hoi vanochtend zag ik dat mijn kat last had van zijn oren dus ben ik naar de arts gegaan maar die kon hem jammer genoeg niet goed onderzoeken omdat hij de da heel vervelend vind dus morgen moet ik terugkomen en wordt hij met een roesje onderzocht ed maar sinds ik vanmiddag thuis kwam met hem heeft hij zijn oren weer heel de tijd normaal dus nu twijfel ik niet zozeer voor de kosten maar de stress en weer zo'n narcose hij is al 12 dus daarom maak ik me daar beetje druk om kijk zowieso hoe het morgenochtend gaat natuurlijk ik zelf wil eigenlijk wel gaan voor duidelijkheid maar wil hem al die stress en roesje zeg maar niet aandoen
Waaruit blijkt dat hij last heeft van z'n oor? Had hij m plat hangen? Dat heeft mijn kat ook wel eens, maar later staan ze weer recht omhoog. Het zou oormijt kunnen zijn, maar misschien ook wel jeuk of met z'n oor langs iets gestoten. Persoonlijk zou ik het even aan kijken en anders kan je altijd nog naar de DA.
Ik zou het al raar vinden als mijn dierenarts hem een roesje wilt geven om in zijn oren te kijken. Is hij zo extreem wild dan?
ja idd hij is echt wild jammer genoeg al vanaf dat hij kitten is (6 weken oud was) ja de da is er wel een stukje in geweest met het apparaatje dus zelf dacht ik misschien zat er iets dwars/irriterends ofzo mijt kan het waarschijnlijk niet zijn omdat hij van de week nog stronhold heeft gehad wat ook tegen mijten werkt hij had zn oortjes beetje naar benenden gerichtn de hele tijd en bewegen krabben en schudden met zn hoofdje hij schijnt nu wel chronische niesziekte te hebben dat os gekomen na aanschaf van een kitten daardoor dacht ze misschien wel aan een poliep ofzo herrinner ik me nu (dan toch maar wel gaan) vind die narcose gewoon een beetje riskant worden gezien zn leeftijd en verminderde weerstand en dat hij zo gestresst raakt en over een tijdje moet hij weer voor zn inentingen wil het liefst altijd alles in 1 keer maar dat gaat dit keer niet lukken ben ik bang
Oh, hier ook zo een wild ding. Maar niet persé voor de dierenarts, wel als het gaat om zijn oortjes. Kan ook geen oordruppels bij hem indoen, of we moeten letterlijk 4man sterk erbij. Het krabben en schudden met zijn koppie (en waarschijnlijk een soort miauwen erbij wat hartverscheurend klinkt) is vaak toch dat er wat in zijn oortjes zit. Dit kan ook oorsmeer zijn, als het geen mijt is. Heeft die van ons helaas wel vaker last van. Het kan zijn dat je kat het zelf los krijgt, dan schud ie hard genoeg dat er een hard stukje uit zijn oor komt vliegen (smakelijk!). Maar als het wel oormijt is, is het belangrijk dat de dierenarts de oren goed schoonmaakt! Snap je zorgen wel van het roesje en zijn leeftijd hoor. Overleg je zorgen eens met de dierenarts.
Je kan de kat toch gewoon laten inenten wat eerder maakt echt niet uit. Roesje stelt niet veel voor mijn oudere hond krijgt ook altijd roesje om zijn nagels te knippen
ja heb dat verleden keer ookal wat eerder laten doen inenten maar het is nu een half.jaar eerder dan en dat vind ik dan wel weer te snel verleden keer ookal dubbel gekregen omdat ik zijn paspoortje ben verloren jammer genoeg maar denk wel dat ik hem weer breng aangezien hij zich toch al.niet echt lekker voelt de laatste tijd maar hier is het ook echt een drama ook als ik de druppels stronhold op moet doen wel minder erg als bij de da maar nog steeds te erg terwijl hij is echt een lieve kat maar als het om de da gaat dan is hij compleet een andere kat jammer genoeg zou graag willenndat hij begreep dat het coor zijn eigen bestwil is maar ja dank jullie wel voor de reacties (aan oorsmeer had ik nog niet gedacht trouwens )
Als je je zorgen maakt om het roesje, laat je toch eerst een pre-anesthetisch bloedonderzoek doen. Zeker als je kat al een tijdje wat minder lekker is.
Een roesje is niet gek voor de oren, want de arts moet er erg hard aan trekken om diep te kunnen kijken. Dat komt omdat de gehoorgang van een kat in een hoek loopt. Onze kat van bijna 17 heeft een poliep in zijn oor. De dierenarts wilde deze verwijderen, maar toen hij onder lichte narcose was bleek deze veel dieper te zitten dan gedacht en kon hij niet verwijderd zonder diepe narcose en snijden en dat is geen optie meer bij onze oude kat. De poliep zorgt voor irritatie en een terugkerende oorontsteking. Deze is nu onder controle met dagelijks zure druppels met een ontstekingremmer. Ik zou wel teruggaan als je al merkt dat hij er last van heeft. Bij onze kat merkten we het telkens pas als het al flink ontstoken was en er pus uit zijn oor kwam, echt heel vies en dan mocht vervolgens onze dochter hem niet aaien tot we klaar waren met de antibiotica druppels.
Ik vind het ook altijd lastig om te beslissen waar we onze katten nog mee belasten. Een van onze katten is een paar weken geleden overleden. Sinds een aantal jaar had hij last van een vlooienallergie, dit was altijd goed te behandelen door de dierenarts. Bij het laatste bezoek aan de dierenarts merkte zij op dat ze ook een hartruisje hoorde en dit verder wilde onderzoeken. Dat zou ook onder narcose moeten. Wij hebben er toen voor gekozen om dit niet te doen, ik was veel te bang dat hij de narcose niet zou overleven (en de stress van een bezoek aan de dierenarts). Onlangs heeft de dierenarts hem in laten slapen en toen gaf ze zelf al aan dat een nader onderzoek weinig zin gehad zou hebben, omdat er veel meer mis bleek te zijn en onze kat ook oud was. het lastige is dat je dit van te voren niet weet. Ik zou het in jouw geval nog even aankijken.
hoi ik ben vandaag toch maar wel geweest en gelukkig niks ernstigs het was gelukkig alleen een beetje vies in 1 oor voor de rest was alles oke behalve een puntje van zn hoektandjes af maar die mocht blijven zitten en wat ik al dacht lichte keelontsteking nog steeds pijnstiller met ontstekingsremmer meegekregen hopelijk helpt het en ga gewoon door zijn weerstand omhoog te krijgen gebruik nu a.vogel echinaforce druppels dat was voldoende zeiden ze
Dank je. Het voelt nog heel vreemd dat hij na 15 jaar niet meer bij ons is. Fijn dat het met jou kat meevalt!