wasmachine eet was op

Discussion in 'De lounge' started by Bernie, Jan 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bernie

Bernie Actief lid

Feb 11, 2009
    258
    17
    18
    Nu we het toch over wassen hebben: dit weekend heeft onze machine maar liefst drie shirtjes vernield! We hebben een trommel van 8 liter die we zo vol mogelijk laden en we kiezen altijd voor het standaard programma. Van twee shirtjes (de mijne natuurlijk) lijkt het wel alsof de mouw is afgerukt (gaten en de manchet is gewoon weg). Een vestje heeft gaten in het rugpand. We hebben vrij veel kinderkleding in de was maar we doen altijd de ritsen van vesten etc. dicht. Wat doen we fout? Zijn het ritsen, knopen of komen mouwen gewoon klem te zitten tussen ander wasgoed in de ´spinning´modus? Moeten we beter selecteren of een ander programma kiezen? Iemand goed advies?

2. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je wasmachine meer eten geven? Sorry erg flauw..

Maar komt het misschien doordat de trommel te vol zit? Je geeft aan dat je hem namelijk zo vol mogelijk laat draaien? Misschien dat alles dan klem komt te zetten?

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Je zegt het zelf eigenlijk al... Je doet je machine te vol...

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Hier ook gehad en wat hier hielp was iets minder vol en lager toerental. Nooit meer gehad.

5. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,780
    7,367
    113
    Wij hebben het ook gehad, maar het had niet te maken met te vol doen, maar met een gat in het rubber van de machine. om de trommel zit een rubber, en daar bleek een gaatje in te zitten, maandenlang alleen maar af en toe gaten in shirtjes e.d. of onderbroeken die totaal vernield waren, en uiteindelijk deed de machine het niet meer, toen kwam de monteur, en bleek het een redelijk duur grapje (we hadden een machine van 8 jaar oud, voor 200 euro nieuw gekocht toen, repareren was 100 euro), dus hebben we een nieuwe gekocht.

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb altijd geleerd dat je de wasmachine zo vol mag doen tot je je hand nog kunt uitstrekken vanaf het hoogte punt tot aan de was. Dat doe ik altijd en het gaat nooit mis :) knopen en ritsen doe ik vaak nieteens dicht en er is nog nooit iets vernield.

(Mijn wasmachine is alleen op een sokkendieet, elke week minimaal 1 sok;))

7. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    Te vol gestopt! minder in de trommel proppen!

8. susy26

susy26 Niet meer actief

Dit inderdaad

9. beau32

beau32 Lid

Mar 31, 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Te vol. Maar kijk ook even in de trommel of er wat scherps in zit. Of dat een tandje of iets dergelijks beschadigd is. Dat wil soms ook zorgen voor gaatjes.

10. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Ik hou altijd aan dat ik een vuistje ruimte over moet hebben, zelfde eigenlijk dus als Luja. Zo stop ik hem nooit te vol :) Maar idd, check even of alles nog wel heel is in de wasmachine zelf. Ff voelen in de trommel.. het rubber bekijken.. dan weet je in ieder geval dat je kleding niet ergens achter blijft haken.

11. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

Apr 27, 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Wasmachine moet nooit te vol, de kleding moet kunnen vallen van boven naar beneden. Als het te vol is wordt het ook niet goed schoon.

12. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Waarschijnlijk ergens een haakje in de wasmachine. Of het shirt blijft haken tussen de kleine "gaatje" van de trommel zelf.

Share This Page