Ik zit met een dilemma. ik moet dit jaar zorgen voor de voorgerechten met de kerst. graag wil ik verschillende kleine hapjes maken omdat ik voor 10 personen moet koken en sommigen zijn hele moeilijke eters. tevens zijn er 4 kleine kinderen. Wie heeft er leuke en lekkere recepten voor mij
Wraps? Gevuld met roomkaas en gerookte tonijn.. Gevuld met roomkaas, ijsbergsla en salami **** Gehaktballetjes in tomatensaus **** Stokbrood met tapenade *** Bladerdeeg met kaas Bladerdeeg met knakworst *** Pan met gevulde soep..
Lekker fris: wraps met rosbief, sla en creme fraiche met een beetje mosterd, zout en peper. (kan ook met bijv. rookvlees of ham; erg lekker!) Warm: ciabatta in stukken snijden (de kontjes gebruik je niet), even op de grill tot ze een beetje goudbruin zijn, insmeren met tomatenpesto, stukjes mozzarella erop, beetje zout, peper en oregano erover naar smaak, besprenkelen met olijfolie en 5 minuutjes in de oven. Zoooo lekker! Zelfs de dochter van 2 van vrienden van ons lust dit
Wat hier altijd een succes is een lekker pan soep koken, en dan in kleine kopjes verdelen, kopje afsluiten met bladerdeeg, en dan net voor opdienen even 5 min. in de oven. Heb je een heerlijke verrassing
zalmrolletjes en cherry tomaten gevuld met roomkaas. roomkaas met creme fraiche mengen. Tomaatjes uithollen en volsmeren met het kaasmengsel en dan hetdekseltje er weer op. Op een zalmplakje een lepel van het mengsel doen en dan oprollen. Allemaal even in de ijskast laten opstijven en leuk serveren.
garnalen uit de oven. gepelde tomaten, ui en wat cayennepeper en knoflook in een pan doen, laten sudderen, garnalen erbij, 5 min laten sudderen, in een ovenschaal gooien, feta eroverheen en 15 min in de oven, klaar. kan je ook in allemaal kleine ovenschaaltjes doen als een soort tapas.