Kinderbijslag voor 2de kindje niet uitbetaald??

Discussie in 'De lounge' gestart door Esmaralda, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb een vraagje, op 11-10-2012 ben ik bevallen van onze mooie 2de zoon.
    Ik kreeg voor mijn eerste al gewoon kinderbijslag en dacht dat ik dit ook voor mijn 2de zoon zou krijgen.
    Omdat het kwartaal weer begint op januari en hij ervoor is geboren, dacht ik dat we het nu 2x kregen, alleen ik heb het maar 1x gekregen.

Klopt het zo? Of niet, ik dacht altijd dat als je kindje voor het nieuwe kwartaal voor geboren je gewoon die kinderbijslag krijgt. Ik bedoel hiermee, hij is in oktober geboren, dus ik dacht dat hij dan 'op tijd' was voor de kinderbijslag in Januari.

Ik heb al gekeken bij de svb via digi id, maar daar staat dat ik in april gewoon 2x het krijg, dus niet nog een keer extra van januari erbij.

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Dat krijg je pas vanaf 1 april :)

3. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Ik zou e gewoon achteraan bellen, heb al meer klachten in mijn omgeving gehoord

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    je valt net buiten de periode. je krijg idd het eerst nadat je kind een vol kwartaal op de wereld is.. dus na 1 okt is 1 april

5. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Volgens mij krijg je het pas na je eerste volle kwartaal. Dat zou voor je tweede kindje 1 april zijn.

6. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    KBS wordt achteraf betaald, dus je ontvangt pas vanaf 1 april :). Afgelopen periode liep van 1/10 - 31/12, en dus 'had' je je zoontje geen volledig kwartaal. Vandaar pas vanaf 1 april :)

7. knap

knap Niet meer actief

Ze hebben geen fout gemaakt. Je krijgt pas kinderbijslag in april voor je tweede kindje ze betalen achter af per kwartaal je kindje is geboren in het vierde kwartaal en dan krijg je het het eerste kwartaal uit betaald. Dus per 1 april. En niet achter aan bellen want het klopt.

Mijn zoon is van november en is 12 geworden en die verhoging krijg ik pas in april het eerste kwartaal.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Oke! Duidelijk :) Maar vind het wel 'gemeen' ;) Stomme regeltjes, dacht echt jeeej we krijgen het nu 2x haha ;)

Achja, in april dus, ook goed :D
    Bedankt!

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Staat gewoon op hun site..en is best 'algemeen' bekend. Bij je eerste mocht je ook wachten..of is die juist in het kwartaal geboren?

10. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja, gemeen, je krijgt het dus ook een kwartaal langer ;)

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

waarom gemeen? het is natuurlijk jammer, vind ik ook. maar als je kindje 18 is geweest krijgt hij ook nog een kwartaal;)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als je kindje 18 is dan krijgt ze nog wel een keertje :) das dan weer een voordeel voor hun :).
    Je moet idd 3 volle maanden op de wereld zijn wil je het krijgen. Het volgende kwartaal zit ze helemaal uit dus dan krijgt je het dus 2x in april. Hier kindjes van 12 sep en kreeg het dus wel januari en kindje van 17 juni en kreeg het dus okt :)

13. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja rond je 18e krijg je alsnog dat kwartaal, maar is niet altijd voordeel hoor! als je dus een vroege leerling bent en gaat studeren. Dan krijg je wel je kinderbijslag later, maar daardoor nog geen stufi en OV. Duur grapje, vooral een trein abbo...

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De uitleg is je al gegeven en zo zijn nu eenmaal de regels (helaas) en je kunt het wel gemeen vinden, maar het is niet anders.

Luckybird, dat is dan idd wel een dure grap ja met een vroege leerling.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Idd duur geintje. Ik zat met mijn 15e op de roc. Moest 3D in de week stage lopen. Eerst van Tilburg naar Waalwijk met de bus, daarna vanuit Tilburg naar Berkel Enschot en als klap op de vuurpijl in het 2e jaar 3x per week naar den Bosch met de trein. Allemaal uit de zak van mijn ouders die 5 kinderen moesten grootbrengen waarvan er toen 3 studeerde. In de 3ejaar kreeg ik eindelijk een Ov en kreeg stage adres op de hoek

Deel Deze Pagina