Gevallen op schooltje...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gooischemama, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Toen ik gister me dochter op kwam halen van school (14:15) hoorde we al gekrijs niet wetende dat het mijn dochter was...
    Bleek dat ze tijdens de grote pauze (12:00) was gevallen/uitgegleden en op haar armpje terecht was gekomen.
    Ze heeft de hele tijd hysterisch staan krijsen van de pijn in de klas en gaf ook aan dat haar arm veel pijn deed en het enige wat de juf tegen me zei "Ooow het valt wel mee."

Het gekrijs hield niet op dus ik ben voor de zekerheid toch naar het ziekenhuis gereden (beter 10 keer teveel naar het ziekenhuis dan 1 keer te weinig hoor)ook omdat ze niks met haar arm deed en stijf naast zich hield dus ik maakte me wel zorgen.
    Fotootje gemaakt noem maar op ja hoor armpje ZWAAR GEKNEUSD!!!
    Dus dametje heeft nu een kindermitella om en drukverband en omdat ze het zo goed had gedaan volgens de kinderarts hebben ze dat speciale gipsverband gepakt zodat dr armpje nu felroze gekleurd is.
    Donderdag moet ze terug komen voor controle en dan willen ze kijken hoe het met de pijn is.

Maandag zal zij gewoon weer naar school toe moeten maar ik ben erg boos vanwege het feit dat ze mijn dochter zo lang hebben laten huilen van de pijn (ze hebben van alles geprobeert om dr stil te krijgen) en mij niet hebben gebelt over de situatie!!

Ik vind dat ik terecht boos ben vanwege deze hele situatie...
    Wat vinden jullie (overdrijf ik?) en wat zouden jullie doen???(school er op aanspreken?)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je overdrijft niet. Dit is echt een big fail van de juf. Van mij mag je er wel een klacht over indienen.

3. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Nee hoor, ik vind niet dat je overdrijft, integendeel! Hierin hoef je je niet eens af te vragen of je overdrijft, want dat ze je dochter zo lang hebben laten huilen is naar mijn mening echt belachelijk!

Dat ze niet bij elke val meteen gaan bellen snap ik, maar dit is natuurlijk van de zotten.

Ik zou zeer zeker de school er op aan spreken!

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Nou je overdrijft zeker niet! Zeker maandag met school praten en een klacht indienen.

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik zou daar absoluut de school over aanspreken! Het feit dat ze je meisje zolang hebben laten krijsen vind ik echt niet normaal! Tis bijna 2.5 uur he... Binnen een kwartier moet een kind echt wel rustiger worden! En dan ook nog een lakse lerares... Ik zou laaiend zijn en een klacht indienen!!!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

zoo dat zou voor mij mooi de rede zijn voor een fikse klacht bij het bestuur.

7. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @ladyX Kan je dan een klacht indienen??
    (dochter zit in groep 1 dus weet nog niet zoveel van basisscholen:D)

@magne Ze hoeven me ook niet bij alles te bellen maar in dit geval had ik het als moeder zijnde HEEL FIJN gevonden als ze me hadden gebeld dan had ik haar meteen op kunnen halen meteen laten onderzoeken zodat ze toch minder lang "last" zou hebben van de pijn.

Ik wil zeker de school hierop aanspreken maar doordat ik reactie's krijg van mensen "Kan gebeuren hoor school is niet aansprakelijk dat zij valt." en "Een kind kan veel hebben dus ook een zware kneusing dus je schiet er niks mee op om boos te gaan doen op school." tja door dit soort reactie's word ik dan weer onzeker en ben ik bang dat ik overdrijf in me woede/boosheid...

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    niet netjes! ze hadden op zijn minst even kunnen bellen of zo..

9. Wareliefde21

10 nov 2011
    86
    0
    0
    Je overdrijft absoluut niet, vind het belachelijk dat ze jou niet bellen. Ik zou ze er zeker wel op aan spreken.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee, ze zijn idd niet aansprakelijk, maar ze hebben wel in te grijpen als er iets gebeurd en een kind duidelijk aangeeft dat het pijn heeft.

Ik zou echt heel boos worden als blijkt dat ze mn kind zo lang hadden laten doorlopen.

Dus gesprek aangaan en maar even duidelijk laten weten hoe of wat. Dit kan toch niet?

11. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik zou daar ook zeker de school op aanspreken. Ik ben zelf leerkracht. En als een kind blijft huilen en je krijgt het kind niet rustig na een val. Dan bel je zeker de ouders.
    Je weet niet of er iets aan de hand is, maar ik zou dit altijd zeker willen weten.

Ik ben zelfs al een keer zelf met kind naar huisarts gegaan, omdat ouders te ver weg waren en niet meteen konden gaan. Zij hebben toen toestemming gegeven zodat wij konden gaan. Ook school is verantwoordelijk, maar ouders niet tijdig inlichten vind ik echt niet kunnen!!

