Ja, doe ik wel, maar als ik hele dag wegben stel ik de starttijd uit zodat hij begint een uur voordat ik thuis kom. Droger gebruik ik alleen als ik thuis ben.
+1. woord voor woord Zo gaat mijn redenatie dus idd ook. daarbij werk ik niet zo giga veel uurtjes en komt het vóór werk rottig uit, ná werk vergeet ik het vaak. hier dus standaard om de dag een post-it op de deur van badkamer zodat ik weet 'oja, ff wasmachine aanzetten voordat ik wegga!'
de wasmachine wel, droger heb ik niet. Maar voor degenen die met zo'n timer werken dat die pas later aangaat, dus een uur voor je thuiskomt ofzo...weten die dat die timers de grootste oorzaak zijn van kortsluiting en brand?? Je kunt hem dan beter meteen aanzetten en dat die dus eerder klaar is dan jij thuis bent.
Ik doe het vaak wel, zet ik de timer erop zodat ie net klaar is wanneer ik thuiskom. En over brand: tsja... lastig. De wasmachine, droger en ijskast staan bij ons op zolder en ik denk dat ik het ook pas laat merk als er boven iets gebeurt, zeker wanneer alle deuren dichtzitten (en dat is eigenlijk altijd vanwege de tocht).
Nee, absoluut niet. Geen wasmachine, maar ook geen droger of vaatwasser. Er ontstaat me te vaak brand door die apparaten, vrienden van ons hun huis was in 2 uur tijd niets meer van over door brand ontstaan bij de wasmachine. Zij waren wel thuis en hebben nog wat dingen kunnen redden incl de honden, dit was niet gelukt als ze weg waren geweest.
Nee in principe niet. Maar soms gebeurt het weleens dat hij nog draait als ik de deur uit ga dus dat hij bijna klaar is zeg maar. De droger trouwens nooit want dat is brandgevoeliger.
Wasmaschine zet ik alleen aan als ik maar ff weg ben, op en neer naar de winkel. Deed het eerst wel bv voordat ik ging werken en manlief ook weg ging maar toen hebben we een keer lekkage gehad alles nat het kwam de trap af. Gelukkig weinig schade maar dat willen we niet meer. Wat een opruimzooi was dat. Droger gebruik ik zowiezo maar zelden en vaatwasser hebben we niet.
Nu ik dit allemaal lees ben ik wel bang geworden, ik doe het nu dus ook niet meer. Heb een hondje en na alles gelezen te hebben ben ik echt panisch geworden moet er echt niet aandenken.
Soms. Maar alleen de wasmachine en de vaatwasser. Droger laat ik nooit aanstaan als ik wegga (mag niet van mijn man). Als ik met mijn dochtertje in de straat ga spelen of naar de speeltuin, draait hier gerust een wasje of de vaatwasser. Heel soms zet ik één van die twee als ik moet werken: met de uitgestelde timer. Dan is het net klaar of begint hij net als ik thuis kom. Ideaal vind ik dat.
De wasmachine zet ik wel aan als ik weg ga, de droger niet. Maar meestal was en droog ik op mijn vrije dag als ik thuis ben.
Ik doe het meestal niet, dan gaat de was zo stinken. Soms kan het niet anders en dan heb ik de tijd niet de laatste 5 minuutjes af te wachten.
Ik zet alles aan, of ik nu thuis ben of weg ga. Als ik moet wachten tot alle apparaten hier in huis uitgedraaid zijn voor ik weg ga kom ik de deur niet meer uit denk ik
Ik schrik er echt van dat er zoveel mensen hun was/vaatwas/droogmachine aanzetten als ze slapen of weggaan!! Zo ontzettend veel woningbranden ontstaan door dit soort machines (ivm verwarmingselementen die erin zitten), dit is niet te vergelijken met andere electrische apparatuur die we in huis gebruiken. Tijdens het opwarmen van vaatwas/was machines kan het gewoon goed mis gaan, ik snap echt niet waarom mensen het risico nemen deze machines zonder "toezicht" te laten draaien. En laten we het maar helemaal niet hebben over drogers.... Leuk gezegd hoor, "ik heb liever dat m'n huis af fikt als ik niet thuis ben". Als het je daadwerkelijk gebeurt piep je wel anders. En dan nog, wat denk je van je buren??? Die kiezen niet voor dat onverandwoordelijke gedrag van de buren..
Ik moet eerlijk zeggen dat wij vaatwasser en wasmachine inderdaad ook draaien als we weg zijn maar de droger niet.
Hier deed ik de droger nooit, maar wel altijd de wasmachine en vaatwasser. Nu ben ik genezen van deze dingen en doe ik dat nooit meer. Onze vaatwasser heeft een lek gekregen tijdens het draaien en we hebben zo ontzettend veel waterschade Alles wordt vergoed door de verzekering ,maar bah bah wat een ellende.
Ja dan kunnen we niets meer wassen en drogen . De kleine ligt hier vaak boven op bed te slapen, moet de oudste van en naar school brengen, boodschapjes en savonds liggen beide kids en wij in bed...wanneer was jij dan? Ik schrik wel van dit topic, vaatwasser en wasmachine zet ik gewoon aan als ik wegga..en als de kleine boven slaapt. Mijn wasmachine en droger staan op dezelfde verdieping... Hoe moet je dat dan omzeilen? In dat uurtje of 2 dat mijn zoontje op is tussen de tukjes krijg ik de wassen niet weggewassen of gedroogd.... Oh wij wonen vrijstaand, buren wonen best een afstandje van ons huis..maar dan nog, de wind krachtig de verkeerde kant op en je hebt zo een overslaande brand...