Marktplaats ergernis

Discussie in 'De lounge' gestart door K0pjeThee, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    #1 K0pjeThee, 13 jan 2018
    Laatst bewerkt: 13 jan 2018
    Frustratiepunt van marktplaats ..

Al jaren behoorlijk tevreden gebruik gemaakt van marktplaats op een paar enkele keren na.
    Zo kocht ik een paar dagen geleden 2 baby kleding pakketten in 2 verschillende maten via mp( dat dacht ik tenminste)
    Voor beide pakketten werd 35 euro per stuk gevraagd en ik bood 45 euro excl verzenden op beide pakketten wat neerkwam op 52 euro.
    Voor mij niets geks, vaak bied ik minder dan de vraagprijs en gaat men akkoord. Verkopers staan er altijd vrij in om niet te reageren, met een tegenbod te komen of akkoord te gaan.
    Met beide paketten had ik vooruit gekund en weinig er bij hoeven kopen.

In mijn bericht schreef ik in welke pakketten ik interesse had en voor welke prijs en ook vermelde ik de maten ter verduidelijking bij de betaling en de koper ging akkoord. Vandaag de kleding ontvangen, waarvan 1 pakket de juiste was en de ander was een mini pakketje van 4 stuks 2 maten te klein, verkeerd dus.( deze bood ze via Mp aan voor 10 euro) Het pakket waar ik op had geboden was een stuk groter en de juiste maat.

Een fout maken kan, dus ik bood aan om alles geheel retour te zenden als ze mijn geld terug zou storten en de verzendkosten voor het Retouren terug betaalt.
    Ze zou dan 2x verzendkosten betalen voor niks, maar naar mijn mening kost je eigen fout geld.
    Dit was voor verkoper geen optie.
    Of ik bood als 2e optie aan om 15 euro extra te betalen om alsnog het andere pakket te ontvangen en dat ik dan het verkeerde pakketje terug zou zenden. Dit vond ze ook niet voldoende.
    Als 3e optie bood ik ook nog aan om de helft van het bedrag van mijn bod aan mij terug te storten, omdat ik 1 van de 2 pakketten niet heb ontvangen en dan de 4 kledingstukjes die ik niet had ' besteld' terug te sturen, dit wou ze ook niet.

Ze bood aan om 10 euro terug te storten met 2 postzegels, waarna ik het mini pakketje moet terug zenden. In dit geval komt het er op neer dat ik zo goed als de vraagprijs voor pakket 1 heb betaald en het andere pakket niet meer ontvang. De vraagprijs zou ik nooit hebben geboden. Of ik mocht het andere pakket er alsnog bij kopen voor 30 euro ipv 35 euro met een paar extra schoentjes die ik in die maat nog lang niet nodig heb en dan het kleine mini pakketje terugzenden aan haar.

De verkoopster zegt dat elke olifant wel begrijpt dat iemand niet akkoord gaat met 45 euro excl verzenden als de vraagprijs 70 euro is en vindt het wel goed zo. Als ik zelf ergens vanaf wil dan zak ik ook weleens veel verder in prijs en biedingen staan er verder niet bij de advertenties waar ik interesse in had op 1 lagere na.
    Voor de vraagprijzen zou ik niet akkoord zijn gegaan en had ik gewoon verder gaan zoeken.
    De afspraken staan gewoon duidelijk zwart op wit maar ze voelt zich niet genoodzaakt om zich daar aan te houden, omdat ze tot 2x aan toe de maat gewoon verkeerd heeft gelezen in mijn berichten en bij de betaling.
    Ben ik nu onredelijk? Voel me behoorlijk belazerd.

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Nee, je bent niet onredelijk. En van zo'n verkoper kun je bij marktplaats ook melding maken dacht ik.
    Je hebt een afspraak en die behoor je na te komen. Hopelijk kom je alsnog tot een goede oplossing

3. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Bedankt voor je reactie..fijn om te horen dat er al iemand is die zegt dat ik niet onredelijk ben. Een melding heb ik al gemaakt, maar in kleine letters staat er wel bij dat ze pas actie ondernemen als er meer mensen een melding maken , dat is dan ook de vraag of ze dit bij meer mensen doet of bij een enkeling.
    Een andere oplossing wil ze niet geven helaas.

Vindt dit echt heel jammer, zelf probeer ik alles altijd zo eerlijk en netjes mogelijk te verkopen, doe er vaak nog veel dingen bij en andersom krijg je met dit soort dingen te maken..

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Vervelend, ik vind je ook echt niet onredelijk. Je hebt bewijs waarin staat vermeld wat je precies wilde hebben, als ze niet akkoord was, had ze dat gewoon moeten zeggen en niet zelf iets verzinnen.

