hallo dames, hebben jullie tips voor hoe we het makelijkste behang van de muren af te kunne halen? ik zat er aan te denken om een stoommachine te huren maar maakt dit het echt wel makelijker? groetjes sapje
stoommachine is heel erg handig voor behang eraf te halen... anders een emmer heet water en een spons stoommachine is toch beter ik deed ze altijd huren..
Gewoon met een spuitbus koud water flink inspuiten en even 5 min in laten trekken en je haalt het er zo af met een plamuurmes (en wij hebben al heel wat behang er af gehaald en vinden dit een goede methode
ligt aan het behang, dik vliesbehang scheur je er vaak zo af, dunner behang met stoomapparaat of een plantenspuit vullen met warm water en paar druppeltjes dreft, behang inspuiten en krabben.
een stoommachine is een handig ding, werkt het beste, plamuurmes erbij, en verder een hoop geluk hebben. wij hebben ons hele huis gedaan met zo'n machine, sommige stukken vlogen er zo af andere stukken dus echt niet, maar dat waren plekken waar de verkoper mooi over het behang heen had geschilderd, om het huis nog een beetje op te leuken voor de verkoop, (heel fijn niet dus). maar als je gewoon kaal behang hebt, is een stoommachine huren echt een uitkomst.
Wij hebben het gewoon zonder stoommachine gedaan.. In een spuitfles lauw water en een sponsje was al genoeg. Het was er binnen een paar uurtjes af!
Stoommachine inderdaad, ik zou zeker aanraden ook een behangperforator te kopen (bij Gamma bv). Daarmee maak je kleine gaatjes in het behang zoda de stoom er makkelijk onder kan komen. Dat had ons héél wat werk bespaard de eerste dag.
bedankt voor de reacties dames, dan gaan we in ieder geval dus wel een stoommachine huren , hopelijk gaat het er dan een beetje makelijk af
ligt aan je behang en welk lijm. Ik heb 2weken terug veel behang verwijderd, soms ging het met banen tegelijk eraf en soms alleen met stoommachien.
Wij gebruiken meestal een spray waar spul inzit waardoor het er heel makkelijk af gaat. En als je daar niet zuinig mee bent trek je het er zo af zonder krabben