Héél boeiend toch! Wel een gappige vraag, en niet zo gek dat je je dit afvraagt. Eigenlijk wordt dat net als andere kleding gewassen. Alleen daarom vond ik een kleinere wasmachine dus ook wel handig, omdat ik dan makkelijker de kleuren apart kan wassen. Ik draag namelijk vooral zwarte en donkere kleuren, mijn man vooral wit en andere lichte tinten (lichtgrijs, beige, enz), en de kinderen weer veel kleur. Maar om eerlijk te zijn was ik nu dus alles gewoon door elkaar , zonder een speciale kleurvanger ofzo, en eigenlijk gaat dat altijd goed. Heb wel een kleurenprogramma op deze wasmachine, dus wellicht dat dat nog meespeelt. En dit gaat ook gewoon samen met de normale huiskleren. Ik doe eigenlijk redelijk lang met mijn "buitenkleding" (noem het maar even zo), dat komt omdat ik nooit zweet. En zodra ik thuiskom gaat die kleding uit. Op een gegeven moment wordt het vooral vies van zand Dus dan moet het wel in de was. Onderkapjes (voor onder mijn hoofddoeken) was ik wel veel vaker. Kleding waarin ik bid draag ik weer niet buiten, daar komt dus ook geen zand in. Maar ja, wel weer kattenharen, als het weer eens op de bank rondslingert grijpt meneer z'n kans Met de hand was ik eigenlijk niet, tenzij iets nieuw is, ben bang dat het anders gaat afgeven ofzo.
Nou ja, 1x iedereen douchen is al 1 60graden was dus dat zijn er minimaal 3. En dan 1x wit, 1x rood, meestal 3x donker. En 7 personen beddengoed gaat ook niet in 1x... ik denk dat ik meeste weken 10 draaien wel red, zeker ij de winter met lange spijkerbroeken, truien etc. Bedden doe ik niet allemaal wekelijks, ook afhankelijk van of we het weekend thuis of aan boord zijn. Na 4 nachten vind ik niet dat het persé verschoont moet worden.
2 liter meer volume betekend een iets ruimere trommel, maar de dimensie van de trommel heeft niet direct iets met het vulgewicht te maken, het kan ook zijn dat er inwendig wat schotjes anders zitten, waardoor het volume van de trommel anders is. tevens heeft het gewicht te maken met de capaciteit van de as en de lagers. niet alleen de trommel grote is van belang. er komt een ontzettende kracht op de as en lagers van een wasmachine te staan tijdens het centrifugeren. het natte gewicht van je kleding is echt ontzettend hoog. ik zou daarom ook nooit mijn trommel helemaal volgooien met spijkerbroeken, die worden echt loodzwaar.
Ik zat te twijfelen hoe ze te omschrijven. Ik schreef eerst ook buitenkleding maar bedacht me dat je ook speciale kleding draagt binnenshuis (moskee, tijdens het bidden). Dus nja.. de term religieuze kleding daarom maar gekozen, haha Logisch idd dat dan een kleinere machine handiger is. Ik gooi eigenlijk ook alles bij elkaar hoor. Alleen fijne was en hele hele witte was, en soms een 60 graden was. Maar verder gaat alles gewoon bij elkaar en ik was eigenlijk altijd op 30 of 40. Enkel keertje 60, en eens in de zoveel tijd op 90 graden vanwege de bacterien en watnogmeer dat allemaal kan groeien door lage temperatuur wassen en onjuiste hoeveelheden wasmiddel
Wij hebben een AEG wasmachine van 9 kg met 6 personen en draait elke dag. Toevallig net nieuw sinds september. De vorige was ook een AEG, alleen van 8 kg en ging net geen 5 jaar mee (kapotte lagers) waardoor deze gelukkig nog in de garantie viel.
Klopt. De KG is software matig, zegt niets over de grootte vd trommel. Wij hebben een AEG 9 kg, die heeft echt een megatrommel. Hele dekbedden passen er met gemak in. Hij weegt het gewicht ook en houdt dan rekening met het gewicht als het nat is. Mocht dat teveel zijn dan gaat hij niet aan. Dus stel je gooit er 6 kilo kleding in(wat al heel veel is) en hij berekend dan dat dit 10 kilo nat is, dan gaat ie niet aan. Toen wij gingen kijken stond deze naast een Siemens van 10kg. Die had echt een veel kleinere trommel dan de AEG.
2 pers, 10 KG wastrommel Samsung. Was hooguit 4x per week maar meestal 3. Alleen op zondag hahaha. Deze is ook zo een smart ding die weegt en past de duur van het programma daar op aan.
Hier AEG en volgens mij 8 kg. Hij weegt het inderdaad en wil niet aan als het te zwaar is. En soms moet ik een ander wasprogramma selecteren, want het aantal kg verschilt per wasprogramma. Ik draai denk ik 6 wassen per week.
Hier ook een Bosch wasmachine, ik zou deze nooit meer kopen, al 5x monteur gehad voor van alles, schroefjes die loskwamen bv, trommel die zoveel herrie maakt dat je denkt dat ie uit elkaar valt… binnenkant, die grijze rand zeg maar van kunstof, zo verwrongen dat deur bijna niet dicht kon, en hij doet er regelmatig zomaar half uur langer over of zo… oja en de was zit bijna altijd flink in de knoop, hier nooit meer Bosch, maar hiervoor 8 jaar Samsung gehad, die werkte prima, op aanraden van vele mensen een Bosch gekozen, maar wat een spijt, de volgende wordt zeer waarschijnlijk toch een miele, hebben we ook droger van en die werkt al jaren fantastisch, hier trouwens 3 kids, en schat zo een 10 wassen in de week gemiddeld, hier 9 kilo wasmachine, maar die zit niet altijd vol, de droger is maar 8kg, aangeschaft al toen we nog maar 6 kg wasmachine hadden.
Wij hebben een Miele 9 kg wasmachine, en sinds kort ook een AEG 9 kg droger. Ik droog alleen handdoeken en beddengoed, maar super fijn dat dat in een keer over kan. We zijn met zijn vijven thuis, voorheen hadden we een 6 kg wasmachine, dat vond ik nu echt te klein!
Ik ben onlangs van 6 naar 8 kilo gegaan. Ik vind het perfect zo. Er kan net ff wat meer in, de droger kan het ook nog makkelijk aan. Ik merk dat ik minder vaak hoef te wassen, hoewel de hoeveelheid wasgoed niet veranderd is natuurlijk. Wij hebben ook best veel wasgoed ivm veel sporten en grote pubers inmiddels (dus grote kleren!).