Is hier iemand die ervaring met of verstand van beschadigd kraakbeen heeft? Dit vraag ik niet voor mezelf maar voor iemand anders, maar vanwege privacy wil ze niet dat ik haar verhaal uitgebreid op internet zet (wat ik kan begrijpen). Dus sorry, dat kan wat irritant overkomen. Echter, haar situatie is niet om blij van te worden (het betreft haar knie) en ik wil graag informatie voor haar verzamelen. Dus mocht je me willen pb'en met info of opmerkingen, graag. alvast bedankt!
Ik heb zelf heel veel kraakbeen kapot. Er is weinig over.. Ik weet niet waar je naar op zoek bent maar ik heb hele goede ervaringen met de sint maartenskliniek in Nijmegen
Sintmaarten kliniek in Nijmegen is echt een aanrader. Mijn man zou eigenlijk op zijn 35e in de rolstoel zitten volgens het streekziekenhuis toen hij 26 was. Na een aantal operaties daar (in het streekziekenhuis was hij uitbehandeld zeiden ze) kan hij nu normaal lopen, fietsen, zelfs rennen als het moet. Geen hele dagen wandelen en lopen maar in onze zaak gaat het prima. Af en toe zijn er nog periodes met veel pijn waarin hij als het heel extreem is zijn brace weer draagt. maar de situatie is sterk verbeterd. Bij mijn man was het een combinatie van een aantal dingen. meniscus die uit de knie lag waardoor het kraakbeen wegsleet en de knie/kruisbanden afgescheurd en verrekt waardoor hij even ver naar achteren kon strekken dan de knie kon buigen. .
Dansinderegen en krulpeterselie, ik ben heel blij met jullie reacties, jullie noemen allebei Nijmegen. Daar heb ik wat aan. Bedankt!
Danseninderegen, wat erg dat er veel kraakbeen bij jou kapot is. Kun jij nog goed functioneren in het dageljks leven? Krulpeterselie, wat een verhaal! En wat kunnen artsen zich toch vergissen. Ben ontzettend blij dat je man nog zoveel kan.
Ik kan niet heel lang lopen . ik functioneer gewoon en doe eigenlijk altijd te veel waardoor ik savonds moet rusten. Ik moet een nieuwe knie maar daar ben ik nog veel te jong voor. Dus hou gewoon rekening met wat ik doe. Ik sport niet, loop zo min mogelijk trappen, rennen alleen bij nood etc. Ik vond nijmegen echt een verademing.je kunt t ook googlen, kom je veel verhalen tegen.