Welke opleiding..

Discussion in 'De lounge' started by Rnate, Jun 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Ik bedacht me inneens dat het me wel leuk lijkt om op een consultatiebureau te werken al wijkverpleegkundige, zijn er hier dames die daar ervaring in hebben??

Welke opleiding zou ik daarvoor moeten volgens en hoelang duurt het??

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    oh niet goed gelezen

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Verpleegkundige op HBO niveau denk ik?

4. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

Jun 19, 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Inmiddels wel al achtergekomen dat het idd een HBO opleiding is verpleegkundige en dan richting mgz. Toelatingseisen voldoe ik helaas(nog)niet aan, je kan een toelatingstest doen genaamt 21+ test, heeft iemand enig idee op watvoor niveau die test is en wat je kan verwachten..

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik heb hem een aantal jaar geleden voor de Pabo gedaan en die toets vond ik een aanfluiting... Of de 21+ toets van deze opleiding ook zo simpel is weet ik natuurlijk niet...

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goh nooit geweten dat dat een hbo-opleiding was.. zou je dan ook absoluut niet zeggen met die mutsen hier haha.

8. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had eerlijk gezegd ook echt niet gedacht dat het een hbo opleiding was!! maar dat kan ook aan het cb hier liggen haha;)

wel lijkt het me ook best leuk werk :)

9. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    had idd ook niet verwacht dat het een HBO is, maar de "vooropleiding" die je voor cbverpleegkundige moet doen vind ik minder en eigenlijk ook niet echt "nodig" je leert namelijk een infuus e.d aanleggen is dus best een zware opleiding die je dan nog moet vervolgen met een opleiding echt voor de cb hmm, denk dat dat dus niet echt in mijn straatje past...

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Wijkverpleegkundige is natuurlijk wel meer dan alleen wat dingetjes op het cb doen...
    De meeste wijkverpleegkundigen hebben geen hbo-v gedaan trouwens, die zijn nog van de oude stempel dus hebben gewoon een kinderaantekening + een cursus voor het cb.

Ik heb wel hbo-v gedaan. De theorie is hetzelfde als mbo-v alleen zit er bij hbo-v ook nog een groot deel management. De opleiding stelt op zich niet heel veel voor en is ook niet moeilijk. Je moet het echt hebben van de stages. Waarbij je iig een ziekenhuis/verpleeghuis stage doet en en een stage in de geestelijke gezondheidszorg.

11. Locusta

Locusta Niet meer actief

Aangezien je voor het HBO minimaal havo-niveau moet hebben, zal 21+ test (cd) op havo-niveau moeten zijn. Als ik het goed begrijp heb je een mbo-diploma?

12. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Met een MBO diploma niveau 4 kan je toch doorstromen naar het HBO?

Ik had wel verwacht dat je een HBO diploma nodig hebt. Je hebt toch best veel verantwoordelijkheden met die baby's/kindjes. En het is idd meer dan tutten en prikjes geven lijkt me.
    Maar goed, ik kan wel begrijpen dat anderen er anders over denken gezien hun ervaringen met cb's;)

Denk dat je dus moet uitgaan van HBO-V, een vierjarige HBO opleiding met veel stage. Dat doe je er niet eventjes bij, is wel een flinke investering lijkt mij.

13. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik heb gerijmd:)

14. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Whahaha geweldig! :D

15. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Het is inderdaad een hele opgave dat is ook de uitdaging.
    Hier (helaas net) geen afgeronde mbo diploma, heb wel havo gedaan maar was wat te "lui";)(vond paardrijden op dat moment belangrijker). Ben hier en daar al even aan het kijken voor zo'n proeftest maar kan nergens wat vinden.Ben we wat aan het orienteren omdat ik verwacht binnenkort opgeroepen te worden door de gemeente, mijn vriend is vorig jaar werkloos geworden door failliet gaan bedrijf en hebben hem nu in een reintegratieproject gestopt. Aangezien Dae over anderhalf maand een haalfjaar is verwacht ik dat ze mij ook wel achter de kont aan gaan zitten(aan de ene kant ook logisch) en omdat ik 22 ben heb ik "recht" op een opleiding. Zou natuurlijk ook de makkelijke weg kunnen kiezen en nog 2/3 examens kunnen doen zodat ik mijn kappersdiploma op zak heb (uitgaande dat al mijn afgelegde examens nog gelden) maar weet eigenlijk niet of dat wel mijn "droom"baan is en zoek een uitdaging.!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar als je een havo-diploma hebt kun je toch gewoon starten met een HBO-opleiding? Of heb je van de havo je diploma ook nooit gehaald?
    Als je echt zoekend bent naar iets wat goed bij je past, kun je bij de gemeente mogelijk nog via een jongerenloket gebruik maken van regelingen en dergelijke en zou je mogelijk nog een beroepskeuzetest kunnen doen? Dan ga je wat beslagener ten ijs bij het maken van een keuze dan enkel het: dit lijkt me wel leuk.

Share This Page