Je hoeft als ouders niet altijd te komen, maar even overleggen is het minste wat je kunt doen.
    En in jouw geval heeft je dochter dus echt lang gehuild (en niet voor niets blijkt achteraf) Arme meid!

Ik hoop dat ze snel op knapt

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Overdrijven ? tuurlijk overdrijf je niet, ik zou gelijk een klacht indienen, dit mag niet nog een keer gebeuren.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heeft de school een website? Anders moet het in de schoolgids staan, wat de procedure is.

Het eerste wat je meestal doet is de lerares erop aanspreken. Ja, een kind kan vallen. Dat kan gebeuren. Maar zij zou moeten constateren hoe ernstig het is. Hier heeft zij een grote fout gemaakt. Als het kind sowieso al meer dan een half uur huilt, lijkt het mij een signaal dat het echt goed mis is.

Ten tweede zou ik dit signaal bij de directie neerleggen. In de schoolgids of op de website zou je moeten kunnen vinden wie je daarvoor moet hebben en op welke manier. Stel dat deze juffrouw wel vaker faalt op dit gebied. De school moet dat wel weten, anders komen ze er ook niet achter dat ze iets niet goed doet, en kunnen ze ook geen actie ondernemen.

Als zowel de lerares als de directie (of wie dan ook) je klacht niet serieus nemen, dan MOET er een klachtencommissie zijn. Dit moet ook ergens beschreven staan, hoe dat werkt. Maar dat is dus altijd pas als je er met de docent en schoolleiding niet uitkomt.

Als je meer info wil hebben over wat een juffrouw wel en niet zou moeten kunnen constateren en of ze echt over de schreef is gegaan, kun je denk ik het beste advies inwinnen bij het CB of bij de huisarts of de behandelende arts, die het armpje heeft gezien. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar het lijkt me dat de juf er op z'n minst wat vallen en stotengel op had moeten doen. Dat zou ik zelf in ieder geval gedaan hebben...

Veel succes!

EDIT: Nog iets wat je na zou kunnen gaan. Als het goed is, heeft iedere school ook een protocol m.b.t. ongelukken. Zou dus ergens in moeten staan hoe een docent moet handelen bij een ongeluk(je). Dat protocol zou inzichtelijk moeten zijn. Dus daar kun je naar vragen. En als je leest dat er iets staat wat de juf had moeten doen, maar niet gedaan heeft, heb je wat concreets om mee aan te komen. Dat staat altijd steviger dan je emotionele argumenten. Want wat is 'veel' pijn en wat is 'lang' huilen. Snap je wat ik bedoel?

14. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Iedereen weet natuurlijk dat dit altijd kan gebeuren, maar ik vind het niet normaal dat ze een kindje zo lang laten huilen. Ik was zeker een gesprekje aangegaan met de betreffende lerares.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mooie vraag voor jou dan: Krijgen jullie leerkrachten niet verplicht cursussen zoals EHBO voor kinderen, waarin je leert snel te kunnen constateren wat er aan de hand is? Ik heb zo'n cursus nooit gehad, maar 'zwaar gekneusd' lijkt me iets wat je zelf niet zo moeilijk vast kunt stellen, of ligt dat aan mij? En ja, inderdaad ook het signaal dat het kindje lang huilt, en op een bepaalde manier huilt (krijsen, niet jammeren).

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Te gek voor woorden, het armpje had wel gebroken kunnen zijn. Mondeling aangeven bij de juf en ook een brief naar de directie.

17. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Tuurlijk kan dat gebeuren! Maar ze hadden jou zeker moeten bellen als ze zo lang pijn heeft. Zou er zeker iemand over willen spreken. Sterkte voor je meiske!

18. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Bedankt LadyX
    ik ga zo zeker even op de website kijken hoe en wat.

Deze leerkracht is alleen op de vrijdag aanwezig
    en het huilen ja dr zijn verschillende huiltjes natuurlijk maar dit was gewoon (om het even plat te zeggen) krijsen als een speenvarken
    De deur zat dicht en ik hoorde haar buiten (en ik stond niet bepaald naast de deur)

De kinderarts zei ook dat de leerkracht fout zat vooral ook met de opmerking dat er niks aan de hand was aangezien zij lerares is en geen dokter.

Ben blij om van andere moeders te horen dat ik NIET overdrijf op deze situatie.
    De reactie's dat ik overdrijf krijg ik dan ook van mensen die GEEN kinderen hebben..

Maar als ik de school hierop aanspreek en ook haar lerares krijg je dan niet een soort van strubbeling/wrijving in de samenwerking aangezien ze toch nog 8 jaar naar deze school zal moeten gaan...

19. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Waarom zou je dan wrijving krijgen ?

Ik zou het natuurlijk wel netjes brengen, maar wel duidelijk laten blijken dat dit niet de juiste gang van zaken is. Het is juist enorm belangrijk dat dit soort dingen worden aangegeven. Dan kan het bij een ander kindje anders gaan.

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik doe nu zo'n cursus en idd armpje stijf houden/blijven huilen zijn signalen dat er iets niet goed is.

Deel Deze Pagina