Als kind zijnde was er een mevrouw die warme chocolademelk en limonade uitdeelde bij de voordeur. Ik kan me nog herinneren dat ik dat zó leuk vond, van al dat zingen (en snoepen) had ik ook behoorlijk veel dorst gekregen. Dus dame's schenken jullie een glaasje in voor al die lieve kinderen?
Jeeeh, ben je zo slecht van vertrouwen? Mag een snoepje dan wel? En straks bij een vriendje of vriendinnetje dan?
Hier in de buurt bakt iemand altijd frikandellen en kroketten groot succes altijd. Lekker warm Mijn neefje en nichtje komen hier altijd na het lopen warme chocomelk drinken. Gezellig..
heeft niet met vertrouwen te maken maar het hygiëne. hier mogen ze alleen het verpakte snoep hebben de rest gaat de kliko in. (hmmm jammer dat ik dit jaar niet in het noorden ben)
Ik mocht van mijn moeder ook alleen t verpakte snoep, ivm hygiene.. Ik kan me het goed voorstellen, vind t zelf ook niet zo'n fris idee..
Hier krijgen ze nooit snoep, koop altijd potloden, autootjes, gummetjes, armbandjes....van dat grabbeltonspul. Ieder jaar weer een groot succes!
Nou sorri ik vind het echt een beetje overdreven. Wat als iemand uit de klas een cupcake trakteert mag dat dan niet opgegeten worden en als je kind straks pepernoten van zwarte piet krijgt? Je ontkomt er gewoon niet aan toch?
Een goede tip. Toen wij vroeger liepen was er een vrouw die maakte pannenkoeken, paar straten verdeop werd er warme choco gemaakt. Bij een cafe kreeg je warme snack. Ik wil volgend jaar denk ik ook voor iets warms gaan en/of gewoon kleine speelgoed..Hier komen niet zoveel kinderen en dat is wel te doen. Dit jaar slaan we over, we gaan op vakantie....
maar leuk idee inderdaad. Vond zelf altijd de huizen waar je iets bijzonders kreeg (knakworstje, frikadel, oliebol, wat warm te drinken) altijd geweldig.. Kwam ook het hele dorp langs. Maar hou het hier op snoepjes. Ga zelf met mijn oudste langs de deuren en denk niet dat mijn man dit ziet zitten, veel te veel gedoe
hot coco? leuk idee!! maar hoe geef je dat dan, plastic bekertje? hebben ze meteen hun handen vol met choco in ene hand en lampion (en tas) in andere hand jmmr dat we hier alleen aso koters aan de deur krijgen. 2jaar geleden(vorige jaar liepen we zelf) kwam er 1 groepje, die zeiden 4 woordjes van het liedje, en dan zo snel dat je t niet eens herkende, en die stonden meteen met hun tassen naar voren zovan GEEF!!! en die hadden nog t lef om 10min later nóg een keer aan te bellen... geen hot coco voor hun dus
Leuk idee! Hier vorig jaar maar 2 groepen kinderen aan de deur gehad helaas! Wat hygiëne betreft, als kind mocht ik van mijn ouders alles eten. Misschien dat ik als kind zijnde daarom niet tot nooit ziek was...