Wasmachine en droger in één?

Discussie in 'De lounge' gestart door tjessia, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wie heeft er een wasmachine en droger ineen?
    Ik ben aan het kijken voor een nieuwe wasmachine en droger, aan vervanging toe...

Nu heb ik er een gezien van AEG, 1600 toeren, 9 kilo wassen en 7 kilo drogen. Nu begrijp ik al niet helemaal waar je die andere 2 kilo dan moet laten...:(

Wie heeft er ervaring mee? En wie heeft er ook een combi?
    Ik denk dat een AEG wel goed is.. deze combi kost tussen de 1000 en 1200 euro. Wij hebben 4 kinderen dus hij wordt intensief gebruikt.

Ik hoor graag welk merk je hebt en of je tevreden bent. Of je misschien een was/droogcombi hebt? En hoeveel kilo trommel je hebt.

2. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Het moet niet gekker worden.

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Je post net wat ik aan de discussie wilde toevoegen. :D Een vriendin van mij had ook een combi en zij zei indertijd dat er weinig merken zijn die evenveel gewicht voor wassen en drogen hebben.
    Ofwel moet je dus een paar dingen meewassen die niet in de droogkast mogen, ofwel moet je dus het gewassen gewicht ook beperken tot het te drogen gewicht, ofwel moet je een deel opzij leggen en in 2 keren drogen. Of je zoekt dus een machine waarbij de gewichten gelijk zijn.

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wat raar, ben je nog dubbel bezig!

5. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    Lijkt mij niet fijn! Doe hier de ene was in de droger en de volgende was jn de wasmachine.. Ben allen maar langer bezig met een 2in 1 denk ik...?!?

6. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Ik heb een combi van indesit.
    Ben er super tevreden over, voor mij niet meer anders.
    Zeker als je gaat werken, je stopt het er vies in, en het komt er droog weer uit, anders staat het toch uren nat in de machine, en moet je het alsnog drogen.
    Begonnen uit ruimtegebrek, maar nu plek zat en ik hoef echt geen twee machines meer.

Bij deze machine is het gewicht wassen en drogen gelijk, daar hebben we hem wel op uitgezocht.
    Spullen die niet in de droger mogen was ik samen en hang ik daarna op.

7. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat vreemd zeg van het gewicht, had überhaupt nog nooit van deze combi gehoord. Ruimte besparing zou wel echt een pré zijn.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een indesit en het is een groot drama. Heb hem vier jaar en kan niet wachten op de dag dat die de geest geeft!

9. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Ik heb zelf met witgoed gewerkt en verkocht.. een drama die dingen.. het is maar iets goedkoper als 2 losse apparaten.. maar gaat de 1 kapot.. is de ander dat ook en kan je daarna alsnog 2 nieuwe apparaten gaan kopen.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb er geen maar we hebben ze een aantal keer in vakantiehuizen gehad. Ik vond het niets. Het drogen duurde veel langer en vaak was het dan nog niet helemaal droog.

11. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik had aanbetaald voor een combi bij bcc, nou die kwamen uiteindelijk hun afspraak niet na. Dus wij naar de maxwell, want ja wat moet je nog 4 weken!!! zonder wassen en drogen. Zij raadde het heel erg af een combi, 1200 euro na 4 jaar buiten garantie kapot is weer 1200 euro in 1 keer... en dat doet toch denken. Heb nu voor 800 euro 2 hele mooie machines van samsung! ( Beetje onderhandelen gaat wel bij maxwell :D) en als eentje defect gaat hoef ik maar 1 nieuw machine te kopen.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb vroeger een combi gehad van indesit. Werkt prima als je niet veel ruimte hebt. Voor het drogen kan er idd minder in dan voor het wassen, dus als je op een mooie dag de boel buiten kunt hangen kan er meer in. Voor de rest is het een nadeel dat je niet tegelijkertijd kunt een was kunt wassen en een andere kunt drogen, dus het duurt wat langer. Maar het heeft altijd prima gewerkt voor mij.

Ik vind een aparte droger wel fijner omdat die een grotere trommel heeft en de boel er dus minder verfrommeld uit komt.

13. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik heb een Samsung geen combi maar heel tevreden mee

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik heb een combi van Bosch. Ik droog alleen de witte was, de rest gaat op het rek. Nadeel vind ik dus dat het drogen 3,5 uur duurt en als je er iets teveel in hebt wordt het gewoon niet droog.
    Nee, volgende keer 2 aparte apparaten. Had destijds plaatsgebrek en was alleen dus toen was het een ideale oplossing. Alleen nu is hij eigenlijk aan de kleine kant.

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Denk dat ik toch van de combi afzie, ruimte hebben we zat dus dat is het niet. En nu? Aeg, samsung, indesit? En wie heeft een 8 kg trommel?

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Als je veel wast zou ik kiezen voor een a merk, gaat toch langer mee. Ze noemen een Indesit niet voor niets vaak een Indeshit :D

Ik zou voor AEG of Miele of zo gaan. Wij hebben hier twee AEG's staan.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik was en droog al jaren met een combi...
    Zeker 7 jaar met dezelfde AEG nu.
    Maar de droger wordt wel minder... En ik vertik het om nu een nieuwe te kopen want verder doet hij het prima.

Drogen alleen dus eigenlijk steeds minder... Vaak is het na het drogen.. Strijkdroog.
    Ideaal voor overhemden maar wat minder voor bijv de handdoeken :)en als je het dan toch op moet ophangen....

18. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Verschrikkelijk!! Ik heb een indesit.. Doet over wassen en drogen bijna 5 uur!! Dan nog steeds een beetje vochtig. Nu maar een aparte droger erbij gekocht en wil echt niets anders meer.

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dan ga voor de Samsung eco Bubble :D Alleen maar goede recenties over, heeft 7 of 8 kg trommel. Ligt eraan welk model je wilt en is A+++. Bij de wehkamp zijn ze nu tot vrijdag in de reclame. Als alles goed is krijg ik de mijne morgen binnen :)

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wasmachine en droger in 1 is echt 3x niks
    - als er 1 kapot is ben je OF de hele machine kwijt OF je moet alsnog aan een nieuw
    Droger of wasmachine ernaast.
    - met losse apparaten kan je gewoon doorwassen. Was die klaar is in de droger en
    Een nieuwe was in de droger. Bij een combi zal je moeten wachten totdat hij klaar
    Is.
    - inderdaad kan hij minder droger dan wassen. Dus je moet een deel eruit laten om later te drogen of om op te hangen.
    - dingen schijnen erg snel kapot. Kennis is reperateur bij de miele en raad die dingen
    Ech af.

En of je goedkoper bent dan een losse set?? denk het niet.

Hier een losse set van AEG. Werkt echt super.
    Indiset is indishit. Echt zooi.

Deel Deze Pagina