Ik ben me aan het verdiepen in verzekeringen Heb een aantal gevonden en ook een site maar wat ik me nu afvraag voor hoeveel moet ik me verzekeren en wat zijn de valkuilen waar ik op moet letten? Ook een site gevonden waar je er een kado bij krijgt bij verschillende bekende verzekeringsmaatschappijen.... Welke maatschappij? voor hoeveel zijn jullie verzekerd per persoon? Wat is de premie per maand? Als jullie dit zouden kunnen beantwoorden zou heel fijn zijn.
ik zit nu bij de reaal. Betalen voor ons alle 3, 32 euro per maand en zijn verzekerd voor 8.000 P.P Dat is het gemiddelde begraven hier is heel duur. Bedrag waarvoor je laat verzekeren is net wat je wensen zijn wil je begraven cremeren wel of geen bloemen enz... Ik krijg geen cadeau of iets maar hoef ik niet, heb nu zekerheid en dat was voor mij het belangrijkste
Bedankt voor je reactie... ik ga het maar niet via internet afsluiten en via mijn adviseur doen want iets teveel keuze...
ik zit bij dela vanaf mijn geboorte en mijn man en kind nu ook! wij zijn alle 3 voor 5000 per persoon verzekerd weet niet precies wat ik betaal
Joey is verzekerd voor 10.000 en ik heb er nog een af laten sluiten voor mijzelf van 5.000 omdat ik onderverzekerd was. Ik betaal voor ons saampjes 18 of 19 euro in de maand bij Monuta. Mijn vriend heeft er eentje bij Protec. Onlangs is er een adviseur langs geweest en die heeft alles nagekeken. we zijn nu goed verzekerd, maarn eemt niet weg dat we over een aantal jaar die meneer nog een keer laten langskomen!
heb net effe zitten kijken we zijn ook bij monuta verzekerd we hebben beide twee polissen eentje van huis uit mee gekregen 5000 euro en we hebben bij monuta een polis van 10,000 afgesloten
Wij zijn net via Ardanta verzekerd. En krijgen een nintendo wii . We hebben met z'n 2en 16000 (8000 per persoon dus) en betalen 16 euro per maand. 7 voor mij en 9 voor mijn vriend. Ons ongeboren kindje is vanaf 24 weken zwschap gratis meeverzekerd.
Mijn man is verzekerd bij yarden. Zijn oudersh adden hem verzekerd voor alleen een crematie (is een stuk goedkoper) maar hij wil graag begraven worden. Dus was flink onderverzekerd. Nu betalen we voor hem iets van 16 euro p/m.
mijne loopt volgens mij nu bij het hoge huys/reaal, maar ben al bijna klaar met betalen, gelof nog 1 of 2 jaar.. toen begonnen met 5000 gulden nog en betaalde 14 gulden p/m nu is dat 6,75... en daar zit nog steeds alles in, daarna gaat het zich oprenten.. mijn moeder heeft dat toendertijd voor me afgesloten die had haar eigen verzekeringskantoor, en vorig jaar is degene die haar kantoor had overgenomen bij ons geweest en het volstaat nog steeds
Naar aanleidingen van de vele topics die er laatst voorbij gekomen zijn, zijn wij ons ook aan het verdiepen. Dit moesten we al een tijd maar kwam er niet van en nu met een baby op komst vind ik het wel belangrijk. Sowieso vraag ik me af hoe het zit want zowel mijn man als ik waren natuurlijk bij mijn ouders meeverzekerd, wat gebeurd er nu met dit geld? Ik heb via dela.nl een proefberekening gemaakt en je kan daar globaal alles al aangeven om te kijken in welke prijscategorie je thuis hoort. (pfff allemaal dingen waar ik nog helemaal niet over na wil denken maar goed) Nu kwam ik op een berekening waarbij we totaal dus straks met ons 3en 36 euro per maand kwijt zouden zijn en dan heb ik dus geen luze dingen gekozen maar standaard. Ik vind dit best een hoop geld als ik andere hoor over 3 euro pp. Wie heeft er tips ik kom er niet helemaal uit?
Snoopy, mijn ervaring is dat het het fijnste is als je een adviseur langs laat komen. Je kan dan alles bespreken, vragen en alles word je duidelijk uitgelegd! Als je ouders een polis voor jou hadden afgesloten, loopt die nog steeds en is die ook nog steeds geldig zeg maar. Zou er gewoon om vragen, dit heeft de adviseur namelijk ook nodig. Als hij premievrij is, hoef je ook niet meer te betalen.
Bedankt voor je antwoord, heb er idd ook al aan zitten denken om dat te doen! Nog meer tips zijn welkom!
Even een vraagje....mijn schoonmoeder heeft mijn vriend ook gratis meeverzekerd. Maar we hebben vorige week met z'n 2tjes een nieuwe verzekering afgesloten. Gaan die gegevens van mijn vriend automatisch mee? Want mijn schoonmoeder beweert dat het geen nut heeft om daar iets mee te doen, omdat de premie toch niet veranderd dan ofzo? Maar mijn vriend heeft nu toch een bepaald bedrag al opgebouwd?
@ DAYENNE volgens de adviseur die bij ons is langsgeweest zit er een addertje onder het gras qua gratis meeverzekeren. Je kind is idd meeverzekerd tot zijn/haar 18e jaar, maar daarna niet meer. dan begin je weer bij 0. Daarom hebben wij voor een "eigen"polis gekozen voor Joey. Dan is hij iig goed verzekerd tot zijn 30e, daarna kan hij altijd zelf kijken wat hij wil. Ik zou gewoon vragen om de polis en even laten zien, het kost je niets maar je weet iig waar je aan toe bent.
Nu ik " verlof " heb ( werkloos ) wilde ik me er in gaan verdiepen want een aantal weken terug is er bij ons ook een adviseur langs geweest. Ik ben verzekerd bij Aegon voor 4000 Euro, te weinig dus want de berekening kwam bij mij uit op 7000 Euro dus ik moet me bij laten verzekeren voor 3000 Euro minimaal. Mijn mannetje heeft helemaal niets omdat hij eerst bij een stichting zat voor moslims maar sinds hij dus niet meer bij zijn moeder woont is hij dus ook niet meer verzekerd want dat is komen te vervallen. Mijn mannetje zou zich moeten verzekeren voor ongeveer 4000 Euro omdat hij in zijn eigen land wilt worden begraven, dit alleen omdat hier in Nederland je na 10 jaar opgegraven word en weggegooid zo zij onze adviseur dat dus deze maand ga ik me er eens goed in verdiepen.
als het graf word geruimd, worden de resten idd weggegooit. maar zeg eens eerlijk, ga jij 10 jaar lang, iedere week naar het kerkhof?