Er zijn verschillende soorten schimmels, maar de meeste gaan al dood met 60 graden. Bij voetschimmel kun je bijv. gewoon je dunne sokken zelfs op 40 graden wassen, dan verdwijnen die schimmeldeeltjes ook, omdat die wasmachines tegenwoordig van goede kwaliteit zijn en dat er wel uitspoelen. Dikke stoffen moet je wel heter wassen (bijv. badstof). Ik werk veel met schimmels en heb hier ook een cursus voor gevolgd en die informatie heb ik van een patholoog die in Nederland bekend staat om haar grote schimmelkennis , uehhhh, klinkt allemaal lekker smerig.
ok want toen mn dochtertje spruw had heb ik de dokter gevraagd of nu alles ook heet gewassen moest worden, maar volgens hem had dat geen zin
Degene die bij mij de wasmachine kwam brengen zei ook dat je af en toe en keer je was moet doen met peoder ipv met vloeibaar. En dan wel peoder voor de witte was. Het schijnt dat er iets inzit waardoor ook je leidingen enzo open blijven, zodat je minder kans hebt op een verstopping... Dat van die 90 graden wist ik niet, ga ik morgen meteen doen. Mijn oude heeft de kraamweek niet overleefd, dus deze is vrij nieuw en ik wil er nog lang mee doen!
chloor toe voegen aan de kookwas schijnt ook goed te werken. Je moet de machine dan wel nog een extra keer laten draaien om de chloor eruit te krijgen. Schijnt ook heel goed te helpen als er een soort vieze riool lucht uit de machine komt.
ja dat moest ik ook doen van de monteur, wat was dat ding vies zeg! daar kijk ik eigenlijk nooit naar om maar ik ga nu zeker regelmatig een sopje erdoor heen halen.
op 90 graden laten draaien en extra water tot de helft bij gevuld. oja en een beetje wasmiddel erin en die rubbere rand goed schoon gemaakt.
Wat jij beschrijft kan ook vetluis zijn. Dit ziet eruit als grauwe strepen in je pasgewassen wasgoed. Vetluis ontstaat als je teveel wasmiddel gebruikt.. Wisten jullie trouwens ook dat vloeibaar wasmiddel enorm slecht is voor je wasmachine? Het schijnt zich vast te hechten aan de draaiende onderdelen, met als gevolg dat je wasautomaat een beduidend kortere levensduur heeft en minder schoon wast. Sinds ik dit heb gehoord, gebruik ik alleen nog maar poeder, is nog goedkoper ook
En tegen mij werd verteld dat door het peoder juist de leidingen sneller verstopt raken... Ik denk dat ik het maar gewoon om en om ga doen.. Zit ik altijd goed..