Wasmachine en droger in de garage..tips graag!!

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyAngel, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo dames,

Vanmiddag wordt m'n wasmachine en droger in de garage gezet.
    Onze zoon gaat verhuizen naar de zolder namelijk.

Maar aangezien het best wel koud in de garage is en ik vaak de kleren op het droogrek hang ben ik bang dat de was nu niet gaat drogen;)
    En volgens mijn man kan straks de wasmachine en droger niet tegenlijk aan..:(

Heeft iemand ervaring hiermee en Mss wat tips?

Thanks!

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Eerst wassen daarna drogen in de droger?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Extra groepje in de meterkast zodat het tegelijk aan kan?

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Is de garage geïsoleerd? Anders krijg je problemen bij een strenge winter…….dan moet je de leidingen isoleren met isolatieschuim.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier ook de toestellen in de garage.
    Drogen op een rekje in de garage lukt inderdaad niet.

Heb je echt geen andere ruimte voor het droogrekje? Misschien in de hal?

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier konden ze volgens vriend ook niet tegelijk aan (zelfde groep ofzo) Maar het gaat hier wel gewoon :) Gelukkig want boven hebben we nooit de kachel aan dus de was droogt niet..

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier konden ze ook niet gelijk aan dus groepen bijgemaakt. (Hij knalde trouwens al bij droger en waterkoker tegelijk haha)

8. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik zou het dan eerst in de wasmachine doen en daarna in de droger. En dan even wachten met de volgende was. Of een keer proberen of het toch niet samen kan, wij dachten ook van niet, maar hier gaat de vaatwasser, wasmachine en droger samen.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Technisch gezien mogen de droger en wasmachine niet op dezelfde groep. Vaak is het wel mogelijk om er een extra groep naar toe te trekken en aan te sluiten in de meterkast. Dan mogen ze beiden tegelijk draaien.

Mijn wasmachine en droger staan in de garage. Deze is deels geïsoleerd. Mijn was droogt wel alleen in de winter duurt het een dag langer, ik gebruik dus de droger in de winter iets meer.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Lieseleentje, gooi je alles in de droger?
    Ook T-shirts enzo?

Hier gaan alleen de dekbedden,handdoeken,hydrofiele luiers en spijkergoed in de droger. ;)

Ik ga sowieso proberen om ze beiden aan te zetten,kijken wat gebeurd.
    Maar onze garage is inderdaad niet geïsoleerd,heb wel een grote verwarming daar hangen maar dan stook je je ook blauw!!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik gooi inderdaad alles in de droger alleen echt dure kleding niet. En natuurlijk dingen van wol :p

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een schakelaar ertussen zitten, is een soort verlengsnoer waar beide stekkers in gaan en als ze samen teveel stroom gebruiken, gaat de droger even uit (en daarna gewoon weer verder). Zo heb je geen aparte groep nodig. Wij wassen op zolder en als de droger aan is wordt de ruimte een stuk warmer, misschien kan je dan toch een wasje op een droogrek doen?

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    En de was gewoon in het trapgat of aan zo'n deurhang-wasrek hangen ergens anders? Moet je misschien iets lopen met je wasmand, maar als je het daarna bijv toch boven op moet ruimen valt het natuurlijk wel mee: droog en hup de kast in.

14. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Zo'n schakelaar als Snoopy zegt is een optie, kost twee tientje. Die had ik vroeger ook.
    Nu was en droog ik tegelijk, op 1 groep. Dit kan zolang je niet heter dan 40 graden wast. Dus ik let altijd op dat ik de 60 graden was als eerste doe op een dag (beddengoed/handdoeken etc). En die kan dan vervolgens in de droger, terwijl de 30/40 graden was draait.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik was altijd eerst alles en zoek dan uit wat er in de droger moet. De droger heeft een grote inhoud. Meestal draai ik dan een witte was en een gekleurde (soms 2). Hier heb ik maar 1 droogbeurt voor nodig. Maar in de schuur hier droogt het natuurlijk ook voor geen meter in de winter. Deze is verder wel geïsoleerd. Maar een "natte" ruimte moet ook geventileerd worden. Ik ga er echt geen verwarming stoken. De natte overige was drogen wij gewoon in huis. Het moet daarna toch ergens een kast in.

16. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Als er een andere groep dicht bij is met stopcontact bedoel ik.
    Dan zou je een verlengsnoer kunnen gebruiken?

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Er moet inderdaad een nieuwe groep komen,want de vaatwasser staat ook daar;) en de boiler.

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Hier gaat maar heel weinig in de droger, het meeste hangt op een rek.

Ik zou er zelf niet voor kiezen om de was los in de schuur te drogen.
    Door de vocht en de kou droogt het niet echt snel.

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    De betere truien, spijkerbroeken en extra mooie kleding van mijn dochter hang ik op, de rest zoals simpele t-shirts gooi ik inderdaad gewoon in de droger. Ten minste in de winter want dan droogt het langzamer in de zomer hang ik alles zelfs buiten aan een droogmalen.

20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier ook nooit tesamen op.
    Altijd eerst de wasmachine en dan eventueel de droger. Die laatste niet altijd, want partner houdt ervan om spullen op te hangen :) ...
    Ik heb daar echt het geduld niet voor en bovendien staat de wasmachine (en de droogkast) op het eerste verdiep en moet de was opgehangen worden in de kelder (droge kelder op 't zelfde niveau als de tuin en met goede luchtcirculatie). Elke keer twee verdiepen slepen met die wasmand is niet mijn ding, maar partnerlief ziet er dus geen graten in.

Heb hier ongeveer 2 à 3 machines per week, die ik zoveel mogelijk probeer te doen in 't weekend (nachttarief na 10 uur en in 't weekend). Dus 't is wel doenbaar.

Deel Deze Pagina