En lastig wat je er nu mee aan moet... alle te bedenken alternatieven heb je wel voorgesteld.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dit is gewoon oplichting en daar moet je gewoon aangifte van doen.

6. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Wat een koe zeg. Dit zou mij echt kwaad maken. Je wordt gewoon voor de gek gehouden. Ik was even bij haar langs gegaan, irritante mensen bestaan er ook zeg.

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ik heb wel eens iemand opgezocht op facebook en ineens was alles mogelijk om het op te lossen... Ik kreeg kleding met vlekken wat zo goed als nieuw moest zijn.

8. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ok dat is ook een idee inderdaad.
    Langsgaan is geen optie, ik woon in het zuiden van het land en zij in het Noorden :) ze heeft nu aangeboden na een bevestiging te hebben ontvangen van mijn aangifte dat ik 22 50 incl verzenden bij betaal en dan stuurt ze het pakket alsnog - een pakje dat ze al los heeft verkocht.
    Vindt het nog steeds teveel eigenlijk, ze hoort het eigenlijk gewoon kostenloos op te sturen.
    Zelf zou ik mijn verlies wel hebben genomen, afspraak is toch afspraak.
    Als ik die andere 4 kledingstukjes misschien nog kan verkopen die ik niet had moeten ontvangen, dan gaat er van die 22 50 nog wat vanaf, al zal het niet veel waard zijn.
    Er zijn heel veel berichten over en weer gegaan en een redelijkere oplossing ging er niet komen, slokt teveel energie om daar nog tijd in te steken.
    Als ik weer een zelfde vergelijkbaar pakket moet gaan zoeken, dan ben ik meer dan 22 50 incl verzenden kwijt, ( dacht voordelig uit te zijn door 2 pakketten tegelijk te kopen wat 1x verzenden scheelt) dus moet het er maar mee doen en zet er op die manier maar een streep onder. Neemt niet weg dat ik er van baal en dat ik het zelf anders zou hebben opgelost.

9. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Laat haar toch lekker voor die verzendkosten betalen. Je wordt zwaar voor de gek gehouden!!

10. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Ik zou ook absolúút niets bij betalen en als ze moeilijk doet, er werk van maken. Melding, aangifte, via Facebook etc.

Haar fout! En anders gewoon oplichting.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Die is mal! Dus nu moet jij nog eens extra bij betalen voor iets waar je in principe al voor betaalt hebt!
    En als zij nou dat pakket opstuurt en jij het verkeerde pakket naar haar terugstuurt op haar kosten? Dan is het toch opgelost?
    Ik zou geen cent extra betalen.

12. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ja klopt, heb er al voor betaald volgens de afspraak.
    Ze wil dat pakket niet opsturen om vervolgens het verleerde pakketje retour te krijgen, en al helemaal niet op haar kosten.
    Dat pakketje wat ik verkeerd binnenkreeg zijn 3 z8 zomer kledingstukjes maat 56 ( vaal en rijp voor de container) en had een groter pakket in maat 68 binnen moeten krijgen in maat 68, wat volgens haar een grote waarde heeft met vingino spijkerbroekjes en ze volgens haar redenering dus niet 'gratis weg wil geven' .
    Die spijkerbroekjes was het mij geeneens om te doen, vindt dat toch niet comfortabel voor een baby en gebruik dat nog niet.

Het goede pakket wat ik ontving was maat 74/80 waarvan sommige dingen kleiner vielen en nu al wat past.
    Nu zei ze ook nog dat dat pakket wat ik niet toegestuurd heb gekregen maat 62 is, maar groter valt. Stond niet bij de advertentie. ( bij de advertentie stond maat 68) Denk dat dat geeneens meer past.

Ik was met die 22,50 extra bijbetalen niet tevreden en voelde me nog steeds genaaid, maar als jullie ook allemaal zeggen dat het niet normaal is + het feit dat de labelmaten 62 blijken te zijn ga ik nog een poging wagen voor een andere oplossing.

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Klinkt meer alsof ze het pakket maat 68 dubbel heeft verkocht en het geld al heeft uitgegeven. Maar dat is niet jouw probleem. Dan leent ze het maar van iemand. Ze heeft niet geleverd wat is nagekomen, dus hoef jij er ook niet voor te betalen

14. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ja dat was mijn gedachte ook,
    Nu vroeg ik net naar de Labelmaat en zegt ze het is maat 62 maar valt zoals ik zeg groot en het is al ingepakt...met een foto er bij van een ingepakte doos.
    Met andere woorden dat ik er eigenlijk niet meer op terug kan komen

Deel Deze Pagina