stoelen nooit over te zetten ;)

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij hebben de autostoel van LIEF, we gebruiken ´m nu 1 maand en naast dat we ´m mooi vinden, kan ie in 3 standen, zit/half zit/liggen. ze gebruikt nu nog de extra hoofdsteun maar die is er ook zo weer vanaf te halen zodra ze wat groter is.

Dochter zit er heel tevreden in en slaapt er ook goed in.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier de priori gehad. Prima stoel, goede slaapstand.

Maar het liefst zolang mogelijk in de Maxicosi (groep 0) stoeltje.. Dat is het veiligst, zolang ze er goed in zitten en hun koppie niet over de rand komt ;)

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Wij hebben de Pearl met family Fix, lekker stevige stoel, ideaal in gebruik. Overzetten naar andere auto is echt 3 minuten werk, dus dat valt wel mee.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Wij hebben een Maxi-Cosi Tobi. We hadden destijds geen isofix in de auto (en nu volgens mij ook niet, maar dat weet ik niet zeker), dus autostoeltje met isofix was geen optie en de Tobi kwam als één van de veiligste uit de testen, dus die gekozen. We hebben ook nog getwijfeld of we een Römer King zouden nemen, maar in de winkel leek de Tobi ons het prettigst, omdat de gordels daarbij open bleven staan. In de praktijk is dat wel handig, maar ik vind de gordels strak genoeg dicht doen vrij moeilijk...maar geen idee of dat bij de Römer King makkelijker is, want daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zou bij de aankoop in eerste instantie uitgaan van de testen die met autostoeltjes gedaan zijn. En daarna kijken waar je kindje goed in zit.

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Hier ook de Tobi. Zoontje is nu 3,5 jaar en zit er nog prima in. Comfortabel stoeltje, makkelijk te installeren.

10. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wij hebben na de mc een Römer king gekocht, omdat deze makkelijk in en uit de auto te halen was. maar dit vind ik een echte afrader als je lange kids hebt. Die stoelen gaan op gewicht en leeftijd, maar de lengte is uiteindelijk bepalend of je kind nog past :s

Onze dochter kon er al met 2,5 niet meer in en heeft nu dus zo'n gewone stoel voor kids vanaf 3 jaar... Baal daar echt van omdat ze altijd in slaap valt in de auto, maar nu dus niet meer kan liggen. Gelukkig was ze al wel zwaar genoeg voor zo'n grote stoel.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Deze hebben wij. Superfijne stoel, de slaapstand leek mij niet erg handig maar hij slaapt er goed in en zijn hoofd valt ook niet naar voren. En veilig! Zijn hele ruggegraat en nekje zijn optimaal ondersteund mochten wij een ongeluk krijgen. En daar zijn die stoelen toch voor :D.

12. babyeindhoven

7 dec 2007
    38
    0
    0
    Eindhoven
    Hi Lentes,

Je bent je aan het oriënteren op een nieuwe autostoel zie ik, dat is erg goed. Maar koop pas een nieuwe autostoel indien je kind aan het gewicht van een groep 1 stoel voldoet (dus minimaal 9 kg weegt).
    Dus heeft niets met de leeftijd van je kind te maken.

Indien je een stoel groep 0 (vaak een maxi-cosi genoemd) of 0+ hebt dan kan deze vaak tot 11 of 13 kg. Het advies is hierbij dat indien je kind niet met het hoofd (boven zijde oren) boven de rand van de stoel uitkomt. Deze groep 0 stoel zo lang mogelijk te gebruiken.

Achterwaarts vervoeren van kinderen (o - 4 jaar) in de auto is 5x veiliger. Dit door de 5x mindere nekbelasting die ontstaat bij een aanrijding.

Zoals reeds is aangegeven door debby82 kijk maar eens op de genoemde website.

Met vriendelijke groeten
    Jan Rooijackers
    Babyplezier

13. HOG

HOG Niet meer actief

Zo hoe bedoel je reclame... babyplezier.

Wij hebben de Maxicosi Axiss. Was daar heel erg over aan het twijfelen omdat ik het duur vond. Maar ben er wel blij mee, ik hoef nooit de auto in te bukken omdat je de stoel gewoon kan draaien. En ons meisje zit en ligt er ook lekker in. Is alleen een nadeel als je het van auto wil verwisselen, want hij is wel zwaar. Maar dat doen we haast nooit.

14. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben de romer (king geloof ik). Ons zoontje zat daar het mooist en best in. Dus gewoon tegen die tijd passen wat het beste zit.

Deel Deze Pagina